ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 10 НА МС ОТ 16 ЯНУАРИ 1998 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ПЛАВАНЕ В БЪЛГАРСКИЯ УЧАСТЪК НА РЕКА ДУНАВ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 7 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 1992 Г.

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 10 НА МС ОТ 16 ЯНУАРИ 1998 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ПЛАВАНЕ В БЪЛГАРСКИЯ УЧАСТЪК НА РЕКА ДУНАВ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 7 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 1992 Г.

Обн. ДВ. бр. от 27 Януари 1998г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
Член единствен. Приема изменения и допълнения на Правилника за плаване в българския участък на река Дунав съгласно приложението.
Приложение към член единствен
Изменения и допълнения на Правилника за плаване в българския участък на река Дунав
1. В член 1.07, точка 2 се създава изречение второ:
"Натоварването не трябва да ограничава прекия или косвения обзор на намиращия се на ход кораб или състав на разстояние повече от 350 м."
2. В член 1.07 се създава точка 4:
"4. Освен изискванията по точки 1, 2 и 3 преди отплаването трябва да се провери устойчивостта на корабите, превозващи контейнери, в следните случаи:
а) широчината на кораба е по-малка от 9,5 м, а натоварването с контейнери е повече от 1 ред във височина;
b) широчината на кораба е равна или по-голяма от 9,5 м, а натоварването с контейнери е повече от 2 реда във височина;
с) широчината на кораба е равна или по-голяма от 11 м, а натоварването с контейнери е повече от 3 реда във височина или повече от 3 реда в ширина."
3. В член 1.10, точка 1 се създава буква "е":
"е) на борда на корабите, имащи екипаж, трябва да се намират също и необходимите документи в съответствие с маргинални номера 10381 и 210381 от приложенията към ППОТ-Д."
4. Член 3.14 се изменя така:
"Член 3.14 - Допълнителна нощна сигнализация за кораби, превозващи определени опасни товари, на ход
1. Кораби, които превозват определените лесно възпламеними вещества, посочени в маргинален номер 10500 от Приложение В-1 и в Допълнение 4 (списък на веществата) към Приложение В-2 на ППОТ-Д, освен другите светлини, предписани в този правилник, трябва да носят синя светлина. Тази светлина трябва да бъде разположена на подходящо място и на такава височина, от която светлината се вижда от всички посоки.
2. Кораби, които превозват определените вещества, представляващи опасност за здравето и посочени в маргинален номер 10500 от Приложение В-1 и в Допълнение 4 (списък на веществата) към Приложение В-2 на ППОТ-Д, освен другите светлини, предписани в този правилник, трябва да носят две сини светлини. Тези светлини трябва да бъдат разположени на разстояние 1 м една над друга, на подходящо място и на такава височина, от която светлините се виждат от всички посоки.
3. Кораби, които превозват определените взривни вещества, посочени в маргинален номер 10500 от Приложение В-1 на ППОТ-Д, освен другите светлини, предписани в този правилник, трябва да носят три сини светлини. Тези светлини трябва да бъдат разположени на разстояние 1 м една над друга, на подходящо място и на такава височина, от която светлините се виждат от всички посоки.
4. Когато тласкан състав или бордово свързана група се състои от един или няколко кораба, посочени в точки 1, 2 или 3, корабът, осигуряващ движението на състава или групата, трябва да носи светлината или светлините, предписани в точки 1, 2 или 3.
5. Кораб, тласкан състав или бордово свързана група, превозващи няколко различни вида опасни товари, посочени в точки 1, 2 или 3, трябва да носят сигнализацията, съответстваща на опасния товар, които съгласно точки 1, 2 или 3 изисква най-голямо количество сини светлини или конуси.
6. Силата на сините светлини, предписани в този член, трябва да бъде не по-малка от силата на обикновените сини светлини."
5. Член 3.15 се отменя.
6. Член 3.21 се изменя така:
"Член 3.21 - Допълнителна нощна сигнализация за кораби, превозващи определени опасни товари, на стоянка
Разпорежданията на чл. 3.14 се прилагат и към корабите, посочени в този член, когато се намират на стоянка."
7. Член 3.22 се отменя.
8. Член 3.32 се изменя така:
"Член 3.32 - Допълнителна дневна сигнализация за кораби, превозващи определени опасни товари, на ход
1. Кораби, които превозват определените лесно възпламеними вещества, посочени в маргинален номер 10500 от Приложение В-1 и в Допълнение 4 (списък на веществата) към Приложение В-2 на ППОТ-Д, освен сигналите, предписани в другите разпоредби на този правилник, трябва да носят син конус с върха надолу. Този конус трябва да бъде разположен на подходящо място и на такава височина, от която да се вижда от всички посоки.
2. Кораби, които превозват вещества, представляващи опасност за здравето, посочени в маргинален номер 10500 от Приложение В-1 и в Допълнение 4 (списък на веществата) към Приложение В-2 на ППОТ-Д, освен сигналите, предписани в другите разпоредби на този правилник, трябва да носят два сини конуса с върха надолу. Тези конуси трябва да бъдат разположени на разстояние 1 м един над друг, на подходящо място и на такава височина, от която да се виждат от всички посоки.
3. Кораби, които превозват взривоопасни вещества, посочени в маргинален номер 10500 от Приложение В-1 на ППОТ-Д, освен сигналите, предписани в другите разпоредби на този правилник, трябва да носят три сини конуса с върха надолу. Тези конуси трябва да бъдат разположени на разстояние 1 м един над друг, на подходящо място и на такава височина, от която да се виждат от всички посоки.
4. Когато тласкан състав или бордово свързана група се състои от един или няколко кораба, посочени в точки 1, 2 или 3, корабът, осигуряващ движението на състава или групата, трябва да носи сигнализацията, предписана в точки 1, 2 или 3.
5. Кораб, тласкан състав или бордово свързана група, превозващи няколко различни вида опасни товари, посочени в точки 1, 2 или 3, трябва да носят сигнализацията, съответстваща на опасния товар, който съгласно точки 1, 2 или 3 изисква най-голямо количество сини конуси."
9. Член 3.33 се отменя.
10. Член 3.37 се изменя така:
"Член 3.37 - Дневна сигнализация за кораби, превозващи определени опасни товари, на стоянка
Разпоредбите на член 3.32 се прилагат също към корабите, предвидени в него, и когато се намират на стоянка."
11. Член 3.38 се отменя.
12. В член 4.04 се създава точка 5:
"5. Един екземпляр от Препоръките по използване на радиовръзките в корабоплаването по река Дунав трябва да се намира на всеки моторен кораб, с изключение на малките кораби."
13. В член 6.28 точки 8, 9 и 10 се изменят така:
"8. В шлюзовете и в местата за изчакване около шлюзовете по отношение на корабите и съставите, носещи синя светлина, предвидена в точка 1 на член 3.14, или син конус, предвиден в точка 1 на член 3.32, другите кораби трябва да имат минимално странично разстояние 10 м. Това разпореждане не се отнася за кораби и състави, носещи такава сигнализация.
9. Кораби и състави, носещи 2 или 3 сини светлини, предвидени в точка 2 или 3 на член 3.14, 2 или 3 сини конуса, предвидени в точка 2 или 3 на член 3.32, се шлюзоват отделно.
10. Кораби и състави, носещи синя светлина, предвидена в точка 1 на член 3.14, или син конус, предвиден в точка 1 на член 3.32, не трябва да се шлюзоват заедно с пътнически кораби."
14. В член 7.07 точка 1 се изменя така:
"1. Между корабите, тласканите състави и бордово свързаните групи на стоянка трябва да се спазват следните минимални разстояния: 10 м, ако единият от тях носи синя светлина, предвидена в точка 1 на член 3.14, или син конус, предвиден в точка 1 на член 3.32; 50 м, ако единият от тях носи две сини светлини, предвидени в точка 2 на член 3.14, или два сини конуса, предвидени в точка 2 на член 3.32; 100 м, ако единият от тях носи три сини светлини, предвидени в точка 3 на член 3.14, или три сини конуса, предвидени в точка 3 на член 3.32.
В случаите, когато кораби, тласкани състави или бордово свързани групи носят различно количество конуси или светлини, разстоянието между тях се определя в съответствие с най-голямото количество конуси или светлини. Когато кораби, тласкани състави или бордово свързани групи носят една и съща сигнализация, минимално разстояние не се изисква."
15. В член 7.08 точка 3 се изменя така:
"3. На корабите на стоянка, носещи сигналите, посочени в член 3.14 или 3.32, и на корабите, превозващи опасни товари наливно, трябва постоянно да се поддържа вахта от достатъчно на брой вахтени лица.
Безекипажните кораби, носещи сигналите, посочени в член 3.14 или 3.32, и корабите, превозващи опасни товари наливно, могат да се намират на стоянка в акваториите на пристанищата и в зоните на стоянки, в които е обезпечен надзор."
16. Създава се глава 8:
"Глава 8 ПРЕВОЗ НА ОПАСНИ ТОВАРИ
Член 8.01 - Сигнален знак "Дръжте се встрани от мен"
1. В случай на произшествие или авария, в резултат на които може да възникне изтичане или изпадане зад борда на превозваните опасни вещества, е необходимо да се задейства сигнален знак "Дръжте се встрани от мен":
а) на корабите, превозващи опасни товари наливно, които трябва да носят сигнализация съгласно точки 1 или 2 на член 3.14 и точки 1 или 2 на член 3.32, ако екипажът не е в състояние да предотврати възникналата опасност за човешки живот или за корабоплаването в резултат на изтичане или изпадане зад борда на опасните вещества;
b) на корабите, които трябва да носят сигнализация, посочена в точка 3 на член 3.14 или в точка 3 на член 3.32, ако екипажът не е в състояние да предотврати възникналата опасност за човешки живот или за корабоплаването в резултат на изтичане или изпадане зад борда на опасните вещества.
Разпореждането не се отнася за тласкани баржи и подобни несамоходни кораби. Когато те представляват част от състава или от бордово свързана група, сигналният знак "Дръжте се встрани от мен" трябва да се задейства от кораба, на който се намира водачът на състава или бордово свързаната група.
2. Сигналният знак "Дръжте се встрани от мен" се състои от звуков и светлинен сигнал.
Звуковият сигнал се състои от дълъг и къс звук, подавани в продължение на не по-малко от 15 минути. Едновременно със звуковия сигнал трябва да се подава и светлинният сигнал, посочен в точка 2 на член 4.01.
След включване на сигналния знак "Дръжте се встрани от мен" той трябва автоматично да се подава до края. Включвателят не трябва да дава възможност за преднамерено задействане.
3. Корабите, които са забелязали сигналния знак "Дръжте се встрани от мен", трябва да предприемат всички възможни мерки, за да предотвратят грозящата опасност. В частност те са длъжни:
а) когато се движат в направление към опасната зона, да се държат на възможно по-голямо разстояние от нея и в случай на необходимост да променят посоката на движение;
b) когато току-що са преминали опасната зона, колкото е възможно по-бързо да продължат своя път.
4. Корабите, посочени в точка 3, са длъжни незабавно да предприемат следните мерки:
а) да затворят всички прозорци и отверстия;
b) да загасят всички незащитени огньове;
с) да прекратят пушенето на борда;
d) да спрат всички спомагателни двигатели, които не са необходими за експлоатацията в момента;
е) да избягват възникването на искри.
5. Точка 4 е задължителна и за корабите, намиращи се на стоянка в близост до опасната зона. Когато те забележат сигналния знак "Дръжте се встрани от мен", в случай на необходимост екипажът трябва да напусне кораба.
6. При осъществяване на мерките, предвидени в точки 3, 4 и 5, трябва да се отчитат течението на реката и направлението на вятъра.
7. Корабите са длъжни да вземат мерките, посочени в точки 3-6 и в случай, когато сигналният знак "Дръжте се встрани от мен" се подава от брега.
8. Водачът на кораб, приел сигналния знак "Дръжте се встрани от мен", е длъжен незабавно да съобщи за това на най-близкия компетентен орган.
Член 8.02 - Заявление при превозване на опасни товари
1. Водачите на кораби, върху които се разпростира ППОТ-Д, трябва - ако рейсът започва в страната на пристанището на регистрация, още преди началото на рейса, а в противен случай не по-късно от пристигането на кораба да съобщят на най-близкия компетентен орган по корабоплаването:
а) типа на кораба;
b) името на кораба;
с) националността и регистрациония номер;
d) посоката на плаване (по течението или срещу течението);
е) товароподемността;
f) дължината и широчината;
g) в случай на състав - дължината и широчината на състава;
h) газенето;
i) рейса;
j) пристанището на натоварване;
к) пристанището на разтоварване;
l) вида на товара (наименование на товарите и указание за превозваното количество съгласно товарителницата);
m) броя сини светлини или сини конуси;
n) броя на лицата, намиращи се на борда;
Заявление трябва да подава само корабът, които превозва опасни товари.
2. Данните, изброени в точка 1, могат да бъдат заявени от което и да е друго лице и могат да се предават писмено по телефакс или по връзката "оn linе".
3. При отплаване в случай на оформяне на пристигането или заминаването при преминаване покрай контролния пункт в началото и в края на рейса предварително, не по-малко от 1 час, водачът на кораба е длъжен да заяви:
а) името на кораба;
b) националността и регистрациония номер.
4. Заявленията, посoчени в точка 3, могат да се предават по радио, телефон, факс или по връзката "оn linе".
5. Всяко изменение на данните, посочени в точка 1, трябва незабавно да бъде съобщено на най-близкия компетентен орган по корабоплаването."
17. Създава се глава 9:
"Глава 9
ЗАЩИТА НА ВОДНАТА СРЕДА И ОТСТРАНЯВАНЕ НА ОТПАДЪЦИТЕ, ОБРАЗУВАНИ НА БОРДА НА КОРАБИТЕ
Член 9.01 - Определения
По смисъла на тази глава следните термини означават:
I. Общи понятия
1. "Отпадъци и стичащи се отпадъчни смеси": отпадъци, образувани в процеса на експлоатацията на кораба, и отпадъци, свързани с товара.
2. "Отпадъци, образувани в процеса на експлоатацията на кораба": отпадъци и стичащи се отпадъчни смеси, които се образуват в резултат на експлоатацията и обслужването на кораба.
3. "Отпадъци, свързани с товара": отпадъци и стичащи се отпадъчни смеси, образувани на борда на кораба в резултат на превозването на товара.
4. "Специални пунктове за събиране на отпадъци": кораби по смисъла на точка "а" на член 1.10 или брегови съоръжения, имащи разрешение от компетентните органи за събиране на отпадъци, образувани в процеса на експлоатацията на корабите, а така също отпадъци, свързани с товара.
5. "Изключително натоварване": превоз, в процеса на които постоянно се транспортира подобен товар или друг товар, транспортирането на които не изисква почистване на трюмовете или товарните цистерни.
II. Експлоатация на кораба
1. "Отработени смазочни вещества": събрани смазочни вещества, стичащи се от масльонки, лагери и смазочни устройства, и други неизползваеми повторно смазочни вещества.
2. "Отработени масла": отработени масла и други неизползваеми повторно смазочни вещества за двигатели, зъбни предавки и хидравлични устройства.
3. "Други отпадъци, съдържащи масло или смазочни материали": употребявани филтри (употребявани маслени и въздушни филтри), използвани парцали (замърсени парцали и пакли), съдове (празни непочистени съдове), опаковъчни материали.
4. "Трюмна вода": маслено-водна смес от дъното на трюма, от машинното отделение, форпика, кофердамите или бордовите отсеци.
5. "Битови стичащи се отпадъчни смеси": стичащи се отпадъчни смеси, постъпващи от кухните , столовите, умивалните (бани и умивални) и от пералните, а така също фекалните смеси.
6. "Стопански отпадъци": органични и неорганични битови отпадъци (например хранителни отпадъци, хартия, стъкло и подобни кухненски отпадъци), при това несъдържащи отпадъци, образувани в процеса на експлоатация на кораба, или техни съставки.
7. "Отпадъци от пречистване": отпадъци, образувани на кораба в процеса на експлоатацията на корабната пречиствателна система.
8. "Сепарирани стичащи се отпадъчни смеси": вода, отделена от трюмната вода с помощта на бордовите средства на кораба.
9. "Стичащи се отпадъчни смеси": смеси, съдържащи остатъци от товара, например с промивни стичащи се отпадъчни смеси, ръжда или утайки, които се поддават или не се поддават на изпомпване.
10. "Други особени отпадъци": отпадъци, образувани в процеса на експлоатацията на кораба, с изключение на отпадъците, изброени в точки 1 - 7 и 9.
III. Товар
1. "Остатъчен товар": всякакъв течен товар, оставащ в товарните цистерни или тръбопроводите след разтоварване без използването на допълнителни системи за осушаване съгласно ППОТ-Д, а така също всякакъв сух товар, който не се поддава на отстраняване от трюмовете посредством ръчни или механични метли или изсмукващи устройства. Материалите, използвани за опаковка и укрепване на товара, се разглеждат като част от товара.
2. "Остатъци от товара": всякакъв течен товар, които е невъзможно да се отстрани от цистерните или тръбопроводите посредством допълнително осушаване съгласно ППОТ-Д, а
така също всякакъв сух товар, които е невъзможно да се отстрани от трюма с помощта на механични или ръчни метли.
3. "Остатъци от товара след товарни операции": сух и в съответните случаи течен товар, който пада на кораба извън трюма по време на товарни операции (например на планшира).
4. "Непочистен трюм/цистерна": трюм или цистерна с остатъчен товар.
5. "Изметен трюм": трюм, напълно освободен от остатъчен товар (например с помощта на механични или ръчни метли), в който има само остатъци от товара.
6. "Осушена цистерна": цистерна, напълно освободена от остатъчен товар (например с помощта на допълнителни системи за осушаване съгласно ППОТ-Д), в която има само остатъци от товара.
7. "Трюм, почистен чрез изсмукване": трюм, освободен от остатъчен товар посредством изсмукване, в който има много по-малко остатъци от товара, отколкото в изметения трюм.
8. "Почистване": отстраняване от трюмове или цистерни на остатъчен товар с помощта на съответните средства (например механични и ръчни метли, изсмукващи устройства, допълнителни системи за осушаване), позволяващи осигуряване състояние на чистота, съответстващо на понятията : "изметен" или "изчистен чрез изсмукване" за трюмове, или "осушена" за товарни цистерни, а така също преместването на остатъци от товара след товарни операции на други места освен трюма.
9. "Промивка": отстраняване на остатъците от товара от изметените или почистени чрез изсмукване трюмове, а така също от цистерни, осушени с помощта на водна пара или вода.
10. "Промит трюм/цистерна": трюм или цистерна, готови след промивка за приемане на всякакъв товар.
11. "Промивни стичащи се отпадъчни смеси": вода, получена при почистване на изметени или почистени чрез изсмукване трюмове, а така също осушени цистерни. Към тях също така се отнасят баластната и дъждовната вода от трюмовете и цистерните.
Член 9.02 - Общо задължение да се поддържа бдителност
Водачът, другите членове на екипажа и другите намиращи се на борда лица са задължени да проявяват бдителност в зависимост от обстоятелствата за избягване замърсяването на водния път и максимално намаляване количеството на образуваните на кораба отпадъци и стичащи се отпадъчни смеси.
Член 9.03 - Забрана за изхвърляне
1. Забранява се изхвърлянето или изливането във водния път на отработени масла, трюмни води, отработени смазочни вещества или други отпадъци, съдържащи масло или смазочни вещества, а така също стичащи се отпадъчни смеси, стопански отпадъци и други особени отпадъци.
2. В случай на непреднамерено изхвърляне на отпадъци, посочени в точка 1, или при опасност от такова изхвърляне водачите длъжен незабавно да уведоми за това най-близките компетентни органи, като максимално точно посочи характера и мястото на изхвърлянето.
Член 9.04 - Събиране и обработка на отпадъците на борда на кораба
1. Водачът е длъжен да осигури на кораба разделно събиране на отпадъците, посочени в точка 1 на член 9.01, в специално определени за това съдове, а така също събиране на трюмните води в трюмовете на машинното отделение. Съдовете трябва да се разполагат на борда по такъв начин, че да позволяват своевременно и лесно да се открие и отстрани всяко изтичане на тяхното съдържание.
2. Забранява се:
а) използването в качеството на резервоари за събиране на отработените масла на подвижни резервоари, съхранявани на палубата;
b) въвеждането в трюма на машинното отделение на миещи средства, разтварящи масла или смазочни вещества, а така също на вещества-емулгатори. Към тази категория не се отнасят веществата, които не затрудняват процеса на пречистване на трюмните води в специалните пунктове за събиране на отпадъци, но това трябва да се направи само след почистване на трюма чрез изсмукване.
Член 9.05 - Дневник за нефтените операции; отстраняване на отпадъците в пунктовете за събиране
1. Всеки кораб с машинно отделение или моторен отсек, с изключение на спортните кораби, трябва да е снабден с дневник за нефтени операции, издаден от компетентните органи, отговарящ на образеца, предвиден в приложение 1 на Препоръките по предотвратяване замърсяването на водите на река Дунав при корабоплаване. Този дневник за контрол трябва да се съхранява на кораба. След получаването на нов дневник старият дневник трябва да се съхранява на кораба в продължение на 6 месеца от датата на последния запис.
2. Отпадъците, посочени в точка 1 на член 9.03, с изключение на стопанските отпадъци, трябва през равни промеждутъци от време, зависещи от състоянието и експлоатацията на кораба, да се отстраняват с издаване на съответно потвърждение от пунктовете за събиране на отпадъци, имащи разрешение от компетентните органи. Потвърждението се състои от вписване от сътрудник на пункта за събиране на отпадъци на съответен запис в дневника за контрол на отработените масла.
3. Кораб, имащ в съответствие с действащите извън река Дунав правила други документи, отнасящи се до отстраняването на отпадъците, образувани в процеса на експлоатацията на кораба, трябва да бъде готов да потвърди с тези документи факта за отстраняване на отпадъците извън Дунав.
Освен това за потвърждение в дадения случай служи дневникът за контрол на отработените масла, предвиден в Конвенцията за предотвратяване замърсяването от кораби (МАРПОЛ).
4. Стичащи се отпадъчни водни смеси и стопански отпадъци трябва да се отстраняват на специално предвидени пунктове за събиране на отпадъци.
Член 9.06 - Норми за обработка на отпадъците
1. Отработената вода от корабите не се счита, за нефтени отпадъци или за тяхна смес с вода, ако остатъкът на нефт в нея не превишава 15 мг/л.
2. Обработените стичащи се отпадъчни водни смеси и стопанско-битови води на корабите не се считат за замърсени от гледна точка на защитата на водите на река Дунав, ако показателите на замърсяване не превишават:
- коли-индекс - 1000;
- суспензирани вещества - 50 мг/л;
- БПК5 (ВOD5) - 50 мг/л;
- ХПК-Хр(ССО-Сr)- 150 мг/л. Тези показатели се постигат посредством специална обработка на водата, при която обработка разреждане с вода не се допуска.
Член 9.07 - Изхвърляне на обработени стичащи се отпадъчни смеси
1. Забраната, съдържаща се в точка 1 на член 9.03, не се отнася за изхвърлянето във водния път на стичащи се отпадъчни смеси, обработени на корабите, ако максималната концентрация на съдържащите се в тях остатъци на изхода постоянно и без предварително разреждане съответстват на предписанията, посочени в член 9.06.
Член 9.08 - Боядисване и външно почистване на корабите
Забранява се намазването с масла или почистването на външната обшивка на корабите с вещества, изхвърлянето на които във водната среда е забранено."
18. Рисунки 2.8.1 - 2.8.10 от Приложение 3 се изменят, както следва:
  Нощна   Дневна
2.8.1 Кораб, осъществяващ 2.8.2 Кораб, осъществяващ
  отделни превози на   отделни превози на
  определените лесно   определените лесно
  възпламеняващи се   възпламеняващи се
  вещества (чл. 3.14, т. 1)   вещества (чл. 3.32, т. 1)
  Допълнителна   Допълнителна
  сигнализация:   сигнализация:
       
  Обикновена синя   Син конус с върха
  светлина   надолу
  Нощна   Дневна
2.8.3 Кораб, осъществяващ 2.8.4 Кораб, осъществяващ
  превози на определе-   превози на определе-
  ните вещества,   ните вещества,
  представляващи   представляващи
  опасност за здравето   опасност за здравето
  (чл. 3.14, т. 2)   (чл. 3.32, т. 2)
  Допълнителна   Допълнителна
  сигнализация:   сигнализация:
       
  Две обикновени сини   Два сини конуса
  светлини, видими от   с върха надолу
  всички страни    
2.8.5 Кораб, осъществяващ 2.8.6 Кораб, осъществяващ
  превози на определе-   превози на определе-
  ните взривоопасни   ните взривоопасни
  вещества   вещества
  (чл. 3.14, т. 3)   (чл. 3.32, т. 3)
  Допълнителна   Допълнителна
  сигнализация:   сигнализация:
       
  Три обикновени сини   Три сини конуса
  светлини,видими   с върха надолу
  от всички страни    
2.8.7 Тласкани състави, 2.8.8 Тласкани състави,
  осъществяващи пре-   осъществяващи пре-
  вози на опасни веще-   вози на опасни веще-
  ства (чл. 3.14, т. 4)   ства (чл. 3.32, т. 4)
  Допълнителна сигна-   Допълнителна сигна-
  лизация за тласкача:   лизация за тласкача:
       
  В зависимост от   В зависимост от сте-
  степента на опасност   пента на опасност на
  на товара: една, две   товара: един, два или
  или три обикновени   три сини конуса с
  сини светлини, види-   върха надолу
  ми от всички страни    
  Нощна   Дневна
2.8.9 Бордово свързани 2.8.10 Бордово свързани
  групи, осъществява-   групи, осъществяващи
  щи превози на опасни   превози на опасни
  вещества (чл. 3.14, т. 4)   вещества (чл. 3.32, т. 4)
  Допълнителна сигна-   Допълнителна сигна-
  лизация за кораба,   лизация за кораба,
  осигуряващ движе-   осигуряващ движе-
  нието на групата   нието на групата
       
  В зависимост от   В зависимост от сте-
  степента на опасност   пента на опасност на
  на товара: една, две   товара: един, два или
  или три обикновени   три сини конуса с
  сини светлини, види-   върха надолу
  ми от всички страни    
19. Рисунки 2.8.11 - 2.8.20 от Приложение 3 се заличават.
20. Рисунки 3.2.1 - 3.2.6 от Приложение 3 се изменят, както следва:
3.2.1 Кораби, осъществя- 3.2.2 Кораби, осъществя-
  ващи превози на   ващи превози на
  опасни вещества   опасни вещества
  (чл. 3.21)   (чл. 3.37)
  Допълнителна   Допълнителна
  сигнализация   сигнализация
       
  В зависимост от   В зависимост от сте-
  степента на опасност   пента на опасност на
  на товара: една, две   товара: един, два или
  или три обикновени   три сини конуса с
  сини светлини, види-   върха надолу
  ми от всички страни    
  Нощна   Дневна
3.2.3 Тласкани състави, 3.2.4 Тласкани състави,
  осъществяващи пре-   осъществяващи пре-
  вози на опасни ве-   вози на опасни
  щества (чл. 3.21)   вещества (чл. 3.37)
  Допълнителна сигна-   Допълнителна сигнализа-
  лизация за тласкача:   ция за тласкача:
       
  В зависимост от   В зависимост от сте-
  степента на опасност   пента на опасност на
  на товара: една, две   товара: един, два или
  или три обикновени   три сини конуса с
  сини светлини, види-   върха надолу
  ми от всички страни    
       
3.2.5 Бордово свързани 3.2.6 Бордово свързани
  групи, осъществява-   групи, осъществяващи
  щи превози на опасни   превози на опас-
  вещества (чл. 3.21)   ни вещества (чл. 3.37)
  Допълнителна   Допълнителна сиг-
  сигнализация   нализация
  за кораба,   за кораба,
  осигуряващ   осигуряващ
  движението на групата   движението на групата
  В зависимост от   В зависимост от сте-
  степента на опасност   пента на опасност на
  на товара: една, две   товара: един, два или
  или три обикновени   три сини конуса с
  сини светлини, види-   върха надолу
  ми от всички страни    
21. Рисунки 3.2.7 - 3.2.12 от Приложение 3 се заличават.
22. Изображенията на сигналните знаци Е 5.4 - Е 5.12 в Приложение 7 се изменят, както следва:
"Изображение на сигналните знаци Е5.4 - Е5.15
Е 5.4. Зона за стоянка, определена за без-
  екипажни кораби, с изключение на
  корабите, които вдигат сини светли-
  ни или сини конуси, предписани в член 3.14 или 3.32
Е 5.5. Зона за стоянка, определена за без-
  екипажни кораби, които вдигат синя
  светлина в съответствие с член 3.14,
  точка 1 или един син конус в съответ-
  ствие с член 3.32, точка 1.
Е 5.6. Зона за стоянка, определена за без-
  екипажни кораби, които вдигат две
  сини светлини в съответствие с член
  3.14, точка 2 или два сини конуса в
  съответствие с член 3.32, точка 2.
Е 5.7. Зона за стоянка, определена за без-
  екипажни кораби, които вдигат три
  сини светлини в съответствие с член
  3.14, точка 3 или три сини конуса в
  съответствие с член 3.32, точка 3.
Е 5.8. Зона за стоянка, определена за без-
  екипажни кораби, които вдигат три
  сини светлини в съответствие с член
  3.14, точка 3 или три сини конуса в
  съответствие с член 3.32, точка 3.
Е 5.9. Зона за стоянка, определена за еки-
  пажни кораби, които вдигат синя свет-
  лина в съответствие с член 3.14, точ-
  ка 1 или един син конус в съответст-
  вие с член 3.32, точка 1.
Е 5.10. Зона за стоянка, определена за еки-
  пажни кораби, които вдигат две сини
  светлини в съответствие с член 3.14,
  точка 2 или два сини конуса в съот-
  ветствие с член 3.32, точка 2.
Е 5.11. Зона за стоянка , определена за
  "екипажни кораби, които вдигат три
  сини светлини в съответствие с член
  3.14, точка 3 или три сини конуса в
  съответствие с член 3.32, точка 3.
Е 5.12. Зона за стоянка, определена за еки-
  пажни и безекипажни кораби, с изк-
  лючение на кораби, които вдигат сини
  светлини или сини конуси, предписа-
  ни в член 3.14 или 3.32.
Е 5.13. Зона за стоянка, определена за еки-
  пажни и безекипажни кораби, които
  вдигат синя светлина в съответствие
  с член 3.14, точка 1 или син конус в
  съответствие с член 3.32, точка 1.
Е 5.14. Зона за стоянка, определена за еки-
  пажни и безекипажни кораби, кои-
  то вдигат две сини" светлини в съ-
  ответствие с член 3.14, точка 2 или
  два сини конуса в съответствие с член
  3.32, точка 2.
Е 5.15. Зона за стоянка, определена за еки-
  пажни и безекипажни кораби, кои-
  то вдигат три сини светлини в съот-
  ветствие с член 3.14, точка 3 или три
  сини конуса в съответствие с член 3.32, точка 3.
23. Приложения 9 и 10 се отменят.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив