ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 179 ОТ 15 ЮЛИ 2015 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 434 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2014 Г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ОРГАНИТЕ И РЕДА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И КОНТРОЛ НА СРЕДСТВАТА ОТ ФОНД "СОЛИДАРНОСТ" НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ (ДВ, БР. 106 ОТ 2014 Г

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 179 ОТ 15 ЮЛИ 2015 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 434 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2014 Г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ОРГАНИТЕ И РЕДА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И КОНТРОЛ НА СРЕДСТВАТА ОТ ФОНД "СОЛИДАРНОСТ" НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ (ДВ, БР. 106 ОТ 2014 Г.)

Array
Обн. ДВ. бр. от 21 Юли 2015г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. на постановлението се изменя така:
"Постановление № 434 на Министерския съвет от 2014 г. за определяне на органите и реда за разпределение, управление и контрол на средствата от Фонд "Солидарност" на Европейския съюз".
§ 2. В се изменя така:
"(3) При управлението и контрола на средствата от Фонда се прилагат системите за управление и контрол на Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 - 2013, системите за управление и контрол на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Регламент (EО) № 2012/2002 на Съвета от 11 ноември 2002 г. за създаване на Фонд "Солидарност" на Европейския съюз, изменен с Регламент (ЕС) № 661/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 15 май 2014 г. (ОВ, L, бр. 189 от 27 юни 2014 г.), и Наръчникът за изпълнение на Фонд "Солидарност"."
§ 3. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1:
а) точки 3 - 5 се изменят така:
"3. отговаря за разпределението по реда на чл. 10 на отпуснатите от Фонда средства между засегнатите публични органи, включени в заявлението по т. 2;
4. изготвя и при нужда актуализира списък с приоритетни операции за финансиране със средства от Фонда за всяко одобрено заявление по т. 2;
5. предоставя финансова помощ на публичните органи и сключва договори за предоставяне на средствата, получени по съответното заявление на публичните органи, чиито щети са включени в него, и контролира разходването й;"
б) създава се нова т. 6:
"6. разпределя неусвоения финансов ресурс след първоначално обявяване на изисквания за кандидатстване по реда на чл. 11;"
в) досегашните т. 6 - 9 стават съответно т. 7 - 10.
2. В ал. 2:
а) основният текст на т. 1 се изменя така:
"1. не по-късно от 8 седмици от настъпването на природно бедствие в съответствие с ал. 1, т. 2 секретарят на Междуведомствената комисия за подпомагане и възстановяване изпраща на националния координатор на помощта цялата информация, необходима за изготвянето на заявление за подпомагане със средства от Фонда, която включва като минимум следното:";
б) точка 2 се отменя.
§ 4. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се изменя така:
"(1) След одобряването от Европейската комисия на всяко заявление по чл. 2, ал. 1, т. 2 националният координатор на помощта разпределя средствата по реда на чл. 10, които ще бъдат получени от Фонда, между публичните органи, включени в заявлението."
2. В ал. 3:
а) точка 1 се изменя така:
"1. изисква от публичните органи по ал. 1 да посочат финансирани операции, включени в съответното заявление, и определя срок за представяне на необходимите данни;"
б) създава се нова т. 2:
"2. изисква от публичните органи по ал. 1 да посочат приоритетни за тях операции, които не са финансирани и са включени в съответното заявление, и определя срок за представяне на необходимите данни;"
в) досегашните т. 2 и 3 стават съответно т. 3 и 4.
3. Алинея 5 се изменя така:
"(5) В списъка приоритетно се включват изпълнени операции, финансирани със собствени средства на публичните органи."
§ 5. В се изменя така:
"(5) Секретарят на Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане следи за припокриване на операциите от списъка по чл. 4, ал. 2 с вече финансирани или предвидени за финансиране дейности по предложение на Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане."
§ 6. Създават се - :
". Националният координатор на помощта извършва първоначалното разпределение на средствата по всяко заявление при спазване на следния ред:
1. приоритетно се финансират извършени в минал период разходи за възстановяване на щетите от конкретното бедствие, извършени от централните и териториалните органи на изпълнителната власт и други публични ведомства, чиито щети са включени в съответното заявление;
2. в случай че размерът на представените, извършени в минал период разходи за възстановяване на щетите от бедствието надвишава размера на подкрепата, получена от Фонда, средствата се разпределят пропорционално между органите, пропорционално на дела на допустимите разходи за щети на съответния орган; ако за определения дял на даден орган не са налице достатъчно извършени разходи, те се разпределят към другите органи с извършени в минал период разходи;
3. в случай че сумата на извършените разходи по т. 1 е по-малка от получената от Фонд "Солидарност" на Европейския съюз помощ за конкретното бедствие, остатъкът от помощта се разпределя пропорционално на дела на допустимите разходи за щети на съответния орган на изпълнителна власт и/или публично ведомство към общия размер на допустимите разходи по заявлението за финансиране на бъдещи операции за възстановяване на щети от бедствието;
4. окончателният размер на помощта за финансиране на бъдещи операции за възстановяване на щетите от бедствието за всеки орган се определя след намаляването на сумата по т. 3 с размера на одобрените, извършени в минал период разходи за възстановяване на щетите от бедствието по т. 1;
5. размерът на подкрепата за финансиране на бъдещи операции по т. 3 за един централен или териториален орган не може да бъде по-малък от 100 000 евро;
6. в случай че няколко органа на изпълнителната власт и/или публични ведомства са с размер на помощта под определения праг, преразпределението започва от органа/ведомството с най-малък размер и продължава, докато средствата се разпределят така, че да няма орган/ведомство под прага.
Чл. 11
1. националният координатор на помощта изпраща покана към изпълнителен орган, подал проектно предложение за включване на одобрена или резервна операция от списъка на операциите в проектното предложение; определянето на изпълнителния орган се прави на базата на наличен финансов ресурс и оценка на средствата, необходими за финансиране на операцията; стойността на избраните операции следва да покрива максимално свободния финансов ресурс;
2. в случай че не е възможно включването на операция на изпълнителен орган, подал проектно предложение, националният координатор на помощта отправя покана към изпълнителен орган, който не е подал проектно предложение, да подаде нов проект за финансиране на операция от одобрения резервен списък;
3. при последващо разпределение на финансовия ресурс не се отчита първоначалното индикативно разпределение между изпълнителните органи, определено в изискванията за кандидатстване, и на даден изпълнителен орган може да бъде предоставена помощ, по-голяма от първоначално одобрената, по реда на чл. 10."
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив