УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА АГЕНЦИЯ "ЖЕЛЕЗОПЪТНА АДМИНИСТРАЦИЯ"

В сила от 10.07.2001 г.
Обн. ДВ. бр.61 от 10 Юли 2001г., изм. ДВ. бр.87 от 9 Октомври 2001г., изм. ДВ. бр.82 от 16 Септември 2003г., изм. ДВ. бр.104 от 28 Ноември 2003г., изм. ДВ. бр.110 от 17 Декември 2004г., изм. ДВ. бр.31 от 8 Април 2005г., изм. ДВ. бр.83 от 18 Октомври 2005г., изм. ДВ. бр.5 от 17 Януари 2006г., изм. ДВ. бр.68 от 1 Август 2008г., изм. ДВ. бр.7 от 27 Януари 2009г., изм. ДВ. бр.15 от 23 Февруари 2010г.

Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. С правилника се определят дейността, структурата, организацията на работа и числеността на персонала на Изпълнителната агенция "Железопътна администрация", наричана по-нататък "агенцията".

 

Чл. 2. (1) Агенцията е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София и с териториални звена в Пловдив, Горна Оряховица и София.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) Изпълнителният директор на агенцията е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) Контролът върху дейността на агенцията се осъществява от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията и от други органи в съответствие с действащото законодателство.

 

Глава втора.
ПРАВОМОЩИЯ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР

Раздел I.
Общи положения

Чл. 3. (1) (Изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) Агенцията се ръководи и представлява от изпълнителен директор, който се назначава от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията съгласувано с министър-председателя.

(2) Изпълнителният директор е орган на изпълнителната власт.

 

Чл. 4. В изпълнение на своите правомощия изпълнителният директор издава индивидуални административни актове в съответствие с действащото законодателство.

 

Раздел II.
Правомощия на изпълнителния директор

Чл. 5. (1) Изпълнителният директор:

1. (изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г.) ръководи, организира и контролира дейността на агенцията по осигуряване на безопасно движение на влаковете и предоставяне на превозни услуги в съответствие с действащите нормативи, стандарти и международни договори;

2. (изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) прави предложения до министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията и обосновава необходимостта от привеждане на националното законодателство в съответствие с разпоредбите на международните организации и с правото на Европейския съюз;

3. (изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) подготвя предложения до министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията за сключване, присъединяване, ратифициране, денонсиране и изменение на международни договори и за участие в международни организации в железопътния транспорт;

4. (изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) подготвя позицията на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията по приемането на дългосрочна програма за развитието на железопътния транспорт и на железопътната инфраструктура и нейната експлоатация, включително при кризисни ситуации;

5. (изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) съгласува проектите за пресичане на железопътните линии с пътищата от републиканската пътна мрежа, местните пътища, улици и тръбопроводи, кабелните и въздушните високоволтови и нисковолтови линии, електрическата мрежа и други, както и проектите за свързване на железопътните линии от железопътната инфраструктура;

6. (изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) подготвя позицията на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията при сключване на договор за обществени услуги с превозвачите, за постигане на определено равнище в транспортното обслужване и за задоволяване на обществени интереси;

7. (доп. - ДВ, бр. 104 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 68 от 2008 г., в сила от 01.08.2008 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) проверява изпълнението на изискванията за издаване и преразглеждане на лицензии на железопътните превозвачи и на лицата, които извършват проверка на техническата изправност на возилата и железопътната техника и на разрешения за извършване на дейностите по оценяване съответствието на съставните елементи и проверката на подсистемите на железопътната система, и предлага на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията решения относно издаването, преразглеждането и отнемането на лицензиите и разрешенията;

8. (доп. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) издава документи за правоспособност на персонала в железопътния транспорт, за признаване на правоспособност за дейностите, свързани с безопасността на превозите в железопътния транспорт, и удостоверения за консултанти по безопасността на превозите на опасни товари;

9. (нова - ДВ, бр. 104 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) предлага на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията проекти на подзаконови нормативни актове в областта на железопътния транспорт;

10. (предишна т. 9 - ДВ, бр. 104 от 2003 г.) упражнява контрол по изграждането и поддържането на железопътната инфраструктура, безопасността на движението и техническото състояние на подвижния състав;

10а. (*) (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) издава удостоверения за безопасност на железопътните превозвачи и управителя на железопътната инфраструктура;

10б. (*) (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г.) определя изискванията за предаване и съхраняване на данните, обменяни между превозвачите и/или управителя на железопътната инфраструктура с цел качествено обслужване при превоз на пътници и товари, по отношение на съществените изисквания за техническа съвместимост на телематични приложения и информацията, която трябва да съдържат, както и начините за достъп до тях;

10в. (*) (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г.) определя изискванията за предаване и съхраняване на информацията, свързана със сигурността, обменяна между превозвачите и/или управителя на железопътната инфраструктура, предоставяна периодично и при поискване от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация";

10г. (*) (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) събира и обработва статистически данни за общите показатели за безопасност и за железопътните произшествия;

11. (предишна т. 10 - ДВ, бр. 104 от 2003 г.) взема участие и дава заключения при разследване и установяване на причините за тежки произшествия и инциденти в железопътния транспорт;

12. (нова - ДВ, бр. 104 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) предлага на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията възлагане разследването на железопътни произшествия и инциденти извън тези по чл. 115к, ал. 1, т. 1 и 2 от Закона за железопътния транспорт на специализираното звено в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията;

13. (предишна т. 11 - ДВ, бр. 104 от 2003 г.) сключва договори, свързани с осъществяване дейността на агенцията;

14. (предишна т. 12 - ДВ, бр. 104 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 110 от 2004 г., в сила от 17.12.2004 г.) утвърждава длъжностното разписание на агенцията;

15. (предишна т. 13 - ДВ, бр. 104 от 2003 г.) сключва, изменя и прекратява трудовите и служебните правоотношения на служителите в агенцията;

16. (предишна т. 14 - ДВ, бр. 104 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) ръководи, организира и контролира изпълнението на дейностите в железопътния транспорт, свързани с критичната инфраструктура, в условия на кризи и във военновременна обстановка и предлага на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията мерки за предотвратяване и преодоляване на последиците от бедствия и аварии, засегнали железопътната инфраструктура;

17. (нова - ДВ, бр. 104 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) прави предложения до министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията за изменяне размера на инфраструктурните такси и за предприемане на други мерки за регулиране на транспортния железопътен пазар;

18. (нова - ДВ, бр. 110 от 2004 г., в сила от 17.12.2004 г.) предлага решения на превозвачите и на лицата, стопанисващи инфраструктурата, за подобряване на взаимодействието им;

19. (нова - ДВ, бр. 110 от 2004 г., в сила от 17.12.2004 г., изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) разглежда подадените заявления за допускане на отклонения от техническите спецификации за оперативна съвместимост и предлага на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията решения относно допускането на отклонения;

20. (нова - ДВ, бр. 110 от 2004 г., в сила от 17.12.2004 г.) организира контрола върху дейността на лицата за оценяване по отношение на оценяване съответствието на съставни елементи и подсистеми със съществените изисквания на оперативната съвместимост за спазване на нормативните изисквания.

21. (нова - ДВ, бр. 68 от 2008 г., в сила от 01.08.2008 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) регистрира лицата, които организират курсове за обучение на консултанти по сигурността на превозите на опасни товари, и лицата, които извършват обучение по прилагането на изискванията за оперативна съвместимост, на процедурите за оценяване и проверка, по издаването на удостоверяващите съответствие документи и по прилагането на европейските и българските стандарти, касаещи железопътния транспорт;

22. (нова - ДВ, бр. 68 от 2008 г., в сила от 01.08.2008 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) утвърждава учебната програма и документацията, свързана с обучението на кандидатите за получаване на удостоверение за завършен курс за консултант по сигурността на превозите на опасни товари, и одобрява програмите за обучение на лицата, които извършват обучение по прилагането на изискванията за оперативна съвместимост, на процедурите за оценяване и проверка, по издаването на удостоверяващите съответствие документи и по прилагането на европейските и българските стандарти, касаещи железопътния транспорт;

23. (нова - ДВ, бр. 68 от 2008 г., в сила от 01.08.2008 г., доп. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) изпраща информации до Европейската комисия за получаване на идентификационни номера на лицата за оценяване съответствието на съставните елементи и за проверка на подсистемите;

24. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) утвърждава списъците на длъжностите, свързани с безопасността на железопътните превози, съобразно извършваните дейности, за които се изисква правоспособност;

25. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) издава разрешение за експлоатация на подвижен състав, който не отговаря напълно на техническите спецификации за оперативна съвместимост и е въведен в експлоатация в държава - членка на Европейския съюз, при условие че това не противоречи на националните правила за безопасност, и разрешение за въвеждане в експлоатация на нов или съществено променен подвижен състав, за който няма изисквания в техническите спецификации за оперативна съвместимост;

26. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) организира управлението и ползването на железопътната инфраструктура, стопанисвана от Национална компания "Железопътна инфраструктура", в случаите, когато нейното удостоверение за безопасност бъде отнето;

27. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) дава задължителни предписания за железопътен превоз на опасни товари на територията на Република България в случаите по чл. 6 и 7 от Наредба № 46 от 2001 г. за железопътен превоз на опасни товари (обн., ДВ, бр. 107 от 2001 г.; изм. и доп., бр. 99 от 2006 г. и бр. 63 от 2007 г.);

28. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) разглежда жалбите на превозвачите във връзка с предоставянето на достъп до железопътната инфраструктура и се произнася с мотивирано решение;

29. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) уведомява Европейската комисия относно извършените компенсации, направени по отношение на финансовата тежест, произтичаща от икономическата неизгода за превозвача, поради поддържане на задължения за обществени превозни услуги или поради прилагане към превоза на пътници на транспортни тарифи и условия, наложени в интерес на една или повече категории лица, както и преди предприемане на всяка мярка, която ще доведе до преустановяване на задължение за експлоатация или превоз по отношение на определени линии или транспортни услуги, които могат да окажат влияние на трафика между държавите - членки на Европейския съюз;

30. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) ръководи дейностите, свързани с изграждането и функционирането на система за управление на качеството;

31. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) предоставя на Европейската железопътна агенция (ERA) необходимата информация и докладите относно дейностите, свързани с управлението на безопасността в железопътния транспорт, и относно въвеждането в експлоатация на подсистемите за оперативната съвместимост на националната железопътна система с трансевропейската железопътна система.

(2) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие се изпълняват от служител на агенцията, определен от него с писмена заповед за всеки конкретен случай;

(3) (Нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) Изпълнителният директор представлява Република България в срещите на административния борд на Европейската железопътна агенция (ERA).

 

Чл. 6. (1) Изпълнителният директор на агенцията отговаря за своевременното събиране на приходите и за целесъобразното и законосъобразното разходване на бюджетните средства.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) Изпълнителният директор ежегодно представя на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията доклад за дейността на агенцията.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 83 от 2005 г., отм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.)

 

Чл. 7. Изпълнителният директор осъществява своите правомощия в сътрудничество с органите на изпълнителната власт за изпълнение на единната държавна политика.

 

Глава трета.
СТРУКТУРА, ДЕЙНОСТ, ФИНАНСИРАНЕ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА АГЕНЦИЯТА

Раздел I.
Общи положения

Чл. 8. (1) Дейността на агенцията се извършва от обща и специализирана администрация, организирана в дирекции, които подпомагат изпълнителния директор при осъществяване на правомощията му, осигуряват техническата дейност и административното обслужване на физически и юридически лица.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 87 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г., изм. - ДВ, бр. 82 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 110 от 2004 г., в сила от 17.12.2004 г., изм. - ДВ, бр. 31 от 2005 г., в сила от 01.04.2005 г., изм. - ДВ, бр. 68 от 2008 г., в сила от 01.08.2008 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) Общата численост на персонала в организационните структури и административните звена на агенцията е 52 щатни бройки, разпределени съгласно приложението.

(3) Структурата на дирекциите и длъжностното разписание се утвърждават от изпълнителния директор в рамките на утвърдената численост.

 

Чл. 9. (1) (Изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г.) Административното ръководство на агенцията се осъществява от главен секретар, назначен от изпълнителния директор.

(2) Главният секретар:

1. ръководи, организира, координира и контролира оперативното изпълнение на задачите, възложени на общата и специализираната администрация;

2. подготвя ежегодния доклад на изпълнителния директор за дейността на агенцията;

3. организира подготовката на проекта на бюджет на администрацията;

4. осигурява условия за нормална и ефективна работа на звената на агенцията;

5. (нова - ДВ, бр. 110 от 2004 г., в сила от 17.12.2004 г.) утвърждава длъжностните характеристики на работещите в агенцията;

6. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) осигурява цялостната организация по провеждане на атестирането на служителите в агенцията;

7. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) контролира и отговаря за работата с документите и за съхраняването им;

8. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) изпълнява и други задачи, възложени му от изпълнителния директор на агенцията.

 

Раздел II.
Обща администрация

Чл. 10. (1) Общата администрация изпълнява функции по техническото осигуряване на дейността на изпълнителния директор, на специализираната администрация и на териториалните звена към специализираната администрация по отношение на:

1. правно-нормативното обслужване;

2. информационното обслужване на агенцията;

3. човешките ресурси;

4. отбранително-мобилизационната подготовка и противопожарната охрана на агенцията;

5. безопасните условия на труд;

6. протоколната дейност;

7. управлението на собствеността на агенцията;

8. финансово-стопанското осигуряване;

9. деловодното обслужване.

(2) Общата администрация осигурява дейностите по административното обслужване на физически и юридически лица.

 

Чл. 11. (1) Общата администрация е организирана в дирекция "Административно-правно и финансово-стопанско обслужване".

(2) Дирекцията:

1. оказва правно съдействие на ръководството на агенцията за законосъобразното изпълнение на нейните функции;

2. разработва и предлага решения по правни проблеми, свързани с дейността на агенцията;

3. разработва предложения за необходимостта от актуализиране и хармонизиране на националното законодателство в областта на железопътния транспорт с правото на Европейския съюз;

4. разработва предложения за сключване, присъединяване, ратифициране, денонсиране и изменение на международни договори и за участие в международни железопътни организации;

5. (изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) участва в разработването и предлага проекти на подзаконови актове в областта на железопътния транспорт;

6. подготвя правни становища по проекти на нормативни актове;

7. осъществява процесуалното представителство на агенцията и предприема правни действия за своевременното събиране на вземанията на агенцията;

8. осъществява финансовата дейност, счетоводната отчетност и функционирането на изградените системи за финансово управление и контрол;

9. организира съставянето, съгласуването и изпълнението на бюджета на агенцията;

10. осъществява контрол по изготвянето и оформянето на първичните счетоводни документи, както и по издаването, събирането и осчетоводяването на първичната счетоводна документация;

11. организира законосъобразното и целесъобразното извършване на финансовите операции;

12. организира и участва в годишната инвентаризация на агенцията;

13. разработва длъжностното и поименното длъжностно разписание;

14. изготвя, оформя и съхранява трудовите и служебните досиета на служителите в агенцията и ги поддържа в съответствие с Кодекса на труда и Закона за държавния служител;

15. осъществява информационното обслужване на агенцията;

16. извършва административното обслужване на персонала на агенцията;

17. разработва военновременния план на агенцията и организира оперативната подготовка на личния състав на агенцията за работа в условия на криза;

18. организира, осигурява и контролира охранителния и пропускателния режим в сградата на агенцията.

(3) (Нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) Дирекцията осигурява административното обслужване на физически и юридически лица, като прилага системата "едно гише".

 

Раздел III.
Специализирана администрация

Чл. 12. (1) Специализираната администрация подпомага изпълнителния директор при изпълнение на правомощията му.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 68 от 2008 г., в сила от 01.08.2008 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) Специализираната администрация е организирана в дирекция "Регулиране", дирекция "Оперативна съвместимост" и Главна дирекция "Железопътна инспекция", наричана по-нататък "главната дирекция".

(3) (Изм. - ДВ, бр. 68 от 2008 г., в сила от 01.08.2008 г.) Агенцията осъществява компетенциите си чрез териториални звена в София, Пловдив и Горна Оряховица, които са със статут на отдели и са подчинени функционално и методически на главната дирекция.

 

Чл. 13. (1) (Нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" чрез дирекция "Регулиране" изпълнява функциите си на регулаторен орган в железопътния транспорт.

(2) (Предишен текст на чл. 13, изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) Дирекция "Регулиране":

1. участва в разработването на стратегията за развитието на железопътния транспорт в Република България и в провеждането на държавната политика в съответствие с общоевропейските норми и изисквания за свободно движение на хора, стоки и капитали;

2. координира дейностите по преструктуриране и развитие на железопътния и комбинирания транспорт в съответствие със сключените договори, споразумения и инициативи, по които Република България е страна;

3. контролира изпълнението на дългосрочната програма за развитие на железопътния транспорт и железопътната инфраструктура;

4. участва в разработването и реализацията на концепции, програми и проекти, свързани с преструктурирането на железниците;

5. координира дейността по изпълнението на проекти за развитието на железопътната инфраструктура, които се осигуряват със средства от български или международни финансови институции;

6. участва в подготовката на документи за технологично и техническо хармонизиране на железопътната инфраструктура и нейната категоризация в съответствие с европейските изисквания и стандарти за развитие на международните железопътни коридори;

7. (изм. - ДВ, бр. 104 от 2003 г.) участва в работата на международни организации, международни институции, съвещания и работни групи в областта на железопътния транспорт, включително регулиращи транспортния железопътен пазар;

8. контролира предоставянето на достъп до железопътната инфраструктура без дискриминация;

9. контролира изпълнението на годишната програма за развитие на железопътната инфраструктура и извършването на дейностите по развитие, ремонт, поддържане и експлоатация;

10. контролира изпълнението на договора между държавата и Национална компания "Железопътна инфраструктура" относно поддръжката, ремонта и развитието на железопътната инфраструктура;

11. (доп. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г.) предлага рационализиране на железопътната мрежа, развитие и закриване на железопътни участъци след предложение от Национална компания "Железопътна инфраструктура";

12. разработва концепции, програми и критерии за постигане на енергийна ефективност и опазване на околната среда;

13. (доп. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) подготвя предложения за съгласуване на проектите за пресичане на железопътните линии от железопътната инфраструктура с пътищата от републиканската пътна мрежа, с местните пътища, улици и тръбопроводи, кабелни и въздушни високоволтови и нисковолтови линии и други, както и проектите за свързване на железопътните линии от железопътната инфраструктура;

14. (изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) проверява изпълнението на изискванията за издаване на лицензии на превозвачите по отношение на критериите, съдържащи се в чл. 38 от Закона за железопътния транспорт (ЗЖТ), и за издаване на лицензии за проверка на техническата изправност на возилата и железопътната техника, съдържащи се в чл. 45 ЗЖТ;

15. (доп. - ДВ, бр. 104 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) контролира изпълнението на задълженията за обществени услуги;

16. (изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) участва в комисии за разглеждане и решаване на предложения, постъпили в агенцията, за промени в републиканската транспортна схема;

17. изготвя експлоатационно-икономически анализи за функционирането на железопътния транспорт (железопътна инфраструктура и железопътни превозвачи);

18. систематизира, обработва и съхранява статистически данни за дейността на Национална компания "Железопътна инфраструктура" и на превозвачите;

19. (изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) извършва проверки по чл. 37, ал. 3 от Закона за железопътния транспорт;

20. (нова - ДВ, бр. 104 от 2003 г.) разработва и предлага на изпълнителния директор на агенцията проекти на подзаконови нормативни актове в областта на железопътния транспорт;

21. (нова - ДВ, бр. 104 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) разработва методи за регулиране на транспортния железопътен пазар;

22. (нова - ДВ, бр. 110 от 2004 г., в сила от 17.12.2004 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) предлага на изпълнителния директор решения относно утвърждаването на учебната програма и документацията, свързана с обучението на кандидатите за получаване на удостоверение за завършен курс за консултант по сигурността на превозите на опасни товари;

23. (*) (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) извършва дейността по регистриране на лицата, които организират курсове за обучение за консултанти по сигурността;

24. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) подпомага изпълнителния директор при изпълнение на задълженията му във връзка с организацията и координацията по въпросите на Европейския съюз;

25. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) участва в провеждането на инициативи за информиране на железопътния транспортен бранш за работата му в условията на членството на Република България в Европейския съюз;

26. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) участва в разработването на международни железопътни споразумения, по които Република България е страна;

27. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) предлага на изпълнителния директор съобразно правомощията му налагане на административни наказания за констатирани нарушения във връзка с достъпа и използването на железопътната инфраструктура.

(3) (Нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) Дирекцията участва в поддържането на регистри и/или информационни масиви, водени от Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" съгласно нормативните изисквания.

 

Чл. 13а. (Нов - ДВ, бр. 68 от 2008 г., в сила от 01.08.2008 г.) (1) Дирекция "Оперативна съвместимост" подпомага изпълнителния директор при осъществяване на правомощията му за развитието и внедряването на оперативната съвместимост на националната железопътна система като част от трансевропейската железопътна система.

(2) Дирекция "Оперативна съвместимост":

1. разглежда подадените заявления за издаване на разрешения за извършване на дейностите по оценяване съответствието на съставните елементи и проверката на подсистемите на железопътната система и подготвя становището на изпълнителния директор за изпълнението на изискванията от заявителя;

2. (отм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.)

3. (отм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.)

4. (изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) участва в процеса на разработване и актуализиране на технически спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС), в процеса на вземане на решения в областта на оперативната съвместимост в Европейската железопътна агенция, Европейската комисия и Европейския съвет;

5. (изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) участва в работата на международни органи, международни институции, в съвещания и работни групи в областта на оперативната съвместимост на железопътния транспорт;

6. съвместно с Главна дирекция "Железопътна инспекция" проверява и разглежда подадените заявления за допускане на отклонения от техническите спецификации за оперативна съвместимост и дава становище за допускането на отклонения;

7. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) участва в разработването на стратегия за развитие и план за внедряване на оперативната съвместимост в железопътния транспорт в Република България в съответствие с общоевропейските норми и изисквания;

8. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) подготвя и предоставя на Европейската железопътна агенция (ERA) необходимата информация за процеса на внедряване и мониторинг за оперативната съвместимост на националната железопътна система;

9. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) участва съвместно с Главна дирекция "Железопътна инспекция" в процеса на издаване на разрешение за въвеждане в експлоатация на структурни подсистеми или части от тях при контрола по внедряване и изпълнение на оперативната съвместимост на железопътния транспорт;

10. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) участва в разработването и реализацията на концепции, програми и проекти и в контрола на дейността по изпълнението им, свързани с оперативната съвместимост на железопътната система;

11. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) участва в подготовката на документи за технологично и техническо хармонизиране на железопътната инфраструктура и нейната категоризация в съответствие с европейските изисквания и стандарти за оперативната съвместимост при развитието на международните железопътни оси и коридори;

12. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) подготвя информация, която изпълнителният директор изпраща на Европейската комисия и на страните - членки на Европейския съюз, за лицата, осъществяващи дейностите по оценяване и проверка на съответствието, като посочва областта на компетенциите на всяко лице и в случай на загуба на правото да осъществяват дейността;

13. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) организира контрола върху дейността на лицата за оценяване и проверка на съответствието на съставни елементи и подсистеми съгласно изискванията за оперативната съвместимост и подаваната от тях информация;

14. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) разработва и предлага на изпълнителния директор проекти на нормативни актове в областта на оперативната съвместимост;

15. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) предлага за одобряване изискванията за предаване и съхраняване на данните, обменяни между превозвачите и/или управителите на железопътната инфраструктура с цел качествено обслужване при превоз на пътници и товари, по отношение на съществените изисквания за техническа съвместимост на телематични приложения и информацията, която трябва да съдържат, както и начините за достъп до тях;

16. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) предлага на изпълнителния директор мерки при установяване несъответствие на съставни елементи за оперативна съвместимост с налична декларация за съответствие, както и за подсистемите;

17. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) подготвя и предоставя на изпълнителния директор необходимата информация относно внедряване на оперативната съвместимост и докладите за Европейската железопътна агенция (ERA).

(3) (Нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) Дирекцията участва в поддържането на регистри и/или информационни масиви, водени от Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" съгласно нормативните изисквания.

 

Чл. 14. (1) (Доп. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" чрез Главна дирекция "Железопътна инспекция" изпълнява функциите си на национален орган по безопасността.

(2) Главната дирекция:

1. (изм. и доп. - ДВ, бр. 104 от 2003 г., доп. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) упражнява контрол върху развитието, функционирането и техническата експлоатация на железопътната инфраструктура в съответствие с националните правила за безопасност и с националните технически правила за железопътната система;

2. (доп. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) контролира спазването на изискванията за безопасност при осъществяване дейността на предприятията, извършващи строителни и ремонтни дейности на обекти от железопътната инфраструктура;

3. контролира техническата експлоатация на подвижния железопътен състав по отношение на безопасността на превозите на пътници и товари;

4. (доп. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) контролира работата на персонала на Национална компания "Железопътна инфраструктура" и превозвачите, свързана с безопасността на превозите и техническата експлоатация, и прави предписания, и определя срок за отстраняване на констатираните нарушения;

5. (изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) контролира съответствието на графика за движение на влаковете с изискванията за безопасност;

6. (изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) контролира осъществяването на вътрешния железопътен транспорт на министерства, ведомства, дружества и предприятия по отношение на безопасността на превозите и техническата експлоатация;

7. (изм. - ДВ, бр. 104 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) провежда изпити на кандидатите за придобиване на правоспособност за длъжности от железопътния транспорт, свързани с безопасността на превозите, съхранява протоколите и систематизира резултатите от проведените изпити;

8. (изм. - ДВ, бр. 104 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) провежда изпити по правилата за безопасност на превозите на лица, които са били лишени от правото да упражняват за определено време дейност, свързана с безопасността на превозите и техническата експлоатация;

9. (изм. - ДВ, бр. 104 от 2003 г., доп. - ДВ, бр. 110 от 2004 г., в сила от 17.12.2004 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) предлага издаването на удостоверение за безопасност на превозвачите и управителя на инфраструктурата, след като извърши проверка за наличието на сертификати за безопасност за съответните возила, на функциониращи системи за управление на безопасността и на правилата за управление на дейността;

10. (изм. - ДВ, бр. 104 от 2003 г.) провежда периодични изпити по правилата за безопасност и техническа експлоатация на персонала от железопътния транспорт, пряко ангажиран с безопасността на превозите и техническата експлоатация;

11. (изм. - ДВ, бр. 104 от 2003 г.) осъществява методическо ръководство на ведомствените специализирани контролни органи по безопасността на превозите с железопътния транспорт;

12. (изм. - ДВ, бр. 104 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) разследва железопътни произшествия и инциденти и води статистика на железопътните произшествия;

13. (изм. - ДВ, бр. 104 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) предлага на изпълнителния директор мерки за предотвратяване и за преодоляване на последиците от бедствия и аварии, засегнали железопътната инфраструктура;

14. (изм. - ДВ, бр. 104 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) участва в комисиите, назначени от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, за разследване на железопътни произшествия и инциденти, при които са настъпили смърт, тежки телесни повреди или значителни материални вреди;

15. (нова - ДВ, бр. 104 от 2003 г.) изготвя предложения за наказания по Закона за железопътния транспорт (ЗЖТ);

16. (нова - ДВ, бр. 104 от 2003 г., доп. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) изготвя предложения съвместно с дирекция "Регулиране" за отнемане на лицензии при условията на чл. 118, ал. 2 ЗЖТ;

17. (нова - ДВ, бр. 104 от 2003 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) предлага за утвърждаване от изпълнителния директор на агенцията на списъците с длъжностите в железопътния транспорт, свързани с безопасността на превозите, за които се изисква правоспособност;

18. (нова - ДВ, бр. 104 от 2003 г.) управлява извършването на дейностите по метрологията, стандартизацията и безразрушителния контрол в железопътния транспорт;

19. (нова - ДВ, бр. 104 от 2003 г.) планира, координира и контролира управлението на влаковата и маневрената работа в условия на кризи и във военновременна обстановка;

20. (*) (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) предлага на изпълнителния директор издаването на разрешения и упражнява контрол при въвеждане в експлоатация на структурните подсистеми на националната железопътна система като част от европейската високоскоростна и конвенционална железопътна система;

21. (*) (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) осъществява контрол на системите за управление на безопасността на железопътните превозвачи и управителите на инфраструктурата, както и за изпълнението на изискванията, въз основа на които е издадено удостоверението за безопасност;

22. (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., доп. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) изготвя становище за показателите, методите и критериите за безопасност в системите за управление на безопасността на превозвачите и управителя на железопътната инфраструктура в съответствие с изискванията на Европейския съюз;

23. (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) участва в комисии за обсъждане и решаване на предложения относно общинските транспортни схеми и в комисии за разглеждане и решаване на постъпилите предложения за промени в областните транспортни схеми;

24. (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г.) изготвя и предлага на изпълнителния директор да определи изискванията за предаване и съхраняване на информацията, свързана със сигурността, обменяна между превозвачите и/или управителя на железопътната инфраструктура, предоставяна периодично и при поискване от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация";

25. (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., отм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.)

26. (*) (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г., отм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.)

27. (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г.) предлага на изпълнителния директор да предприеме мерки и да уведоми заинтересуваните институции при установяване на несъответствие за съставни елементи за оперативна съвместимост с налична декларация за съответствие;

28. (*) (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) прави предложение до изпълнителния директор за даване на разрешение за въвеждане в експлоатация на структурни подсистеми на железопътната система и на подвижен състав, който не отговаря напълно на техническите спецификации за оперативна съвместимост;

29. (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г.) разработва предложения за приемане на нови или за промяна на съществуващите правила за безопасност;

30. (нова - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) предлага мерки за подобряване нивото на безопасност;

31. (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) подпомага изпълнителния директор при изготвяне на предложение до министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията разследването на определени железопътни произшествия и инциденти да се възложи на специализираното звено в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията съгласно чл. 115к, ал. 1, т. 3 от Закона за железопътния транспорт.

(3) (Нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) Дирекцията участва в поддържането на регистри и/или информационни масиви, водени от Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" съгласно нормативните изисквания.

 

Чл. 14а. (Нов - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" е органът, отговорен за контрола по прилагането на Регламент (ЕО) № 1371/2007 на Европейския парламент и на Съвета от 23 октомври 2007 г. относно правата и задълженията на пътниците, използващи железопътен транспорт (ОВ, L 315, 03/12/2007, стр. 14 - 41).

 

Раздел IV.
Финансиране

Чл. 15. Агенцията се финансира от:

1. приходите по чл. 8, ал. 1 ЗЖТ;

2. администрирани приходи от:

а) дейностите по чл. 39 ЗЖТ, свързани с обучението на кандидатите за придобиване на правоспособност за длъжностите от железопътния транспорт, за провеждане на изпитите на лицата от персонала в железопътния транспорт, отговорен за безопасността на превозите, и за медицинската и психологическата годност на лицата от персонала, осъществяващ превозите на пътници и товари;

б) дейностите, свързани с обучението за професионална квалификация и с провеждането на изпити на консултантите по сигурността на превозите на опасни товари;

в) предоставяне на услуги на общините и другите юридически лица при определяне на условията за поемане на задълженията по чл. 55 ЗЖТ;

г) предоставяне на данни от публичния регистър, воден от агенцията;

д) (нова - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) собствени приходи - лихви по депозити на собствени средства и по просрочени плащания.

 

Чл. 16. Бюджетните средства по чл. 15 се разходват за издръжка на агенцията и се отчитат по единната бюджетна класификация.

 

Глава четвърта.
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА В АГЕНЦИЯТА

Чл. 17. (1) Непосредственото ръководство на дирекциите и териториалните звена се осъществява от директори и ръководители на териториални звена, които носят отговорност за срочното и точно изпълнение на конкретните задачи при осъществяване на функциите им.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 5 от 2006 г., в сила от 17.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.) Директорите и ръководителите на териториални звена дават задължителни указания в рамките на предоставените им правомощия за осигуряване изпълнението на закона и подзаконовите актове, на актовете на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията и на изпълнителния директор на агенцията.

 

Чл. 18. (1) Директорите и ръководителите на териториални звена:

1. разпределят задачите между служителите в дирекцията и в териториалните звена;

2. осигуряват взаимодействието с другите звена в агенцията в съответствие с установените организационни връзки и разпределението на дейностите между тях;

3. изготвят предложения до изпълнителния директор за подбора и разпределянето на кадрите, за повишаването на квалификацията им, както и за поощряване или наказание на служителите;

4. оказват съдействие, при необходимост, на органите на Министерството на вътрешните работи по противодействие на престъпността.

(2) Ръководителите на териториалните звена се ръководят пряко и методически от главната дирекция.

 

Чл. 19. Държавните служители и лицата, работещи по трудови правоотношения в агенцията, изпълняват възложените им задачи и отговарят пред прекия си ръководител за изпълнението на работата съобразно длъжностните характеристики.

 

Чл. 20. (1) При изпълнението на контролните функции по ЗЖТ служителите на агенцията се легитимират с карта за контрол, с която могат да пътуват във всички категории пътнически влакове и да ползват служебни запазени места.

(2) Контролните органи по безопасност на железопътния транспорт на други ведомства и дружества и контролираните физически и юридически лица са длъжни да оказват съдействие на служителите на агенцията при изпълнение на служебните им задължения.

 

Чл. 21. (1) За изпълнението на определени задачи, свързани с дейността на агенцията, могат да бъдат привличани нещатни сътрудници в качеството им на експерти.

(2) Правата и задълженията на лицата по ал. 1 се определят в сключения с тях договор.

(3) При решаване на важни за развитието на железопътния транспорт въпроси могат да се създават консултативни и научно-технически съвети на обществени начала.

 

Чл. 22. (1) Работното време на служителите е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.

(2) Работното време на служителите на агенцията е от 9 до 17 ч. и 30 мин. с почивка от 12 ч. и 30 мин. до 13 ч.

 

Чл. 23. (1) За образцово изпълнение на служебните си задължения служителите на агенцията могат да бъдат награждавани с отличия и награди.

(2) Паричните и предметните награди могат да бъдат в размер до 4 основни месечни работни заплати, определени за заеманата от награденото лице длъжност. Видът на предметната награда се определя в заповедта на изпълнителния директор, с която лицето се награждава.

 

Допълнителни разпоредби

§ 1. (Нов - ДВ, бр. 104 от 2003 г.) "Безразрушителен контрол" е съвкупност от принципи, методи и средства за откриване и измерване на дефекти и допустими отклонения в свойствата на материалите, изделията, съединенията и други, без да се разрушават и повреждат обектите на контрол.

 

Заключителни разпоредби

§ 2. (Предишен параграф единствен - ДВ, бр. 104 от 2003 г.) Правилникът се приема на основание чл. 8, ал. 2 от Закона за железопътния транспорт и чл. 55 от Закона за администрацията.

 

Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 331 ОТ 10 ДЕКЕМВРИ 2004 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

(ОБН. - ДВ, БР. 110 ОТ 2004 Г., В СИЛА ОТ 17.12.2004 Г.)

§ 6. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник" с изключение на § 2 и § 4, т. 3, буква "а", които влизат в сила от 1 януари 2005 г., и § 4 и 5, които влизат в сила от 1 декември 2004 г.

 

Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 56 ОТ 30 МАРТ 2005 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

(ОБН. - ДВ, БР. 31 ОТ 2005 Г., В СИЛА ОТ 01.04.2005 Г.)

§ 4. Постановлението влиза в сила от 1 април 2005 г.

 

Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 215 ОТ 12 ОКТОМВРИ 2005 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ И АДМИНИСТРАТИВНАТА РЕФОРМА

(ОБН. - ДВ, БР. 83 ОТ 2005 Г., В СИЛА ОТ 18.10.2005 Г.)

§ 10. Навсякъде думите "министърът на държавната администрация" и "министъра на държавната администрация" се заменят съответно с "министърът на държавната администрация и административната реформа" и "министъра на държавната администрация и административната реформа" в следните нормативни актове на Министерския съвет:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

23. Устройствения правилник на Изпълнителната агенция "Железопътна администрация", приет с Постановление № 167 на Министерския съвет от 2001 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2001 г.; изм и доп., бр. 87 от 2001 г., бр. 82 и 104 от 2003 г., бр. 110 от 2004 г. и бр. 31 от 2005 г.).

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

§ 14. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".

 

Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 3 ОТ 6 ЯНУАРИ 2006 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ЖЕЛЕЗОПЪТНА АДМИНИСТРАЦИЯ", ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 167 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2001 Г.

(ОБН. - ДВ, БР. 5 ОТ 2006 Г., В СИЛА ОТ 17.01.2006 Г.)

§ 5. Навсякъде думите "министърът на транспорта и съобщенията" и "министъра на транспорта и съобщенията" се заменят съответно с "министърът на транспорта" и "министъра на транспорта".

 

§ 6. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник" с изключение на разпоредбите на § 1, т. 2 относно чл. 5, ал. 1, т. 10а - 10г, § 3, т. 2 относно чл. 13, т. 23 и § 4, т. 2 относно чл. 14, ал. 2, т. 20, 21, 26 и 28, които влизат в сила от датата на присъединяване на Република България към Европейския съюз.

 

Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 185 ОТ 28 ЮЛИ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

(ОБН. - ДВ, БР. 68 ОТ 2008 Г., В СИЛА ОТ 01.08.2008 Г.)

§ 10. Постановлението влиза в сила от 1 август 2008 г. с изключение на § 6, т. 2, буква "г" и § 9, ал. 2, които влизат в сила от 4 август 2008 г.

 

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 19 ОТ 18 ФЕВРУАРИ 2010 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

(ОБН. - ДВ, БР. 15 ОТ 2010 Г.)

§ 4. В Устройствения правилник на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", приет с Постановление № 167 на Министерския съвет от 2001 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2001 г.; изм. и доп., бр. 87 от 2001 г., бр. 82 и 104 от 2003 г., бр. 110 от 2004 г., бр. 31 и 83 от 2005 г., бр. 5 от 2006 г., бр. 68 от 2008 г. и бр. 7 от 2009 г.), се правят следните изменения и допълнения:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

5. Навсякъде в правилника думите "министъра на транспорта" и "Министерството на транспорта" се заменят съответно с "министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията" и "Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията".

 

Приложение към чл. 8, ал. 2
Приложение към чл. 8, ал. 2

(Изм. - ДВ, бр. 87 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г., изм. - ДВ, бр. 82 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 110 от 2004 г., в сила от 17.12.2004 г., изм. - ДВ, бр. 31 от 2005 г., в сила от 01.04.2005 г., изм. - ДВ, бр. 68 от 2008 г., в сила от 01.08.2008 г., изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2010 г.)

Численост на персонала в организационните структури и административните звена на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" - 52 щатни бройки
 

Изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Обща администрация 5
в т.ч.:  
дирекция "Административно-правно и финансово-стопанско обслужване" 5
Специализирана администрация 45
в т.ч.:  
дирекция "Регулиране" 13
дирекция "Оперативна съвместимост" 9
Главна дирекция "Железопътна инспекция" 23
в т.ч.:  
териториални звена - София, Пловдив и Горна Оряховица 14

 

Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив