Шестте най-влиятелни бизнес книги за 2015 г.

28.09.2015 | 14:00
по статията работи: Георги Кусеров
Кое четиво да предпочетем, ако желаем да обогатим финансовата си култура?
Шестте най-влиятелни бизнес книги за 2015 г.
Снимка: Sxc.hu

Всяка година на книжния пазар се появяват хиляди заглавия, които биха били полезни на всеки начинаещ, а дори и опитен бизнесмен, който е решил да се довери на литературата в опит да подобри бизнес културата си.

Списание The Financial Times, заедно с американската консултантска компания McKinsley, работиха заедно, за да определят кои ще са претендентите за ежегодния конкурс Business Books Awards. Шест са книгите, които ще спорят за челното място, гарантиращо на автора 30 000 долара, а на подгласниците по 10 000.

Коя точно е най-добрата бизнес книга за 2015 г. ще стане ясно на 17 ноември, а ето кои са и произведенията, номинирани за престижната награда.

„Възходът на роботите“ от Мартин Форд

211011

„Роботите стават все по-интелигентни и идват, за да завземат работното ти място“, смята програмистът и предприемач Мартин Форд, който е автор на „Възходът на роботите“.

В книгата си Форд се различава от повечето автори, предричащи апокалипсис, дължащ се на бунт на роботите. Той напътства читателите през изненадващата еволюция на изкуствения интелект, който от изпълнение на прости задачи се е усъвършенствал толкова много през годините, че вече може да измести сервизни работници, журналисти, а дори и програмисти.

„Незавършен бизнес“ от Ан-Мари Слотър

211012

Професор от Университета в Принстън, бивш служител на държавния департамент на САЩ и настоящ президент на New America Foundation – това е само част от визитната картичка на Ан-Мари Слотър.

Авторката на „Незавършен бизнес“ опитва да даде съвети на големите корпорации и компании какво точно да направят, ако искат да изравнят правата на мъжете и жените. Според много хора по цял свят по различен начин се гледа на жените и на мъжете на работното място, което кара много хора да не успяват да вършат качествено работата си.

„Misbehaving” (все още не е преведена на български език) от Ричард Талер

211014

Ричард Талер е блестящ икономист в Университета на Чикаго, познат във финансовите среди като „бащата на поведенческата икономика“.

При традиционната икономика хората почти винаги действат рационално и все пак човешкото в тях си проличава понякога. Под влиянието на пристрастия и импулси, те понякога взимат решения на борсите и пазарите, които нямат нищо общо с логиката.

В книгата си Талер показва своята гледна точка относно „поведенческата икономика“ и четивото му притежава типичното за автора остроумие, от което може да се учи всеки начинаещ бизнесмен.

„Дигитално злато“ от Натаниъл Попър

211016

Миналата година американската медия Newsweek успя да обърка всички, когато публикува материал, в който твърди, че най-после са открили кой е човекът, стоящ зад дигиталната монета Bitcoin. Все пак членове на обществото на Bitcoin заявиха, че от медията са допуснали грешка и това изобщо не бил правилният човек.

Натаниъл Попър, който е репортер в New York Times, твърди, че е открил кой е създателят на дигиталната валута. „Дигиталното злато“ е най-детайлният преглед на историята на монетата. Според твърденията му дигиталната валута е не повече от прищявка.

„Как музиката стана безплатна“ от Стивън Уит

211015

Историята как музиката в интернет просто унищожи CD индустрията е доста коментирана в последните години. Все пак Уит решава да погледне над конкретните личности, които ускориха процеса на пиратство в музикалната индустрия.

В „Как музиката стана безплатна“ авторът разказва неразкритите истории за хора като немските предприемачи, които въведоха mp3 формата, както и случаят с Дел Глоувър, работник във фирма за компактни дискове, който пусна в глобалната мрежа някои от най-големите албуми, оставайки звукозаписни компании и изпълнители повече от шокирани.

„Загубата на Сигнала“ от Джаки Макниш и Шон Силикоф

211013

През 2008 г. телефоните BlackBerry се превърнаха в синоним на Уолстрийт. Ако си бил част от света на бизнеса, задължително ти е трябвало такъв. Но когато през 2010 г. все по-силно започнаха да навлизат смартфоните, използващи Аndroid и iOS операционни системи, BlackBerry остана на заден фон. В края на 2014 г. американската компания притежава дял от само 0,4% от пазарите на смартфони.

В „Загубата на Сигнала“ Макниш и Силикоф разказват забележителната история как от най-влиятелния производител на телефони в света, империята на BlackBerry стигна до дъното и загуби всичко.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 15.04   1715 г. – В Южна Каролина индианците убиват 90 английски заселници, което става повод за започване на войната между англичаните и индианците. 1795 г. – Литва е...