Обн. ДВ. бр.46 от 6 Юни 2006г., изм. ДВ. бр.38 от 11 Април 2008г., изм. ДВ. бр.35 от 12 Май 2009г., изм. ДВ. бр.18 от 5 Март 2010г.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 18 от 2010 г.) Българо-германският център за професионално обучение е юридическо лице със седалище в Плевен.
(3) Българо-германският център за професионално обучение е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на труда и социалната политика.
(2) Правомощията на комисията са регламентирани подробно в правилника за нейната дейност.
1. (изм. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г.) организира и професионално ориентиране, мотивационно обучение, обучение за придобиване на професионална квалификация и обучение за усвояване на ключови компетентности на възрастни;
2. разработва учебно-методически и информационни материали съобразно предмета на дейност;
3. (доп. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г.) проучва и анализира потребностите от професионално обучение на възрастни по професии и специалности, по които центърът провежда обучение;
4. извършва обучение и консултиране на предприемачи в малки и средни предприятия и начинаещи предприемачи;
5. извършва рекламно-информационна и издателска дейност, свързана с дейността на центъра;
6. предоставя материалната си база за провеждане на обучения, семинари, конференции, организирани от физически и юридически лица, правителствени и неправителствени организации, международни организации;
7. (нова - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г.) участва в национални и международни проекти и програми;
8. (предишна т. 7, изм. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г.) други дейности, свързани с дейностите по т. 1 - 7.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г.) При отсъствие директорът на центъра се замества от друго длъжностно лице от състава на центъра, определено с писмена заповед.
1. ръководи, организира и контролира цялостната дейност на центъра и носи отговорност за нея;
2. осигурява условия за спазване на нормативните актове, държавните образователни изисквания и решенията на Министерството на труда и социалната политика;
3. осигурява здравословни и безопасни условия на труд и обучение в центъра;
4. утвърждава правилника за вътрешния ред, инструкциите, учебните програми за краткосрочните квалификационни курсове и т.н.;
5. разпорежда се с бюджетните и извънбюджетните средства и отговаря за материално-техническата база;
6. (изм. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г.) изготвя ориентиран към потребностите на пазара на труда годишен план за дейността на центъра;
7. изготвя и предоставя на министъра на труда и социалната политика за утвърждаване ценоразпис за предоставяните стандартни услуги и инфраструктурата на центъра;
8. сключва, променя и прекратява договори с юридически и физически лица във връзка с предмета на дейност на центъра;
9. утвърждава длъжностното разписание и длъжностните характеристики на персонала на центъра;
10. сключва, променя и прекратява трудови договори с персонала в съответствие с Кодекса на труда;
11. представлява центъра пред различните органи, организации и лица в страната и чужбина;
12. награждава, респ. наказва, служители и курсисти в съответствие с Кодекса на труда, Закона за народната просвета и правилника за вътрешния ред на центъра;
13. подписва цялостната документация на центъра: официална кореспонденция, финансови документи, документи за професионално обучение, квалификация и правоспособност, и съхранява печата с герб;
14. контролира правилното водене и съхраняване на документацията на центъра;
15. ежегодно представя на министъра на труда и социалната политика отчет за дейността на центъра;
16. изпълнява други задачи, възложени му от министъра на труда и социалната политика.
Раздел III.
Директор на дирекция "Административна и финансова дейност" (Отм. - ДВ, бр. 18 от 2010 г.)
(2) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2010 г.) Директорът на БГЦПО утвърждава длъжностното щатно разписание на центъра след съгласуване с министъра на труда и социалната политика.
(2) Началото и краят на работното време на центъра се определят с правилника за вътрешния ред на центъра.
(2) Дирекция "Административна и финансова дейност" се ръководи непосредствено от директора на дирекцията.
1. съставя проектобюджета на центъра;
2. извършва счетоводно отчитане на изпълнението на бюджета;
3. изготвя месечни, тримесечни и годишни оборотни ведомости;
4. подготвя годишния отчет и баланс на центъра;
5. организира и осъществява материално-техническото снабдяване на центъра;
6. отговаря за опазването и поддържането на материално-техническата база;
7. отговаря за охраната и сигурността;
8. осигурява правно-нормативното обслужване на центъра;
9. организира и осъществява деловодната дейност, опазването и съхраняването на документацията в архивни дела, отчитането на входящата и изходящата кореспонденция на центъра;
10. изготвя длъжностното щатно разписание на работещите в центъра;
11. организира изготвянето на правилника за вътрешния ред;
12. изготвя и отговаря за спазване на системата за вътрешно финансово управление и контрол;
13. изготвя актове за възникване, изменение и прекратяване на трудовите правоотношения;
14. образува и съхранява трудовите досиета на служителите и на лицата, работещи по трудово правоотношение, и ги поддържа в съответствие с изискванията на закона;
15. отговаря за създаването и поддръжката на компютърната инфраструктура на центъра;
16. администрира и контролира експлоатацията на информационната система и отговаря за нейната сигурност;
17. администрира и контролира предоставянето на материалната база на центъра при провеждане на обучение, семинари и конференции;
18. води регистри в съответствие с изискванията на Закона за защита на класифицираната информация и Закона за защита на личните данни.
(2) Дирекция "Учебна дейност" се ръководи непосредствено от директора на дирекцията.
(3) Дирекция "Учебна дейност":
1. (изм. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г.) участва в провеждането на проучвания на потребностите за конкретно обучение;
2. осъществява контакти с Агенцията по заетостта и поделенията й на регионално и териториално ниво;
3. организира приема на обучаемите;
4. (изм. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г.) провежда дейностите по чл. 4, т. 1, в съответствие с действащата нормативна уредба;
5. изготвя анализи и оценки на проведените курсове и подготвя статистическата информация;
6. провежда изпити за придобиване на квалификация по професия или част от професия, в съответствие с учебните планове и програми по Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО);
7. издава предвидените в ЗПОО документи на обучаваните, завършили обучението и положили успешно изпитите;
8. провежда семинари за вътрешни потребности и външни клиенти;
9. разработва и участва в национални и международни проекти и програми;
10. разработва и въвежда иновации в сферата на професионалното обучение;
11. провежда обучение и консултира начинаещи предприемачи, малки и средни предприятия;
12. разработва и разпространява информационни материали, мултиплицира добри практики;
13. отговаря за въвеждане и прилагане на система за управление на качеството;
14. разработва учебни планове и програми;
15. изготвя и актуализира учебни материали;
16. подготвя и провежда обучение по заявка на работодатели;
17. проектира и организира използването на собствена база данни на центъра;
18. провежда и други дейности, свързани с основните.
(2) Проектът на бюджет на БГЦПО се съставя по единната бюджетна класификация на държавния бюджет и в програмен формат.
1. (изм. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г.) постъпления дейностите по чл. 4, т. 1, 4 - 6;
2. (отм. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г.)
3. (отм. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г.)
4. (отм. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г.)
5. постъпления от продажба на изделия и услуги, които се произвеждат в рамките на обучението;
6. целеви дарения от местни и чуждестранни физически и юридически лица;
7. субсидия от Министерството на труда и социалната политика;
8. други.
(2) Цените на продуктите и услугите, предлагани от БГЦПО, се договарят между директора на центъра и потребителя, извън тези по чл. 6, т. 7.
(3) Структурите на Министерството на труда и социалната политика се освобождават от заплащане на наеми при ползване на зали на центъра за провеждане на семинари, конференции и др.
1. (изм. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г.) професионално ориентиране, мотивационно обучение, обучение за придобиване на професионална квалификация и обучение за усвояване на ключови компетентности на възрастни;
2. консултиране и обучение за насърчаване на предприемачеството;
3. рекламно-информационна и издателска дейност, свързани с дейността на центъра;
4. проучвания на потребностите от професионално обучение;
5. други разходи за увеличаване на заетостта, ако това е предвидено в акт на Министерския съвет или МТСП;
6. придобиване от БГЦПО на дълготрайни материални активи, свързани с предмета му на дейност;
7. издръжката на БГЦПО и разходи за персонала;
8. други разходи.
(2) (Отм. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г.)
Заключителни разпоредби
КЪМ ПРАВИЛНИК ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИТЕ ПРАВИЛНИЦИ НА НАЦИОНАЛНИЯ ЦЕНТЪР ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО РАЗВИТИЕ И БЪЛГАРО-ГЕРМАНСКИТЕ ЦЕНТРОВЕ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО ОБУЧЕНИЕ В ПАЗАРДЖИК, ПЛЕВЕН, СТАРА ЗАГОРА И СМОЛЯН
§ 6. Правилникът влиза в сила от 1.IV.2008 г.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПРАВИЛНИК ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИТЕ ПРАВИЛНИЦИ НА БЪЛГАРО-ГЕРМАНСКИТЕ ЦЕНТРОВЕ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО ОБУЧЕНИЕ В ПАЗАРДЖИК, ПЛЕВЕН, СТАРА ЗАГОРА И СМОЛЯН
§ 5. Правилникът влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
(В сила от 01.04.2006 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г., изм. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г., отм. - ДВ, бр. 18 от 2010 г.)