УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА АГЕНЦИЯТА ПО ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ

Приет с ПМС № 56 от 12.03.2004 г.
Обн. ДВ. бр.24 от 23 Март 2004г., изм. ДВ. бр.97 от 2 Ноември 2004г., изм. ДВ. бр.48 от 10 Юни 2005г., изм. ДВ. бр.78 от 30 Септември 2005г., изм. ДВ. бр.21 от 10 Март 2006г., изм. ДВ. бр.81 от 6 Октомври 2006г., изм. ДВ. бр.33 от 28 Март 2008г., изм. ДВ. бр.3 от 13 Януари 2009г., изм. ДВ. бр.98 от 11 Декември 2009г.

Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. (Изм. - ДВ, бр. 97 от 2004 г., в сила от 02.11.2004 г.) (1) С правилника се уреждат дейността, структурата, организацията на работа и численият състав на Агенцията по обществени поръчки, наричана по-нататък "агенцията".

(2) (Изм. - ДВ, бр. 78 от 2005 г., в сила от 01.10.2005 г., изм. - ДВ, бр. 98 от 2009 г., в сила от 11.12.2009 г.) Агенцията подпомага министъра на икономиката, енергетиката и туризма при осъществяване на държавната политика в областта на обществените поръчки.

 

Чл. 2. (Изм. - ДВ, бр. 97 от 2004 г., в сила от 02.11.2004 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) (1) Агенцията е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 98 от 2009 г., в сила от 11.12.2009 г.) Агенцията е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на икономиката, енергетиката и туризма.

 

Чл. 3. (Изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) Издръжката на агенцията се формира от бюджетни приходи.

 

Чл. 4. Агенцията подпомага изпълнителния директор при осъществяване на неговите правомощия и осигурява технически дейността му.

 

Глава втора.
ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР

Чл. 5. (1) Агенцията се ръководи и представлява от изпълнителен директор.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 78 от 2005 г., в сила от 01.10.2005 г., изм. - ДВ, бр. 98 от 2009 г., в сила от 11.12.2009 г.) Договорът с изпълнителния директор се сключва, изменя и прекратява от министъра на икономиката, енергетиката и туризма съгласувано с министър-председателя.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 97 от 2004 г., в сила от 02.11.2004 г.) Изпълнителният директор:

1. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) ръководи агенцията и я представлява в страната и в чужбина;

2. (отм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.)

3. (изм. - ДВ, бр. 78 от 2005 г., в сила от 01.10.2005 г., изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г.) разработва проекти на нормативни актове и дава становища по международни договори в областта на обществените поръчки;

4. издава методически указания по прилагането на Закона за обществените поръчки (ЗОП) и свързаните с него подзаконови нормативни актове;

5. (отм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г.)

6. (изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) разработва проекти на образци на обявления и на информация за възложените обществени поръчки и за проведените конкурси за проекти;

7. (изм. и доп. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) одобрява и обявява електронния формат и техническите изисквания към документите, които се изпращат до агенцията в електронен вид;

8. (изм. и доп. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., в частта относно уведомяването на Европейската комисия за промени в списъците - в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) отговаря за поддържането на списъци на възложителите по чл. 7 ЗОП и уведомява Европейската комисия за промени в списъците;

9. (изм. и доп. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) със съдействието на професионалните сдружения и организации в съответния бранш отговаря за поддържането на списък на лица, които възложителите могат да ползват като външни експерти при провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки;

10. (изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) утвърждава образците по чл. 5, ал. 1, т. 1, букви "а", "б" и "в" и т. 10 ППЗОП;

11. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) организира провеждането на мониторинг по отношение на обществените поръчки в страната;

12. (изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) организира събирането и обобщаването на практиката по прилагане на ЗОП и свързаните с него подзаконови нормативни актове;

13. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) организира воденето и поддържането на Регистър на обществените поръчки;

14. (доп. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) осъществява международното сътрудничество на Република България с организации в областта на обществените поръчки от други страни;

15. (изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., доп. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) популяризира добрите практики в областта на обществените поръчки и координира дейността, свързана с обучението на субектите на обществените поръчки;

16. сезира компетентните органи за упражняване на контрол по спазването на ЗОП;

17. (изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г.) обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията решенията за откриване на процедури при условията на чл. 19, ал. 2, т. 3 ЗОП;

18. предявява пред съд искове за обявяване на нищожност на договори за обществени поръчки при нарушение на ЗОП;

19. (изм. - ДВ, бр. 78 от 2005 г., в сила от 01.10.2005 г., изм. - ДВ, бр. 98 от 2009 г., в сила от 11.12.2009 г.) представя на министъра на икономиката, енергетиката и туризма годишен доклад за дейността на агенцията;

20. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г.) осъществява сътрудничество в областта на обществените поръчки с браншовите организации;

21. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г., отм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.)

22. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г.) подпомага процеса на електронно възлагане на обществени поръчки;

23. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) уведомява Европейската комисия за всички договори по чл. 13, ал. 1, т. 3 ЗОП;

24. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) при поискване изпраща на Европейската комисия информацията по чл. 12, ал. 4 ЗОП;

25. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) изпраща на Европейската комисия ежегодни статистически отчети;

26. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) уведомява Европейската комисия за правни или фактически проблеми във връзка с участието на български лица в процедури за възлагане на обществени поръчки за услуги в трети страни;

27. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) уведомява Европейската комисия за правни или фактически проблеми във връзка с участие на български лица в процедури за възлагане на обществени поръчки в трети страни, които се дължат на неспазване разпоредбите на международното трудово право;

28. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) организира осъществяването на предварителен контрол по чл. 19, ал. 2, т. 22 ЗОП;

29. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) организира осъществяването на предварителен контрол по чл. 19, ал. 2, т. 24 ЗОП;

30. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) организира поддържането на списък на лицата, за които с влязло в сила съдебно решение е установено неизпълнение на договор за обществена поръчка;

31. (предишна т. 20 - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) организира поддържането на списък на лицата, за които има констатации на Агенцията за държавна финансова инспекция за нарушения при разходването на средства по програми на Европейския съюз;

32. (предишна т. 21 - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) изпраща на Европейската комисия документите по чл. 118б, ал. 1 ЗОП;

33. (предишна т. 22 - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) издава индивидуални административни актове в рамките на своята компетентност;

34. (предишна т. 23 - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) утвърждава длъжностното разписание и поименното разписание на длъжностите в администрацията на агенцията;

35. (предишна т. 24 - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г., изм. - ДВ, бр. 98 от 2009 г., в сила от 11.12.2009 г.) изготвя и представя за одобряване от министъра на икономиката, енергетиката и туризма на вътрешни правила по чл. 18, ал. 4 ЗОП, определя служителите и индивидуалния размер на допълнителното материално стимулиране;

36. (предишна т. 25 - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) утвърждава вътрешните правила, свързани с дейността на агенцията;

37. (предишна т. 26 - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) упражнява правомощията на орган по назначаването съгласно Закона за държавния служител и на работодател по Кодекса на труда по отношение на работещите в агенцията;

38. (нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) осъществява и други функции, възложени му със закон или с друг нормативен акт;

(4) (Изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) В отсъствие на изпълнителния директор функциите му се изпълняват от главния секретар, а в случай на необходимост - от друг определен с писмена заповед служител на ръководна длъжност от агенцията.

 

Глава трета.
СТРУКТУРА, ФУНКЦИИ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА

Раздел I.
Общи положения

Чл. 6. (1) (Изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) Администрацията в агенцията е обща и специализирана според дейностите, които извършва.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 97 от 2004 г., в сила от 02.11.2004 г., изм. - ДВ, бр. 48 от 2005 г., в сила от 10.06.2005 г., изм. - ДВ, бр. 21 от 2006 г., в сила от 10.03.2006 г., изм. - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г., изм. - ДВ, бр. 98 от 2009 г., в сила от 11.12.2009 г.) Общата численост на персонала на агенцията е 65 щатни бройки.

(3) Разпределението на числеността на персонала е посочено в приложението.

(4) Общата и специализираната администрация са организирани в дирекции.

(5) Към дирекциите изпълнителният директор може да създава отдели, а при необходимост към отделите - сектори.

 

Раздел II.
Главен секретар

Чл. 7. (Изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) Главният секретар осъществява административното ръководство на агенцията в изпълнение на закона и на законосъобразните разпореждания на изпълнителния директор.

 

Чл. 7а. (Нов - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) (1) Главният секретар организира, ръководи, координира и контролира административните звена за точното спазване на нормативните актове и на законосъобразните разпореждания на изпълнителния директор на агенцията.

(2) Главният секретар отговаря за планирането и отчетността при изпълнение на целите и функциите на агенцията.

(3) Главният секретар:

1. осигурява организационната връзка между изпълнителния директор на агенцията и административните звена, както и между самите административни звена;

2. създава условия за нормална и ефективна работа на административните звена в агенцията;

3. организира разпределението на задачите за изпълнение между административните звена в агенцията;

4. осъществява общ контрол за изпълнението на възложените задачи;

5. контролира и отговаря за правилното водене и съхраняване на документите;

6. изготвя ежегодно доклад за състоянието на административната дейност в агенцията;

7. утвърждава длъжностните характеристики на служителите в агенцията;

8. организира разработването на вътрешни правила, свързани с организацията на работата в агенцията.

(4) Главният секретар организира работата с предложенията и сигналите в съответствие с разпоредбите на глава осма от Административнопроцесуалния кодекс.

(5) Изпълнителният директор на агенцията може със заповед да възложи и други функции и задачи на главния секретар.

 

Раздел III.
Служител по сигурността на информацията

Чл. 8. (1) Служителят по сигурността на информацията е на пряко подчинение на изпълнителния директор и ръководи регистратури за класифицирана информация, изпълнява възложените му със Закона за защита на класифицираната информация задачи и отговаря за надлежното създаване, обработване, съхраняване и предаване на класифицираната информация.

(2) В изпълнение на възложените му със Закона за защита на класифицираната информация задачи служителят по сигурността на информацията:

1. следи за спазването на изискванията на Закона за защита на класифицираната информация;

2. прилага правилата относно видовете защита на класифицираната информация;

3. разработва план за охрана чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му;

4. извършва периодични проверки на отчетността и движението на материалите и документите, съдържащи класифицирана информация;

5. осъществява процедурата по обикновеното проучване по чл. 47 от Закона за защита на класифицираната информация и води регистър на проучените лица;

6. следи за правилното определяне на нивото на класификация на информацията в агенцията;

7. разработва план за защита на класифицираната информация при положение на война, при военно или друго извънредно положение;

8. организира и провежда обучението на служителите в агенцията в областта на защитата на класифицираната информация;

9. (нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) осъществява дейностите по отношение на установяване конфликт на интереси в съответствие с разпоредбите на Закона за предотвратяване и разкриване на конфликт на интереси;

10. (предишна т. 9 - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) изпълнява и други задачи, произтичащи от нормативни актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация.

 

Раздел IV.
Обща администрация

Чл. 9. (Изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) (1) Общата администрация на агенцията е организирана в дирекция "Финансово-стопанска, административно-правна и информационна дейност".

(2) Общата администрация осигурява технически изпълнението на функциите на изпълнителния директор и на специализираната администрация.

 

Чл. 10. (Изм. - ДВ, бр. 97 от 2004 г., в сила от 02.11.2004 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) Дирекция "Финансово-стопанска, административно-правна и информационна дейност":

1. съставя проектобюджета на агенцията за съответната година;

2. (изм. - ДВ, бр. 98 от 2009 г., в сила от 11.12.2009 г.) подготвя предложения до министъра на икономиката, енергетиката и туризма при необходимост от корекции по изпълнението на бюджета на агенцията;

3. осъществява финансово-счетоводната и отчетната дейност на агенцията, осигурява изпълнението на бюджета и осъществява предварителен контрол за законосъобразност при разходването на бюджетните средства;

4. съставя месечни, тримесечни и годишни отчети за касовото изпълнение на бюджета;

5. изготвя годишния финансов отчет на агенцията;

6. организира и осъществява стопанисването на активите и материално-техническото снабдяване на агенцията;

7. осигурява правно обслужване, включително процесуално представителство на агенцията;

8. подготвя и организира провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки за нуждите на агенцията;

9. организира и осъществява дейностите, свързани с управлението на човешките ресурси в съответствие с нормативните и вътрешните актове;

10. отговаря за организацията на провежданите от агенцията обучения в областта на обществените поръчки;

11. участва в разработването на проекти на вътрешни правила, свързани с организацията на работата в агенцията;

12. организира и осъществява деловодната и архивната дейност на агенцията;

13. организира дейностите по отбранително-мобилизационната подготовка;

14. организира дейностите, свързани с осигуряване на безопасни условия на труд на служителите в агенцията;

15. координира връзките с обществеността на агенцията;

16. участва в организацията и изпълнението на международни програми и проекти;

17. участва в изготвянето на годишния доклад за дейността на агенцията;

18. организира дейностите, свързани с поддръжка на компютърните системи, мрежите и комуникационното оборудване на агенцията;

19. поддържа и осигурява правилното функциониране на софтуера, свързан с осъществяване на дейността на агенцията;

20. осигурява взаимодействието с автоматизирани информационни системи на други държавни органи и институции, както и на Европейския съюз;

21. изготвя предложение за електронния формат и техническите изисквания към документите, изпращани в електронен вид до агенцията;

22. организира и осъществява въвеждането на нови информационни и комуникационни технологии в агенцията;

23. осъществява дейностите по информационна сигурност;

24. извършва и други дейности, произтичащи от разпорежданията на изпълнителния директор.

 

Раздел V.
Специализирана администрация

Чл. 11. Специализираната администрация е организирана в две дирекции:

1. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) дирекция "Методология, анализ и контрол на обществените поръчки";

2. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) дирекция "Регистър и мониторинг на обществените поръчки".

 

Чл. 12. (Изм. - ДВ, бр. 97 от 2004 г., в сила от 02.11.2004 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) Дирекция "Методология, анализ и контрол на обществените поръчки":

1. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) разработва проекти на нормативни актове и международни договори в областта на обществените поръчки;

2. подготвя методически указания по прилагането на Закона за обществените поръчки и свързаните с него подзаконови нормативни актове;

3. (отм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г.)

4. (изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) подготвя образци на решения, обявления, информация за възложените обществени поръчки и изпълнените договори за обществени поръчки и конкурси за проекти;

5. (изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., отм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.)

6. (отм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.)

7. (изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) подготвя проекти на образци за информацията по чл. 5, ал. 1, т. 1, букви "а", "б" и "в" и т. 10 ППЗОП;

8. (отм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.)

9. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) анализира практиката по прилагането на Закона за обществените поръчки и свързаните с него подзаконови нормативни актове, включително практиката на органите за контрол по Закона за обществените поръчки;

10. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) следи промените в нормативната уредба на обществените поръчки в Европейския съюз, участва в работата на работните групи към Европейската комисия и в заседанията на Консултативния комитет по обществените поръчки към Европейската комисия;

11. (изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) анализира практиката по обжалване на процедурите за възлагане на обществени поръчки в страната и проучва практиката на Европейския съд по разрешаването на спорове в областта на обществените поръчки;

12. (изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г.) участва в подготовката за присъединяване на Република България към Споразумението по държавните поръчки в рамките на Световната търговска организация;

13. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) участва в подготовката на доклади при изпълнение на ангажиментите на Република България към Централноевропейското споразумение за свободна търговия и Европейското споразумение за свободна търговия, свързани с обществените поръчки;

14. участва в подготовката, координацията и изпълнението на международни програми и проекти в областта на обществените поръчки;

15. (изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) изготвя програми и осъществява обучение в областта на обществените поръчки;

16. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г.) подпомага изпълнителния директор при популяризиране на добрите практики в областта на обществените поръчки;

17. (предишна т. 16 - ДВ, бр. 81 от 2006 г.) изготвя предложения до изпълнителния директор на агенцията за сезиране на компетентните органи за упражняване на контрол по спазването на ЗОП;

18. (предишна т. 17, изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г.) изготвя предложения до изпълнителния директор на агенцията за обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията на решенията за откриване на процедури в случаите по чл. 19, ал. 2, т. 3 ЗОП;

19. (предишна т. 18 - ДВ, бр. 81 от 2006 г.) изготвя предложения до изпълнителния директор за предявяване пред съд на искове за обявяване на нищожност на договори за обществени поръчки при нарушение на ЗОП;

20. (предишна т. 19 - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) изготвя наръчници и други помощни материали, свързани с обществените поръчки;

21. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) подпомага изпълнителния директор при осъществяване на правомощията му по чл. 5, ал. 3, т. 23, 24 и 32;

22. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., отм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.)

23. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) изготвя предложение до изпълнителния директор за уведомяване на Европейската комисия в случаите по чл. 5, ал. 3, т. 26 и 27;

24. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) организира и осъществява дейностите, свързани с провеждането на предварителен контрол в случаите по чл. 19, ал. 2, т. 22 ЗОП;

25. (нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) осъществява дейностите, свързани с провеждане на предварителен контрол по чл. 19, ал. 2, т. 24 ЗОП;

26. (нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) изготвя проекти на вътрешни правила и заповеди във връзка с функциите и дейността на дирекцията;

27. (нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) предоставя експерти и методически подпомага дирекция "Финансово-стопанска, административно-правна и информационна дейност" при подготовката на обществени поръчки, възлагани от агенцията;

28. (нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) участва при изготвянето на годишния доклад на агенцията;

29. (предишна т. 20 - ДВ, бр. 81 от 2006 г., предишна т. 25 - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) извършва и други дейности, произтичащи от разпорежданията на изпълнителния директор.

 

Чл. 13. (Изм. - ДВ, бр. 97 от 2004 г., в сила от 02.11.2004 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) Дирекция "Регистър и мониторинг на обществените поръчки":

1. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) отговаря за софтуерната поддръжка на Регистъра на обществените поръчки;

2. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) отговаря за своевременното въвеждане на цялата информация, подлежаща на вписване в Регистъра на обществените поръчки;

3. (изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) отговаря за информационното съдържание на портала и електронната страница на агенцията;

4. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) извършва служебно препращане на информация на документи, подлежащи на публикуване, до "Държавен вестник" и до "Официален вестник" на Европейския съюз в приложимите случаи;

5. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) публикува и поддържа на страницата на агенцията в интернет информацията по чл. 19, ал. 5 ЗОП и по чл. 5, ал. 3, т. 6 и 7 от правилника;

6. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) разработва формуляри за електронно попълване на информацията в Регистъра на обществените поръчки;

7. осъществява мониторинг на информацията, подлежаща на вписване в Регистъра на обществените поръчки;

8. (отм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.)

9. (нова - ДВ, бр. 81 от 2006 г.) предоставя чрез страницата на агенцията в интернет обобщена информация от Регистъра на обществените поръчки по определени критерии;

10. (предишна т. 9 - ДВ, бр. 81 от 2006 г., отм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.)

11. (предишна т. 10 - ДВ, бр. 81 от 2006 г., отм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.)

12. (предишна т. 11, доп. - ДВ, бр. 81 от 2006 г.) участва в разработването на проекти на нормативни актове и дава становища по международни договори, свързани с възлагането на електронни обществени поръчки;

13. (предишна т. 12 - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) участва в работата на работните групи към Европейската комисия, имащи отношение към възлагането на обществени поръчки по електронен път;

14. (предишна т. 13 - ДВ, бр. 81 от 2006 г.) участва в подготовката, координацията и изпълнението на международни програми и проекти, свързани с електронните обществени поръчки;

15. (предишна т. 14 - ДВ, бр. 81 от 2006 г.) проучва, изследва и въвежда най-добрите практики при възлагането на електронни обществени поръчки;

16. (предишна т. 15, изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) в рамките на своята компетентност изготвя програми и осъществява обучения в областта на обществените поръчки;

17. (предишна т. 16 - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) изготвя и поддържа списъци на възложителите по чл. 7 ЗОП;

18. (нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) със съдействието на професионалните сдружения и организации в съответния бранш поддържа списък на лица, които възложителите ползват като външни експерти при провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки;

19. (нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) подготвя проект на годишния статистически отчет, изпращан до Европейската комисия;

20. (нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) изготвя текущи статистически справки и отчети за нуждите на агенцията;

21. (нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) събира и обобщава практиката на контролните органи по Закона за обществените поръчки;

22. (нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) поддържа и публикува на интернет страницата на агенцията списъците по чл. 19, ал. 2, т. 25 и 26 ЗОП;

23. (нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) участва при изготвянето на годишния доклад на агенцията;

24. (нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) предоставя експерти, подпомага дирекция "Финансово-стопанска, административно-правна и информационна дейност" при подготовката на обществени поръчки, възлагани от агенцията;

25. (предишна т. 17 - ДВ, бр. 81 от 2006 г., предишна т. 18 - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) извършва други дейности, произтичащи от разпорежданията на изпълнителния директор.

 

Раздел VI.
Организация на работата в агенцията

Чл. 14. (Изм. - ДВ, бр. 97 от 2004 г., в сила от 02.11.2004 г.) Вътрешните правила за организация на работата в агенцията се утвърждават от изпълнителния директор по предложение на главния секретар.

 

Чл. 15. (Изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) В изпълнение на своите функции и възложените конкретни задачи административните звена в агенцията изготвят становища, отчети, доклади, анализи, концепции, информации, проекти на решения по конкретни въпроси, вътрешни актове, проекти на нормативни актове, проекти на международни договори и други документи.

 

Чл. 16. Служителите в агенцията, заемащи ръководни длъжности, съобразно възложените им функции и задачите на ръководеното от тях звено:

1. възлагат задачи на работещите в звеното, контролират и отговарят за тяхното срочно и качествено изпълнение;

2. (изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) осигуряват взаимодействие с другите звена в дирекцията/агенцията в съответствие с установените организационни връзки и разпределението на дейностите между тях;

3. (отм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.)

4. (изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., отм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.)

 

Чл. 17. (1) (Предишен текст на чл. 17, изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) Директорите на дирекциите ръководят, организират, контролират, планират, координират, отчитат и носят отговорност за дейността и за изпълнението на задачите, възложени на съответната дирекция, в съответствие с определените с правилника функции.

(2) (Нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) Директорите на дирекции изготвят предложенията за повишаване, преназначаване, стимулиране, санкциониране и освобождаване на служителите в дирекцията.

 

Чл. 18. Държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията, изпълняват възложените им задачи и отговарят пред прекия си ръководител за изпълнението на работата съобразно длъжностните си характеристики.

 

Чл. 19. (Изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) Деловодната дейност, движението на документооборота, образуването и разглеждането на преписките, архивирането и съхраняването на ведомствените документи се регламентират с вътрешни правила за реда за администриране на документите в агенцията.

 

Чл. 20. (Изм. - ДВ, бр. 81 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) Правата и задълженията на служителите на агенцията по повод изпълнението на служебните и трудовите им правоотношения, както и други правоотношения, свързани с тях, но неуредени в нормативни актове, се регламентират с правила за вътрешния ред.

 

Чл. 21. Работното време на агенцията е от 9 до 17 ч. и 30 мин. с почивка от 12 ч. и 30 мин. до 13 ч.

 

Чл. 22. (1) Служителите в агенцията могат да бъдат награждавани с отличия и награди за образцово изпълнение на служебните си задължения в съответствие със Закона за държавния служител.

(2) Наградите са парични и предметни. Видът на предметната награда се определя в заповедта на изпълнителния директор, с която лицето се награждава.

(3) Стойността на паричната или предметната награда не може да надвишава размера на основната заплата на наградения служител.

(4) Средствата за награди се изплащат от бюджета на агенцията.

 

Чл. 22а. (Нов - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г., изм. - ДВ, бр. 98 от 2009 г., в сила от 11.12.2009 г.) Служителите в агенцията имат право на допълнително материално стимулиране към основната месечна заплата при условия и по ред, определени с вътрешни правила, одобрени от министъра на икономиката, енергетиката и туризма.

 

Чл. 23. Служителите в агенцията удостоверяват самоличността и длъжността си със служебни карти. Формата и видът на служебните карти се определят със заповед на изпълнителния директор.

 

Заключителни разпоредби

§ 1. Изпълнителният директор в срок един месец от влизането в сила на правилника утвърждава разписанието на длъжностите и длъжностните характеристики на работещите в агенцията.

 

§ 2. (Доп. - ДВ, бр. 97 от 2004 г., в сила от 02.11.2004 г.) Правилникът се приема на основание чл. 55 от Закона за администрацията и § 4, ал. 1 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за обществените поръчки.

 

Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 286 ОТ 22 ОКТОМВРИ 2004 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

(ОБН. - ДВ, БР. 97 ОТ 2004 Г., В СИЛА ОТ 02.11.2004 Г.)

§ 6. Необходимите средства за изпълнението на постановлението да се осигурят в рамките на бюджета на Министерския съвет за 2004 г.

 

§ 7. (Изм. - ДВ, бр. 78 от 2005 г., в сила от 01.10.2005 г.) Министърът на финансите по предложение на министъра на икономиката и енергетиката и на министъра на държавната администрация да извърши необходимите промени по бюджета на Министерския съвет и по бюджета на Министерството на икономиката и енергетиката.

 

§ 8. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".

 

Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 206 ОТ 27 СЕПТЕМВРИ 2005 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ИКОНОМИКАТА И ЕНЕРГЕТИКАТА

(ОБН. - ДВ, БР. 78 ОТ 2005 Г.)

§ 2. Навсякъде думите "министърът на икономиката", "министъра на икономиката", "министър на икономиката", "Министерството на икономиката" и "заместник-министър на икономиката" се заменят съответно с "министърът на икономиката и енергетиката", "министъра на икономиката и енергетиката", "министър на икономиката и енергетиката", "Министерството на икономиката и енергетиката" и "заместник-министър на икономиката и енергетиката" в следните нормативни актове на Министерския съвет:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

§ 24. Министърът на финансите да извърши необходимите промени по бюджетите на съответните администрации във връзка със създаването на Министерство на икономиката и енергетиката.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

§ 26. Постановлението влиза в сила от 1 октомври 2005 г.

 

Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 42 ОТ 1 МАРТ 2006 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

(ОБН. - ДВ, БР. 21 ОТ 2006 Г., В СИЛА ОТ 10.03.2006 Г.)

§ 5. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник" с изключение на § 3, т. 7 в частта му относно чл. 13, ал. 1, т. 3, която влиза в сила от датата на присъединяване на Република България към Европейския съюз.

 

Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 264 ОТ 26 СЕПТЕМВРИ 2006 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА АГЕНЦИЯТА ПО ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 56 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2004 Г.

(ОБН. - ДВ, БР. 81 ОТ 2006 Г.)

§ 11. Параграф 2, т. 1, буква "д" (в частта относно уведомяването на Европейската комисия за промени в списъците), буква "л" (относно т. 23 - 26) и буква "м" (относно т. 27 - 29) и § 6, т. 12 влизат в сила от 1 януари 2007 г.

 

Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 57 ОТ 21 МАРТ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

(ОБН. - ДВ, БР. 33 ОТ 2008 Г., В СИЛА ОТ 01.04.2008 Г.)

§ 16. Постановлението влиза в сила от 1 април 2008 г.

 

Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 342 ОТ 30 ДЕКЕМВРИ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

(ОБН. - ДВ, БР. 3 ОТ 2009 Г., В СИЛА ОТ 01.01.2009 Г.)

§ 5. Процедурите за възлагане на малки обществени поръчки, за които е взето решение за откриването им преди влизането в сила на § 2 от постановлението, се приключват по досегашния ред.

 

§ 6. Постановлението влиза в сила от 1 януари 2009 г.

 

КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 286 ОТ 3 ДЕКЕМВРИ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

(ОБН. - ДВ, БР. 98 ОТ 2009 Г., В СИЛА ОТ 11.12.2009 Г.)

§ 6. В Устройствения правилник на Агенцията по обществени поръчки, приет с Постановление № 56 на Министерския съвет от 2004 г. (обн., ДВ, бр. 24 от 2004 г.; изм. и доп., бр. 97 от 2004 г., бр. 48 и 78 от 2005 г., бр. 21 и 81 от 2006 г., бр. 33 от 2008 г. и бр. 3 от 2009 г.), се правят следните изменения:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2. Навсякъде думите "министъра на икономиката и енергетиката" се заменят с "министъра на икономиката, енергетиката и туризма".

 

Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 286 ОТ 3 ДЕКЕМВРИ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

(ОБН. - ДВ, БР. 98 ОТ 2009 Г., В СИЛА ОТ 11.12.2009 Г.)

§ 9. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".

 

Приложение към чл. 6, ал. 3
Приложение към чл. 6, ал. 3

(Изм. - ДВ, бр. 97 от 2004 г., в сила от 02.11.2004 г., изм. - ДВ, бр. 48 от 2005 г., в сила от 10.06.2005 г., изм. - ДВ, бр. 21 от 2006 г., в сила от 10.03.2006 г., изм. - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г., изм. - ДВ, бр. 98 от 2009 г., в сила от 11.12.2009 г.)

Обща численост на персонала в администрацията на Агенцията по обществени поръчки - 65 щатни бройки

Изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Служител по сигурността на 1
информацията  
Обща администрация 13
в т.ч.:  
дирекция "Финансово-стопанска, 13
административно-правна и  
информационна дейност"  
Специализирана администрация 49
в т.ч.:  
дирекция "Методология, контрол и 33
анализ на обществените поръчки"  
дирекция "Регистър и мониторинг на 16
обществените поръчки"  

 

Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив