ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 125 ОТ 20 МАЙ 2015 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ И НА НЕГОВАТА АДМИНИСТРАЦИЯ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 229 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 Г. (ДВ, БР. 78 ОТ 2009 Г.)

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 125 ОТ 20 МАЙ 2015 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ И НА НЕГОВАТА АДМИНИСТРАЦИЯ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 229 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 Г. (ДВ, БР. 78 ОТ 2009 Г.)

Array
Обн. ДВ. бр. от 22 Май 2015г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В се правят следните изменения:
1. В ал. 1:
а) точка 2 се изменя така:
"2. заместник министър-председател по коалиционна политика и държавна администрация и министър на вътрешните работи;"
б) точка 7 се отменя.
2. В ал. 2 думите "заместник министър-председателя по коалиционна политика и държавна администрация" и запетаята след тях се заличават.
§ 2. В се правят следните изменения:
1. В ал. 4 думите "Оперативна програма "Техническа помощ" се заменят с "Добро управление".
2. Алинея 5 се изменя така:
"(5) При осъществяване на своите функции в определения му ресор заместник министър-председателят по коалиционна политика и държавна администрация и министър на вътрешните работи се подпомага от дирекции "Икономическа и социална политика" и "Модернизация на администрацията", както и от отдел "Управление на проекти" - при осъществяване на функциите, свързани с държавната администрация и електронното управление."
§ 3. В се отменя.
§ 4. В се изменя така:
"(3) Ръководителят на звеното за връзки с обществеността е съветник към политическия кабинет на министър-председателя. При осъществяване на своите функции по ал. 1 той се подпомага от дирекция "Правителствена информационна служба"."
§ 5. В се правят следните допълнения:
1. В ал. 1 се създава т. 4:
"4. отдел "Управление на проекти"."
2. Създават се ал. 5 - 7:
"(5) Отдел "Управление на проекти":
1. подпомага другите административни звена при подготовката и представянето на проектните предложения, с които администрацията на Министерския съвет кандидатства по програми, съфинансирани със средства от Европейския съюз;
2. организира подготовката на проектите на документация за участие в процедури за възлагане на обществени поръчки по одобрените проекти;
3. участва при необходимост с ръководител и координатор в екипите за управление на одобрените проекти;
4. осигурява взаимодействието на администрацията на Министерския съвет с органите за управление и контрол на програмите по отношение на одобрените проекти.
(6) Осъществяването на функциите по ал. 5 може да се подпомага от служители, заемащи по трудово правоотношение длъжността "сътрудник по управление на европейски проекти и програми".
(7) Алинея 5 не се прилага за проекти и бюджетни линии на Централното координационно звено (дирекциите по чл. 75 - 77) и управляващите органи на оперативните програми "Добро управление", "Административен капацитет" и "Техническа помощ" (дирекцията по чл. 77а) в качеството им на бенефициент."
§ 6. В се създава т. 11:
"11. осъществяване на дейностите по предоставяне и процесуалното представителство по дела, свързани с предоставянето на достъп до обществена информация."
§ 7. В се изменя така:
"8. дирекция "Добро управление";".
§ 8. В се създава т. 12:
"12. участва в координацията между управляващите органи на програмите, по които се финансира подходът "Водено от общностите местно развитие" за периода 2014 - 2020 г."
§ 9. В се създават нови т. 6 - 9:
"6. изпълнява функциите на централен координатор на системата на Европейската комисия за управление на риска ARACHNE;
7. изпълнява функциите на секретариат на Методическия съвет по финансови корекции;
8. координира процеса на подготовка и одобряване на мерки за защита на националните финансови интереси, свързани с налагането на финансови корекции от страна на органи и институции на Европейския съюз;
9. координира процеса на подготовка и одобряване на указания към управляващите органи относно прилагането на подхода на националните одитни органи при определяне на финансови корекции."
§ 10. се изменя така:
"Чл. 77а. (1) Дирекция "Добро управление" изпълнява функциите на:
1. управляващ орган на Оперативна програма "Добро управление" 2014 - 2020 г. (ОПДУ);
2. управляващ орган на Оперативна програма "Административен капацитет" 2007 - 2013 г. (ОПАК);
3. управляващ орган на Оперативна програма "Техническа помощ" 2007 - 2013 г. (ОПТП);
4. програмен оператор по Програма BG 11 "Изграждане на капацитет и институционално сътрудничество", финансирана от Норвежкия финансов механизъм, 2009 - 2014 г.;
5. подкрепящо звено по Програма BG 07 "Инициативи за обществено здраве", финансирана от Норвежкия финансов механизъм и от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство, 2009 - 2014 г.
(2) В изпълнение на функциите по ал. 1, т. 1 - 3 дирекция "Добро управление":
1. осъществява цялостното управление на оперативните програми, насочено към постигане на техните цели и изпълнение на финансовите им планове;
2. разработва необходимите правила и процедури за управлението и изпълнението на оперативните програми;
3. разработва и прилага недискриминационни и прозрачни процедури и критерии за подбор в съответствие с конкретните цели и планираните резултати по оперативните програми;
4. подпомага и координира работата на комитетите за наблюдение на оперативните програми и изпълнява функциите на техен секретариат;
5. изготвя и след одобрение от съответния комитет за наблюдение изпраща до Европейската комисия годишни доклади и окончателен доклад за изпълнението на оперативните програми;
6. предоставя на бенефициентите цялата необходима информация, която е от значение за изпълнението на операциите;
7. поддържа данни в компютризирана форма за всяка операция, необходими за мониторинга, оценката, финансовото управление, проверката и одита;
8. проверява дали съфинансираните продукти и услуги са доставени/извършени и дали разходите, декларирани от бенефициентите, са били платени и съответстват ли на приложимото законодателство, на правилата на съответната оперативна програма и на условията за подпомагане на операциите;
9. извършва плащанията към бенефициентите по оперативните програми;
10. изготвя и прилага процедури, съдържащи ефективни и пропорционални мерки за борба с измамите, включително мерки за предотвратяване, установяване и коригиране на нередности, в това число възстановяване на недължимо платените и надплатените суми, както и на неправомерно получените или неправомерно усвоените средства по проекти, финансирани по оперативните програми, включително лихвите върху тях;
11. изготвя и предоставя на сертифициращия орган цялата необходима информация за целите на сертифицирането на разходите;
12. изготвя и прилага процедури, чрез които гарантира, че всички документи, свързани с изпълнението на оперативните програми, се съхраняват съгласно изискванията на правото на Европейския съюз и приложимото национално законодателство;
13. изготвя предложения за промяна на оперативните програми, включително предложения за прехвърляне на средства между приоритетните оси, и ги представя пред съответния комитет за наблюдение;
14. осигурява спазването на изискванията за информираност и публичност;
15. докладва за напредъка по оперативните програми и предоставя цялата необходима информация на компетентните органи и структури, отговорни за наблюдението и контрола на средствата от фондовете на Европейския съюз;
16. участва в програми на Европейския съюз и на други донори в областта на доброто управление;
17. изпълнява и всички други функции на управляващ орган на оперативните програми, произтичащи от правото на Европейския съюз и приложимото национално законодателство.
(3) При изпълнение на функциите си по програмиране по Оперативна програма "Добро управление" дирекцията съгласува приоритетни мерки и интервенции в областта на електронното управление, административната реформа и управлението на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове със заместник министър-председателите по чл. 5, ал. 1, т. 2 и 4.
(4) Осъществяването на функциите по ал. 1 се подпомага от служители, заемащи по трудово правоотношение длъжността "сътрудник по управление на европейски проекти и програми".
(5) Възнагражденията на служителите по ал. 4 се финансират от програмите по ал. 1 в зависимост от задълженията, включени в длъжностната характеристика на служителя, и пропорционално на отработеното време по отделните програми.
(6) Дирекцията осигурява процесуалното представителство пред всички съдебни инстанции по дела, свързани с изпълнението на програмите по ал. 1."
§ 11. В се отменя.
§ 12. В се правят следните изменения:
1. В ал. 1:
а) в изречение първо думата "заседание" се заменя със "съвещание";
б) в изречение второ думите "внасянето им на оперативно заседание" се заменят с "внасянето им по реда на чл. 21".
2. Алинеи 2 и 3 се отменят.
3. Алинея 5 се изменя така:
"(5) Алинеи 1 и 4 се прилагат и за становищата, поискани по чл. 80, ал. 3 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание от Министерския съвет."
§ 13. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В наименованието числото "426" се заменя с "473".
2. На ред "Политически кабинет на заместник министър-председателя по коалиционна политика и държавна администрация" след думите "държавна администрация" се добавя "и министър на вътрешните работи".
3. На ред "Отдел "Контрол по изпълнението на актовете и договорите" цифрата "5" се заменя с "4".
4. На ред "Отдел "Човешки ресурси" цифрата "6" се заменя със "7".
5. След ред "Отдел "Човешки ресурси" 7" се създава нов ред:
"Отдел "Управление на проекти" 4".
6. На ред "Звено за вътрешен одит" цифрата "6" се заменя с "5".
7. На ред "Главен инспекторат" числото "13" се заменя с "12".
8. На ред "Обща администрация" числото "176" се заменя със "178".
9. На ред "дирекция "Правителствена канцелария" числото "61" се заменя с "62".
10. На ред "дирекция "Правителствен протокол" цифрата "8" се заменя с "9".
11. На ред "Специализирана администрация" числото "153" се заменя със "196".
12. На ред "дирекция "Икономическа и социална политика" числото "18" се заменя с "19".
13. Ред "дирекция "Оперативна програма "Техническа помощ" 18" се изменя така:
"дирекция "Добро управление" 59".
14. На ред "дирекция "Правителствена информационна служба" цифрата "9" се заменя с "10".
§ 14. В (обн., ДВ, бр. 78 от 2009 г.; изм. и доп., бр. 83 и 102 от 2009 г., бр. 15, 30 и 88 от 2010 г.; Решение № 2357 на Върховния административен съд от 2011 г. - бр. 17 от 2011 г.; изм. и доп., бр. 29 и 83 от 2011 г., бр. 12, 14 и 22 от 2012 г., бр. 74 от 2013 г., бр. 58 от 2014 г. и бр. 25 от 2015 г.) се правят следните изменения:
1. В думите "бюджетни кредити" се заменят с "бюджет".
2. В числото "293" се заменя с "290".
§ 15. В , приет с Постановление № 249 на Министерския съвет от 2009 г. (обн., ДВ, бр. 85 от 2009 г.; изм. и доп., бр. 102 от 2009 г., бр. 30, 46, 64 и 79 от 2010 г., бр. 2, 34, 48 и 97 от 2011 г., бр. 6, 22, 58 и 90 от 2012 г., бр. 56, 74, 77 и 88 от 2013 г., бр. 58, 63, 72 и 100 от 2014 г. и бр. 7 и 19 от 2015 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В т. 14 се отменя.
2. В числото "635" се заменя с "591".
3. В т. 9 се отменя.
4. В се създава т. 22:
"22. участва при формулирането на националната политика за експортно застраховане за сметка на държавата."
5. се отменя.
6. В :
а) в наименованието числото "635" се заменя с "591";
б) на ред "Специализирана администрация" числото "443" се заменя с "399";
в) ред "дирекция "Оперативна програма "Административен капацитет" 44" се заличава.
§ 16. В от Постановление № 182 на Министерския съвет от 2006 г. за създаване на комитети за наблюдение на Националната стратегическа референтна рамка и оперативните програми, съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз (обн., ДВ, бр. 62 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 90 от 2006 г., бр. 78 от 2007 г., бр. 29, 66, 80 и 103 от 2008 г., бр. 22 и 93 от 2009 г., бр. 31, 44 и 46 от 2010 г., бр. 25, 54 и 97 от 2011 г., бр. 65 от 2013 г. и бр. 58, 76 и 101 от 2014 г.) се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 2 изречение второ се изменя така:
"Председатели на комитетите за наблюдение на Оперативна програма "Техническа помощ" и на Оперативна програма "Административен капацитет" са ръководителите на управляващите органи на оперативните програми или оправомощени от тях длъжностни лица."
2. В ал. 3, т. 1 след думите "Техническа помощ" се добавя "и оперативна програма "Административен капацитет", а след думите "Управляващия орган на" думата "оперативната" се заменя със "съответната оперативна".
3. В ал. 4 след думите "Техническа помощ" се добавя "и оперативна програма "Административен капацитет", а след думите "Управляващия орган на" думата "оперативната" се заменя със "съответната оперативна".
4. В ал. 10 изречение второ се изменя така:
"Поименният състав на комитетите за наблюдение на Оперативна програма "Техническа помощ" и на Оперативна програма "Административен капацитет" се определя със заповед на ръководителя на Управляващия орган на съответната оперативна програма или на оправомощено от него длъжностно лице."
§ 17. В от Постановление № 79 на Министерския съвет от 2014 г. за създаване на комитети за наблюдение на Споразумението за партньорство на Република България и на програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014 - 2020 г. (обн., ДВ, бр. 34 от 2014 г.; изм. и доп., бр. 58, 76 и 101 от 2014 г.) се правят следните допълнения:
1. В ал. 3, т. 1 след думите "съответната програма" се добавя "а за Оперативна програма "Добро управление" - служител в управляващия орган на оперативната програма" и се поставя запетая.
2. В ал. 4, изречение първо след думата "програмата" се добавя "а за Оперативна програма "Добро управление" - ръководителят на управляващия орган на програмата или оправомощено от него длъжностно лице" и се поставя запетая.
3. В ал. 7 след думите "съответната програма" се добавя "а за Оперативна програма "Добро управление" - с писмена заповед на ръководителя на управляващия орган на програмата или на оправомощено от него длъжностно лице" и се поставя запетая.
§ 18. В от Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията, приета с Постановление № 129 на Министерския съвет от 2012 г. (обн., ДВ, бр. 49 от 2012 г.; попр., бр. 75 от 2012 г.; изм. и доп., бр. 80 и 103 от 2012 г. и бр. 30 от 2015 г.), накрая се поставя запетая и се добавя "както и в администрацията на Министерския съвет като конкретен бенефициент".
§ 19. (1) Дейността във връзка с програмирането, управлението, наблюдението и оценката на финансовата помощ, предоставяна на Република България чрез Оперативна програма "Административен капацитет", осигурена с 41 щатни бройки, преминава от Министерството на финансите към администрацията на Министерския съвет.
(2) Служебните правоотношения със служителите, осъществяващи функции по ал. 1, се уреждат при условията и по реда на .
§ 20. (1) Одобрява допълнителни разходи по Политика в областта на управлението на средствата от Европейския съюз, бюджетна програма "Координация при управление на средствата от ЕС" по бюджета на Министерския съвет за 2015 г. в размер 330,0 хил. лв., от тях 300,0 хил. лв. за персонал.
(2) Разходите по ал. 1 да се осигурят за сметка на намаление на бюджетното взаимоотношение на бюджета на Министерството на финансите с централния бюджет за 2015 г.
(3) Със сумата по ал. 1 се намаляват разходите по бюджетна програма "Оперативна програма "Административен капацитет" по бюджета на Министерството на финансите за 2015 г.
(4) Със сумата 30,0 хил. лв. се увеличават показателите по и съответно се намаляват показателите по .
§ 21. Финансови корекции за нарушения, извършени преди влизането в сила на постановлението, наложени на Оперативна програма "Административен капацитет" и на управляващия орган на програмата в качеството му на бенефициент по нея, както и на други бенефициенти по програмата, когато не подлежат на възстановяване от тях, се възстановяват от бюджета на Министерството на финансите.
§ 22. Главният секретар на Министерския съвет да извърши налагащите се от промени по бюджета на Министерския съвет за 2015 г. и да уведоми министъра на финансите.
§ 23. Министърът на финансите да извърши съответните промени по бюджета на Министерството на финансите и по централния бюджет за 2015 г.
§ 24. В едномесечен срок от влизането в сила на постановлението главният секретар на Министерския съвет и министърът на финансите или оправомощени от тях длъжностни лица да уредят отношенията във връзка със:
1. Предаването и приемането на активите и пасивите, свързани с дейността на дирекция "Оперативна програма "Административен капацитет" в Министерството на финансите.
2. Ползването на помещенията в сградата, намираща се в София, ул. Аксаков 1.
3. Други въпроси, свързани с преминаването на дейността по т. 1 от Министерството на финансите към администрацията на Министерския съвет.
§ 25. До края на 2015 г. документалният фонд, съхраняван в дирекция "Оперативна програма "Административен капацитет" на Министерството на финансите, да се предаде в администрацията на Министерския съвет.
§ 26. Постановлението се приема на основание . и и .
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив