Формиране на цената на един продукт чрез доба­вяне на процент печалба на единица средни раз­ходи. Брутната цена включва и фиксираните ад­министративни разходи, докато нетната не отчита тези разходи, тъй като разходите за единица про­дукция включват и тези фиксирани администра­тивни разходи, разпределени в рамките на опре­делен обем продукция. Тази форма на ценообра­зуване се предлага като реалистична алтернатива на използването на пределните мерки за опреде­ляне на цените. Смята се, че този метод на фор­миране на цените е един от основните фактори за инфлацията, предизвикана от нарастването на разходите.

 

Английско-български учебен речник по икономика, Доналд Ръдърфорд, ИК Прозорец, 1997

 ECON.BG

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8166
GBP2.4796 2.4887 2.2793
от 00:24 08 Май 2024 повече »
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
Димитър Манолов: Кризата в Германия ще се отрази на целия Евросъюз По време на шествието по случай Международния ден на труда – 1 май – президентът на КТ “Подкрепа” Димитър Манолов призна пред репортер на БНР, че...