Google махнала 1,7 млрд. реклами през 2016 г.

26.01.2017 | 11:55
по статията работи: econ.bg
По информация на Google два ключови фактора са довели до драстичното увеличение на изтрити реклами от търсачката им
Google махнала 1,7 млрд. реклами през 2016 г.
Снимка: под лиценза на creative commons

Компанията Google е премахнала над 1,7 млрд. реклами през 2016 година, по-голямата част от които са били спонсорирани линкове, банери и носители на фалшива информация. Това е двойно увеличение в сравнение с предходната 2015 година, съобщава БГНЕС.

По информация на Google два ключови фактора са довели до драстичното увеличение на изтрити реклами от търсачката им. Единият от тях е разширения мащаб при прилагането на политиката за премахване на рекламни съобщения. Например, през май тя поведе война срещу измамните схеми за привлекателни на пръв поглед бързи кредити. В резултат бяха блокирани близо 5 милиона реклами, засягащи ипотечни и студентски кредити, кредитни карти и др., а срещу близо 8 000 сайта, предлагащи подобни услуги бяха „предприети действия”. От компанията все още отказват да дадат информация какви точно са били те.

От екипа на най-голямата търсачка в света уточниха още, че не всички от тези 1, 7 милиарда реклами са достигнали въобще до интернет пространството. Много от тях са били отхвърлени като легитимни още по време на процеса за одобрение, който включва оценката и на компютър, и на човек. Именно на комбинацията от технология и човешки ум компанията дължи свалянето на такъв голям брой рекламни съобщения. От Google уточняват, че човешката преценка е най-желана в случаите, в които става дума за таблоидни клюки и фалшиви новини, тъй като поне за момента човешкият ум забелязва по-добре измамната информация в тях.

Другите видове премахнати реклами влизат в категориите „Измамни фармацевтични лекарства” (незаконни продукти, невярни или подвеждащи здравни твърдения, билкови и хранителни добавки с неодобрени фармацевтични съставки, федерално неодобрени продукти на пазара, представяни като безопасни, или продукти, които се представят за други. В много страни, също така Google е забранил рекламирането на аборта заради конкретното държавно законодателство. 68 млн. подобни съобщения за били премахнати от търсачката), „Отслабване” (засегнати са били 80 млн. реклама и 47 000 сайта с фалшиви данни и методи за отслабване) и „Селфкликинг адс” (реклами, при които се генерират кликания от самите създатели. 23 000 подобни са били блокирани).

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 29.04   1672 г. – Армията на Луи XIV напада Холандия. 1770 г. – Джеймс Кук акостира край днешния Сидни (Австралия) и нарича залива Ботани 1859 г. – Започва...