Устройствен правилник на Изпълнителна агенция "Международни младежки програми" (отм. ДВ бр. 74/2005)

МС

Държавен вестник брой: 74

Година: 2005

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 13.09.2005

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. С правилника се определят организацията, редът на дейност, функциите и числеността на персонала на Изпълнителна агенция "Международни младежки програми", наричана по-нататък "агенцията", и на нейните административни звена.

Чл. 2. Агенцията е юридическо лице на бюджетна издръжка - второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на младежта и спорта, със седалище София, бул. Васил Левски 75.

Чл. 3.
(1) Издръжката на агенцията се формира от бюджетни средства и от приходи от собствена дейност.
(2) Приходите от собствена дейност се набират от:
1. финансирания по програми от Европейския съюз и от други международни организации;
2. участия в международни програми, проекти и споразумения;
3. дарения;
4. други източници, определени със закон или с акт на Министерския съвет.

Глава втора
ПРАВОМОЩИЯ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР

Чл. 4.
(1) Агенцията се ръководи и представлява от изпълнителен директор.
(2) Договорът с изпълнителния директор на агенцията се сключва, изменя и прекратява от министъра на младежта и спорта съгласувано с министър-председателя.

Чл. 5.
(1) Изпълнителният директор:
1. организира, ръководи и контролира цялостната дейност на агенцията;
2. определя селекционни комисии и комисии за приемане на междинни и крайни отчети;
3. представя на министъра на младежта и спорта ежегоден доклад за дейността на агенцията;
4. осъществява правомощията по възникване, изменяне и прекратяване на служебните и трудовите правоотношения със служителите на агенцията;
5. осъществява контакти и взаимодейства с другите органи на изпълнителната власт;
6. взаимодейства и сътрудничи с областните управители, с органите на местното самоуправление и с младежките организации за реализирането на младежки проекти;
7. осъществява контакти и сътрудничи с държавни органи и с неправителствени организации в други държави, както и с международни организации и институции;
8. сключва договори с одобрените за финансиране младежки организации;
9. създава работни групи и комисии за изпълнение на задачи на агенцията;
10. утвърждава структурата на административните звена и длъжностното разписание на агенцията;
11. изпълнява други функции, възложени му със закон или с акт на Министерския съвет.
(2) Изпълнителният директор издава заповеди и инструкции.

Чл. 6. Изпълнителният директор може да възложи със заповед част от правомощията си на главния секретар.

Глава трета
ФУНКЦИИ НА АГЕНЦИЯТА

Чл. 7. Функции на агенцията:
1. изпълнява договори между агенцията и Европейската комисия;
2. администрира проекти по програма "Младеж", както и по други програми, финансирани от Европейския съюз или от други международни организации;
3. взаимодейства с органите на изпълнителната власт и с органите на местното самоуправление във връзка с реализирането на одобрените проекти;
4. събира и предоставя информация относно изпълнението на проектите за младежки дейности;
5. популяризира дейностите по програма "Младеж" и по други европейски младежки програми.

Чл. 8. Агенцията подпомага министъра на младежта и спорта при осъществяване на държавната политика в областта на младежките дейности в Република България, като:
1. разработва становища и участва в подготовката на проекти на нормативни актове, отнасящи се до участието на Република България в международни младежки програми, тяхното насърчаване и подкрепа;
2. участва в изготвянето на годишен доклад за младежта, като предоставя данни и информация относно реализираните проекти и дейности, финансирани по програма "Младеж", програма "Евродеск" и по други международни младежки програми.

Чл. 9. Агенцията взаимодейства с органите на изпълнителната власт, с органите на местното самоуправление и с неправителствени и международни организации в областта на подпомагане дейността на младежките организации, кандидатстващи по проекти за младежки дейности, като:
1. поддържа контакти и сътрудничи с централните и териториалните органи на изпълнителната власт и с органите на местното самоуправление при осъществяване на информационно и административно обслужване на младежките организации;
2. поддържа контакти и сътрудничи с държавните органи и с неправителствени организации в други държави, както и с международни организации и институции, чиято дейност е свързана с реализирането на проекти за младежки дейности.

Чл. 10. Агенцията осъществява функциите си по насърчаване, привличане и подпомагане дейността на младежките организации, кандидатстващи с проекти, като:
1. организира и подпомага участието на младежи в семинари, обучения и младежки форуми в страната;
2. съдейства на младежките организации, като издава рекламни материали за програмите, ръководства за кандидатстване по програми и други материали;
3. консултира млади хора и младежки организации за реда и начина на кандидатстване по програма "Младеж";
4. изготвя становища и оценки по представените проекти за младежки дейности.

Чл. 11. Агенцията предоставя информация относно възможностите за кандидатстване по програма "Младеж" и по други международни програми, като за целта:
1. води и поддържа за статистически цели информационна система, в която се събират данни за младежки проекти по програма "Младеж" и за статута и дейността на младежките организации;
2. събира информация за европейски програми в областта на образованието, обучението, работата и свободното време на младежта;
3. събира данни и информация за институциите и организациите, осъществяващи дейности в областите по т. 2;
4. предоставя достъп до библиотечни база данни, свързани с политиката на Европейския съюз, по съществуващи програми в рамките на Европейския съюз и по всички теми, свързани с младежта;
5. предоставя информация от информационната система, както следва:
а) на държавните органи - в срок 3 работни дни от постъпване на искането;
б) на други заинтересувани лица, направили мотивирано писмено искане до изпълнителния директор на агенцията - в срок 7 работни дни от постъпване на искането;
6. изготвя справки и анализира резултатите от изпълнението на проектите в страната;
7. поддържа връзки с обществеността.

Глава четвърта
СТРУКТУРА, СЪСТАВ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТА НА АГЕНЦИЯТА

Раздел I
Общи положения

Чл. 12.
(1) Агенцията е организирана в две дирекции.
(2) Общата администрация е организирана в дирекция "Административно-правно, финансово и информационно обслужване".
(3) Специализираната администрация е организирана в дирекция "Администриране на проекти по младежки дейности".
(4) Със заповед изпълнителният директор може да създава отдели и сектори в дирекциите.

Чл. 13.
(1) Общата численост на персонала в агенцията е 22 щатни бройки, в т. ч. изпълнителен директор.
(2) Числеността в организационните структури и административните звена в агенцията е посочена в приложението.

Чл. 14. Изпълнителният директор на агенцията утвърждава структурата на административните звена и длъжностното разписание.

Раздел II
Главен секретар

Чл. 15.
(1) Главният секретар осъществява административното ръководство на агенцията в изпълнение на закона и разпорежданията на изпълнителния директор.
(2) Главният секретар:
1. следи за спазването на нормативните актове в агенцията;
2. осигурява организационната връзка между изпълнителния директор и административните звена в агенцията, както и между самите административни звена;
3. създава условия за нормална и ефективна работа на звената в агенцията;
4. контролира и отговаря за работата с документите, за съхраняването им и за опазването на служебната тайна;
5. координира финансово-стопанската дейност в агенцията;
6. утвърждава вътрешни правила за административно обслужване по реда на чл.7, ал. 1 от Закона за административното обслужване на физическите и юридическите лица;
7. осъществява и други функции, възложени му с нормативен акт или със заповед на изпълнителния директор на агенцията.

Раздел III
Служител по сигурността на информацията

Чл. 16.
(1) Служителят по сигурността на информацията е на пряко подчинение на изпълнителния директор и ръководи регистратура за класифицираната информация, изпълнява възложените му със Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) задачи и отговаря за надлежното създаване, обработване, съхраняване и предаване на класифицирана информация.
(2) В изпълнение на възложените му със ЗЗКИ задачи служителят по сигурността на информацията:
1. следи за спазване изискванията на ЗЗКИ;
2. прилага правилата относно видовете защита на класифицираната информация;
3. разработва план за охрана на агенцията чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му;
4. извършва периодични проверки на отчетността и движението на материалите и документите, съдържащи класифицирана информация;
5. осъществява процедурата по обикновеното проучване съгласно чл.47 ЗЗКИ и води регистър на проучените лица;
6. следи за правилното определяне на нивото на класифицираната информация, води на отчет случаите на нерегламентиран достъп и предлага на изпълнителния директор мерки за тяхното отстраняване;
7. организира и провежда обучението на служителите от агенцията по защита на класифицираната информация;
8. разработва план за защита на класифицираната информация при положение на война, при военно или друго извънредно положение;
9. изпълнява и други задачи, произтичащи от нормативните актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация.

Раздел IV
Обща администрация

Чл. 17. Дирекция "Административно-правно, финансово и информационно обслужване":
1. оказва експертна помощ по правните аспекти на администрирането на програма "Младеж";
2. разяснява нормативната уредба за условията и реда за кандидатстване по проекти, финансирани от Европейския съюз;
3. изготвя становища и участва в подготовката на проекти на нормативни актове в областта на младежките дейности;
4. осъществява процесуално представителство пред съдилищата по дела, страна по които е агенцията;
5. изготвя и съгласува договори, по които агенцията е страна;
6. подготвя актовете във връзка с възникване, изменяне и прекратяване на служебните и трудовите правоотношения със служителите в агенцията;
7. изготвя заповедите за ползване на отпуск и за командировки;
8. издава и попълва служебните и трудовите книжки;
9. подготвя длъжностното и поименното разписание на администрацията;
10. образува и води служебните и трудовите досиета на работещите в агенцията;
11. организира провеждането на конкурсните процедури за свободни длъжности в администрацията и атестирането на служителите в агенцията;
12. изготвя документите, необходими за пенсиониране;
13. приема, регистрира и обработва входящата и изходящата кореспонденция и поддържа архив на агенцията;
14. извършва финансовото и счетоводното обслужване на агенцията;
15. отговаря за снабдяването, съхраняването, стопанисването и използването на стоково-материалните ценности;
16. организира извършването на текущи ремонти, както и на всяка друга техническа дейност в агенцията;
17. осъществява предварителен контрол за законосъобразността на всички документи и действия, свързани с финансовата дейност, и прави проверки преди вземане на решения за поемане на задължения и извършване на разходи;
18. координира дейността по подготовката на изданията на агенцията;
19. съдейства за информационното осигуряване на организирани от агенцията мероприятия;
20. поддържа връзки с обществеността и с български или чуждестранни средства за масово осведомяване;
21. поддържа компютърната техника в агенцията;
22. обслужва информационните връзки на агенцията с интернет, като подготвя и поддържа страницата на агенцията и периодично я актуализира;
23. поддържа системата за управление на информацията в агенцията;
24. организира и подготвя мероприятията на агенцията;
25. поддържа контакти с държавни органи, с неправителствени организации, както и с международни организации и институции;
26. организира и координира посещения на представители на международни организации и други институции, както и на чуждестранни компании.

Раздел V
Специализирана администрация

Чл. 18. Дирекция "Администриране на проекти по младежки дейности":
1. осъществява администрирането на програма "Младеж";
2. води и поддържа информационната система;
3. събира индивидуални данни за младежките организации за попълване на информационната система;
4. изготвя справки и анализи, експертни оценки и становища за всички подадени проекти;
5. предоставя информация от информационната система на държавни органи и на други заинтересувани лица в сроковете по чл. 11, т. 5;
6. предоставя подробна информация на кандидатите по младежки проекти относно съдържанието на проектите, необходимите документи и условия за кандидатстване;
7. съдейства на младежките организации за реализиране на одобрените проекти;
8. осъществява контрол по изпълнението на проектите по отношение на срока, качеството и дейностите, заложени в договорите;
9. поддържа контакти и сътрудничи с държавните органи и с неправителствени организации в други държави, както и с международни организации и институции, чиято дейност е свързана с реализиране на младежки проекти;
10. поддържа контакти и оказва методическа помощ и съдействие на областните управители, на органите на местното самоуправление и на сдруженията с нестопанска цел, с които агенцията си сътрудничи, за осъществяване на младежките проекти на регионално равнище.

Раздел VI
Организация на работата в агенцията

Чл. 19. Работното време на служителите в агенцията е от 9 ч. до 17 ч. и 30 мин. с почивка от 12 ч. и 30 мин. до 13 ч.

Чл. 20.
(1) Документите, изпратени до агенцията от държавни органи, от юридически или физически лица, се завеждат във входящ регистър, като се отбелязва датата на получаването им.
(2) При завеждане на документите се извършва проверка за наличието на всички приложения, посочени в тях, и се образува служебна преписка.

Чл. 21.
(1) Служебните преписки се разпределят от изпълнителния директор с резолюция до съответните ръководители на административните звена. Адресатите на преписките се отбелязват във входящия регистър.
(2) Резолюцията на изпълнителния директор по ал. 1 съдържа указания, срок за изработване, дата и подпис. При възлагане на преписката на повече от един ръководител на административно звено се посочва отговорният от тях.
(3) Ръководителите на административните звена възлагат с резолюция изработването на служебните преписки на определен служител или служители, като в последния случай се определя отговорният от тях.
(4) Служебните преписки се разпределят веднага след постъпването им в агенцията.
(5) На молби и жалби, които засягат въпроси от дейността на агенцията, се изготвя отговор най-късно в срок 30 дни от получаването им, ако в закон не е установен друг срок. В тези случаи срокът може да бъде удължаван, но с не повече от 15 дни, ако се налага да бъде извършена допълнителна проверка.

Чл. 22. Изходящите от агенцията материали се съставят в два екземпляра. Вторият екземпляр съдържа инициалите и подписа на служителя, изготвил документа, и на ръководителя на съответното административно звено, като се посочва датата.

ЗАКЛЮЧИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА

Параграф единствен. Правилникът се приема на основание чл.55 от Закона за администрацията.

Приложение
към
чл. 13, ал. 2

Численост на персонала на Изпълнителна агенция "Международни младежки програми" - 22 щатни бройки

Изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Служител по сигурността на информацията 1
Обща администрация 5
в т. ч.:
дирекция "Административно-правно, финансово и информационно обслужване"
5
Специализирана администрация 14
в т. ч.:
дирекция "Администриране на проекти по младежки дейности"
14
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив