Обн. ДВ. бр.77 от 19 Септември 2006г., изм. ДВ. бр.83 от 20 Октомври 2009г.
(2) Агенцията е администрация, която подпомага председателя при осъществяване на правомощията му, осигурява технически дейността му и извършва дейности по административното обслужване на гражданите и юридическите лица.
(2) Получените дарения и помощи, както и средствата по международни програми и споразумения постъпват в агенцията по реда на Закона за устройството на държавния бюджет.
(2) Председателят е едноличен орган на изпълнителната власт и ръководи и представлява агенцията.
(3) Председателят се определя с решение на Министерския съвет и се назначава от министър-председателя.
(4) Председателят представя пред Министерския съвет ежегоден доклад за дейността на агенцията.
1. разработва съвместно с органите на изпълнителната власт държавната политика за българските общности извън Република България и упражнява правомощия, които са му определени със закон;
2. разработва и участва в обсъждането на проекти на нормативни актове, отнасящи се до дейността на агенцията;
3. участва в подготовката на сключване на международни договори, имащи отношение към българските общности;
4. представлява държавата в международни организации и програми по въпросите на националните, езиковите и религиозните общности при предоставени от Министерския съвет правомощия;
5. координира дейността на агенцията по сътрудничеството със Светия Синод на Българската православна църква и управителните тела на другите вероизповедания, държавни органи в други държави и юридически лица с нестопанска цел в страната и в чужбина със сходни цели, както и с международни организации и институции;
6. ръководи и контролира събирането, анализа, съхраняването и използването на информацията за българските общности;
7. организира издателската и информационната дейност във връзка с дейността на агенцията;
8. отговаря за цялостната дейност на агенцията, издава индивидуални административни актове в случаите, определени със закон, в т. ч. удостоверява български произход;
9. утвърждава длъжностното разписание, правилата за работната заплата, документооборота, наградите и програмите за обучение и квалификация на служителите; назначава държавните служители и прекратява служебните правоотношения с тях, сключва и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение; разрешава отпуските, определя допълнителния им размер и командирова служителите на агенцията;
10. управлява и разпределя средствата от бюджета и контролира целевото им разходване;
11. управлява имуществото на агенцията;
12. обявява списъка на информацията, подлежаща на класификация като служебна тайна в съответствие със Закона за защита на класифицираната информация;
13. изпълнява други функции, възложени му със закон или с акт на Министерския съвет.
(2) Председателят организира предоставянето на редовна информация на средствата за масово осведомяване и на Правителствената информационна служба за работата на агенцията.
(2) Съвети се създават след съгласуване с ресорния заместник министър-председател, на когото се представят ежегодни отчети за дейността им.
(2) Председателят делегира със заповед правомощия, които не са от неговата изключителна компетентност, на заместник-председателя и определя неговите функции.
(3) Правомощията на председателя в негово отсъствие или когато ползва законоустановен отпуск се изпълняват от заместник-председателя.
(2) Общата численост на персонала в административните звена на агенцията е 25 щатни бройки.
(3) Числеността на отделните административни звена е посочена в приложението.
(4) Председателят на агенцията може да създава отдели и сектори в дирекциите.
(2) Главният секретар се назначава от председателя.
1. отговаря за планирането и отчетността при изпълнение на ежегодните цели на администрацията;
2. ръководи дейността по управление на човешките ресурси;
3. ръководи административното обслужване.
(2) Главният секретар:
1. осигурява организационната връзка между председателя и административните звена, както и между административните звена в рамките на своите правомощия;
2. организира разпределянето на задачите за изпълнение между административните звена;
3. утвърждава длъжностните характеристики на служителите;
4. създава условия за нормална и ефективна работа и осъществява контрол по изпълнението на възложените задачи;
5. контролира и отговаря за работата с документите, за съхраняването им и за опазването на служебната тайна;
6. ръководи процеса по въвеждането на автоматизирани системи в работата на администрацията;
7. координира и контролира дейността по управлението на държавната собственост, предоставена на агенцията;
8. организира подготовката на проекта на бюджет на агенцията;
9. изготвя ежегоден доклад за състоянието на администрацията и го представя на председателя;
10. координира оперативното взаимодействие с администрациите на други органи на изпълнителната власт;
11. представлява агенцията в случаите, в които е упълномощен изрично от председателя, по проблеми, свързани с функционирането на администрацията;
12. изпълнява и други задачи, възложени му от председателя.
Раздел III.
Служител по сигурността на информацията, отбранително-мобилизационната подготовка и управлението при кризи
(2) Служителят по сигурността на информацията отговаря за дейността по отбранително-мобилизационната подготовка и управлението при кризи в агенцията и осъществява връзки и взаимодействие с компетентните държавни органи.
(3) Служителят по сигурността на информацията:
1. следи за спазване изискванията на Закона за защита на класифицираната информация;
2. прилага правилата относно видовете защита на класифицираната информация;
3. разработва план за охрана чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му;
4. извършва периодични проверки на отчетността и движението на материалите и документите;
5. осъществява процедурата по обикновеното проучване в рамките на агенцията;
6. следи за правилното определяне нивото на класификация на информацията;
7. организира и провежда обучението на служителите в агенцията в областта на защитата на класифицираната информация;
8. изпълнява и други задачи, произтичащи от нормативни актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация.
(4) Председателят определя със заповед служител по сигурността на информацията, отбранително-мобилизационната подготовка и управлението при кризи.
(2) Общата администрация е организирана в дирекция "Финансово-стопански дейности и административно-правно обслужване".
1. участва в разработването и дава становища по проекти на нормативни актове, свързани с дейността на агенцията;
2. осъществява процесуално представителство пред съдилищата по съдебни дела, по които агенцията е страна, и при обжалване на актове на председателя, издадени в кръга на неговата компетентност;
3. следи за спазването на нормативните актове при провеждането на процедурите по Закона за обществените поръчки, изготвя проекти на договори и дава становища по законосъобразността на проекти на договори, заповеди и други актове и документи, свързани с дейността на агенцията;
4. организира дейностите по управлението на човешките ресурси;
5. извършва вписванията в Регистъра на административните структури и на актовете на органите на изпълнителната власт;
6. организира поддържането на информационната система на агенцията и дейностите по приемане, съхраняване и изпращане на електронни документи, подписани с универсален електронен подпис (УЕП);
7. отговаря за цялостното финансово-счетоводно обслужване на дейността в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството;
8. съставя проекта на бюджет на агенцията;
9. разпределя и следи за изпълнението на бюджета на агенцията;
10. изготвя годишния финансов отчет на агенцията, ежемесечни, тримесечни и годишен отчет за касовото изпълнение и капиталовите разходи;
11. следи за ефективното и законосъобразното разходване на бюджетните средства при спазване на финансовата дисциплина;
12. осигурява условия за проверки от компетентните органи;
13. разработва документи, свързани с финансово-счетоводната дейност на агенцията, и отговаря за систематизирането и съхраняването на счетоводните документи съгласно Закона за счетоводството;
14. организира и отговаря за правилното, законосъобразното и ефективното ползване, управление и опазване на недвижимите имоти и движимите вещи - собственост на агенцията или предоставени й за ползване;
15. обслужва административно физически и юридически лица, като прилага принципа на обслужване "едно гише";
16. организира, осъществява и контролира движението на входящата, изходящата и вътрешната кореспонденция; води отчетност и осигурява информация по получената и изпратената кореспонденция;
17. систематизира, съхранява и обработва документите от архива и организира използването им;
18. извършва дейностите по материално-техническото снабдяване, транспортното обслужване, ремонт и поддръжка и отговаря за санитарно-хигиенните условия в агенцията.
(2) Специализираната администрация е организирана в дирекция "Български общности и информационна дейност".
1. съдейства за разработването, актуализирането и провеждането на държавната политика по отношение на българските общности и техните организации извън Република България;
2. участва с експертни становища при подготовката на международни договори и в подготовката за изработването на нормативни актове, отнасящи се до дейността на агенцията;
3. подпомага председателя при участието му в международни организации и програми по въпросите на националните, езиковите и религиозните общности;
4. поддържа връзки с представителите на българските общности и с техните организационни структури извън Република България;
5. организира воденето на регистър на представителите на българските общности и техните организации;
6. поддържа връзки и обменя опит със сродни чужди държавни органи и юридически лица с нестопанска цел;
7. поддържа връзки със Светия Синод на Българската православна църква и с управителните тела на другите вероизповедания при осъществяване дейността на агенцията;
8. организира срещи, събори, научнопрактически семинари и конференции и други прояви на представители или организации на български общности в страната и в чужбина;
9. организира изучаването на българските общности извън Република България за изготвянето на анализи за състоянието им и изработването на концепции и програми за работа с тях;
10. участва съвместно с Министерството на културата при издирване, документиране, популяризиране и опазване на архиви, паметници и произведения на изкуството извън страната, свързани с историята и културата на България;
11. организира издаването и разпространяването в печатна и електронна форма на списание и вестник, научнопрактически сборници, специализирана литература и други информационни и просветни материали;
12. поддържа връзки с българските издания в чужбина и с българските редакции на радио- и телевизионни програми;
13. подпомага участието на председателя в междуведомствени работни групи и при координиране работата на консултативните съвети, създадени към агенцията.
(2) Работното време е от 9,00 до 17,30 ч. с обедна почивка от 12,30 до 13,00 ч.
(2) Дирекциите осъществяват своите функции в съответствие с утвърдените си функционални характеристики.
(3) Държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение, изпълняват възложените им задачи въз основа на длъжностни характеристики, утвърдени от главния секретар, и отговарят пред прекия си ръководител за изпълнението на работата.
(4) Директорите представят на председателя ежегоден доклад за дейността на подчинените им структурни звена.
1. възлагат задачи на служителите в ръководеното от тях административно звено, контролират и отговарят за срочното и качественото им изпълнение;
2. осигуряват взаимодействието с другите административни звена в съответствие с установените организационни връзки и разпределението на дейностите между тях;
3. периодично отчитат дейността на административното звено и предлагат конкретни мерки за подобряването й;
4. предлагат назначаване, повишаване, преместване, стимулиране, дисциплинарни наказания и освобождаване на служителите в ръководеното от тях административно звено.
(2) При встъпването си в длъжност служителите на агенцията подписват декларация за съхраняване и неразпространяване на информацията и данните по ал. 1.
(2) При завеждането на документите по ал. 1 се извършва проверка за наличието на всички материали, посочени в тях, и се образува служебна преписка.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 242 ОТ 8 ОКТОМВРИ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
§ 8. Постановлението влиза в сила от 2 октомври 2009 г. с изключение на § 5, 6 и 7, които влизат в сила три дни след обнародването на постановлението в "Държавен вестник".
Обща численост на персонала в административните звена на Държавната агенция за българите в чужбина - 25 щатни бройки |
Председател | 1 |
Заместник-председател | 1 |
Главен секретар | 1 |
Обща администрация | 7 |
в т.ч.: | |
дирекция "Финансово-стопански дейности и административно-правно обслужване" | 7 |
Специализирана администрация | 15 |
в т.ч.: | |
дирекция "Български общности и информационна дейност" | 15 |