Устройствен правилник на Изпълнителната агенция "Почивно дело и квалификация" към министъра на правосъдието (отм.)

МС

Държавен вестник брой: 63

Година: 2004

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 25.08.2004

Глава първа
ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ

Чл. 1. Изпълнителната агенция "Почивно дело и квалификация" към министъра на правосъдието, наричана по-нататък "агенцията", е структура от централната администрация на изпълнителната власт, която осъществява дейности, свързани с управлението на почивните бази на Министерството на правосъдието, с организирането на отдиха на работещите в министерството и на други лица и с подпомагане провеждането на квалификацията на кадрите.

Чл. 2. Агенцията е юридическо лице със седалище София.

Чл. 3.
(1) Издръжката на агенцията се формира от бюджетни средства и от приходи от собствена дейност.
(2) (Доп., ДВ, бр. 14 от 2000 г.) Бюджетните средства включват трансфери от бюджета на Министерството на правосъдието за разходи за основен ремонт на базите за отдих и квалификация и за закупуване на необходимите за дейността дълготрайни активи, както и за текущи разходи.

Чл. 4. Агенцията е администратор на приходи от:
1. дейността по квалификацията, провеждането на семинари, конференции, обучението на магистрати и др.;
2. дейността по почивното дело;
3. управление на имуществото;
4. лихви;
5. дарения;
6. международни програми и споразумения.

Глава втора
СТРУКТУРА И ДЕЙНОСТ НА АГЕНЦИЯТА

Чл. 5.
(1) Агенцията се ръководи и представлява от изпълнителен директор.
(2) Изпълнителният директор се назначава от министъра на правосъдието съгласувано с министър-председателя за срок 5 години без ограничения за броя на мандатите, за които едно лице може да заема тази длъжност.

Чл. 6. Изпълнителният директор:
1. организира дейността на агенцията и я представлява;
2. сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на агенцията;
3. изготвя и представя на министъра на правосъдието ежегоден доклад за дейността на агенцията;
4. утвърждава правилници за вътрешния ред в базите за отдих и квалификация;
5. определя със заповед стойността на услугите, предоставяни от базите за отдих и квалификация;
6. утвърждава щатното разписание и длъжностните характеристики на работещите в агенцията;
7. назначава и освобождава държавните служители в агенцията;
8. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи в агенцията по трудово правоотношение;
9. командирова работещите в агенцията;
10. подготвя проекта на бюджет на агенцията;
11. изпълнява и други функции, определени в нормативен акт.

Чл. 7.
(1) Административното ръководство на административните звена в агенцията се осъществява от главен секретар, който се назначава от изпълнителния директор след съгласуване с министъра на правосъдието за срок 5 години.
(2) Главният секретар:
1. представлява агенцията в случаите, когато изрично е упълномощен от изпълнителния директор;
2. ръководи дирекция "Финансово и правно обслужване";
3. организира разпределението на задачите за изпълнение между административните звена на агенцията;
4. осъществява общия контрол по изпълнението на възложените задачи;
5. създава условия за нормална и ефективна работа на звената на агенцията;
6. контролира и отговаря за работата с документите и за тяхното съхраняване.

Чл. 8. Според характера на дейността, която извършват, административните звена в агенцията са обособени в обща и специализирана администрация с численост съгласно приложението.

Чл. 9. Общата администрация на агенцията е организирана в дирекция "Финансово и правно обслужване".

Чл. 10. Специализираната администрация е организирана в Главна дирекция "Управление на базите за отдих и квалификация", чиито териториални звена обслужват базите за отдих и квалификация.

Чл. 11. Дирекция "Финансово и правно обслужване":
1. съставя проекта на бюджет на агенцията;
2. извършва счетоводното отчитане на приходите и разходите;
3. изготвя месечни, тримесечни и годишни отчети за касовото изпълнение на бюджета на агенцията;
4. изготвя поименното щатно разписание на работещите в агенцията;
5. изготвя ежемесечни и годишни оборотни ведомости;
6. подготвя годишния отчет и баланс на агенцията;
7. подготвя проекти на договори и дава становища по законосъобразността на договори, предложени на агенцията;
8. осъществява процесуалното представителство на агенцията;
9. подготвя актовете за назначаване и трудовите договори с работещите в агенцията и оформя прекратяването на служебните и трудовите правоотношения;
10. образува, води и прекратява досиетата на работещите в агенцията.

Чл. 12. Главна дирекция "Управление на базите за отдих и квалификация":
1. подпомага провеждането на квалификацията на кадрите;
2. организира провеждането на семинари, конференции, лекции и други форми на обучение;
3. организира отдиха на работещите в Министерството на правосъдието и на други лица;
4. планира, организира и контролира ремонта, поддръжката и модернизацията на базите за отдих и квалификация;
5. осигурява дейността по категоризирането на базите за отдих и квалификация;
6. прави предложения пред изпълнителния директор за ефективно използване на базите за отдих и квалификация;
7. изготвя рекламни и информационни материали за дейността на агенцията;
8. отговаря за снабдяването, съхраняването, стопанисването и използването на стоково-материалните ценности в базите за отдих и квалификация;
9. отговаря за спазването на правилата по безопасност и охрана на труда, по противопожарната защита, на санитарно-хигиенните норми и др.

Глава трета
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА В АГЕНЦИЯТА

Чл. 13. Служителите в агенцията, заемащи ръководни длъжности, съобразно възложените функции и задачи на ръководеното от тях административно звено:
1. възлагат задачи на работещите в звеното, контролират и отговарят за тяхното срочно и качествено изпълнение;
2. осигуряват взаимодействието с другите звена в агенцията в съответствие с установените организационни връзки и разпределението на дейностите между тях;
3. изготвят ежегодно отчет за дейността на ръководеното от тях административно звено и правят предложения за конкретни мерки за подобряване на дейността в него;
4. предлагат назначаване, повишаване, преместване, стимулиране, санкциониране и освобождаване на работещите в ръководеното от тях административно звено.

Чл. 14. Държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията, изпълняват възложените им задачи съобразно длъжностните си характеристики.

Чл. 15.
(1) Документите, изпратени до агенцията от държавни органи, от юридически или физически лица, се завеждат във входящ регистър, като се отбелязва датата на получаването им.
(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на всички материали, посочени в тях, и се образува служебна преписка, която се разпределя според адресата или съдържанието й.

Чл. 16.
(1) Изпълнителният директор или главният секретар разпределя преписките с резолюция, която съдържа указания, срок за изработване, дата и подпис.
(2) Ръководителите на звена възлагат с резолюция изработването на служебните преписки на определен служител. При възлагане на повече от един служител се посочва отговорният от тях.

Чл. 17. Изходящите от агенцията документи се съставят в 2 екземпляра. Вторият екземпляр съдържа инициалите и подписа на служителя, който е изготвил документа, и на ръководителя на съответното административно звено, като се посочва и датата.

Чл. 18.
(1) Работещите в агенцията могат да бъдат награждавани с отличия и награди за образцово изпълнение на служебните си задължения.
(2) Паричните и предметните награди могат да бъдат в размер от 50 до 250 лв. Видът на предметната награда се определя в заповедта на изпълнителния директор, с която лицето се награждава.

ЗАКЛЮЧИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА

Параграф единствен. Правилникът се приема на основание чл.55 от Закона за администрацията.

Приложение
към
чл. 8
(Изм., ДВ, бр. 88 от 2001 г.)

Численост на персонала в административните звена на Изпълнителната агенция "Почивно дело и квалификация" към министъра на правосъдието 45 щатни бройки

Изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Обща администрация:
дирекция "Финансово
и правно обслужване"
4
Специализирана администрация:
Главна дирекция "Управление
на базите за отдих и квалификация"
39
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив