Столичното метро ще стига и до бул. "България"

28.06.2011 | 10:00
по статията работи:
Според проекта метрото ще тръгне от "Владимир Вазов", ще мине през Малък градски театър "Зад Канала" и ще излезе на Орлов мост
Столичното метро ще стига и до бул. "България"

Софийското метро ще стигне до булеварда на властта - "България". На кръстовището с бул. "И. Е. Гешов" ще бъде разположена една от най-големите станции по третия лъч на подземната железница. Това предвижда най-вероятният маршрут за трасето на последната линия от метрото, пише в днешния си брой "Монитор".

Това е най-добрият от петте варианта. Трасето на метрото минава през няколко ключови места в града и има близо пет връзки с трамваи и друг довеждащ транспорт. Окончателното решение ще се вземе от общинския съвет, обясни шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев вчера. Другият плюс на този вариант е, че пътникопотокът по това трасе е с 15 хил души по-голямот този по "Цар Борис III".

Първоначалният план на общината бе третият метродиаметър да тръгне от булеварда пред "Пирогов" и да стигне до "Ботевградско шосе". От седмици се обмисля завой по бул. "Владимир Вазов", за да може в мотрисите да пътуват и хора от "Хаджи Димитър".

Според проекта метрото ще тръгне от "Владимир Вазов", ще мине през Малък градски театър "Зад Канала" и ще излезе на Орлов мост. И на трите места ще има спирки, като станцията на кръстовището на "Цар Освободител" и "Евлоги и Христо Георгиеви" ще бъде свързана с тази на Ректората.

След това тунелът ще продължи към бул. "Патриарх Евтимий", като ще има станция на едно от култовите места в столицата - Попа (бул. "Патриарх Ефтимий -бел.ред.). Следващата спирка на железницата ще бъде на ъгъла с "Витошка", откъдето тя ще се отправи към Петте Кьошета. Планирана е станция на кръстовището на булевардите "Пенчо Славейков" и "Прага", където пътниците ще имат връзка с Пирогов.

Оттам тунелът ще минава под ВМА и ще излиза на кръстовището на бул. "България" и "И. Гешов", обясни инж. Братоев. Там пътниците ще имат връзка със скоростния трамвай по булеварда, а железницата ще тангира по ул. "Кюстендил" и "Дойран", за да стигне до станция "Красно село".

След това метрото ще завива към ул. "Житница", където се очаква влакът да излиза над земята и да влиза в специален шумоизолиращ тунел. Последната спирка ще бъде в квартал "Овча купел".

Планира се част от трасето да бъде изградено до 2018 г. Проектът ще се финансира по оперативна програма "Транспорт", като прогнозната стойност на строителството е 700-800 млн. евро.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 18.04   1506 г. – Започва строителство на базиликата Свети Петър в съвременния и вид. 1599 г. – Испанският крал Филип III Испански се жени за австрийска ерцхерцогиня...