Старите молове притиснати от високите наеми

05.05.2010 | 14:31
по статията работи:
Високите наемни нива в първите молове в София могат да изиграят лоша шега на мениджмънта и да накарат търговците да потърсят по-изгодни локации за развитие на бизнеса си
Старите молове притиснати от високите наеми

Високите наемни нива в първите молове в София могат да изиграят лоша шега на мениджмънта и да накарат търговците да потърсят по-изгодни локации за развитие на бизнеса си. Това е показала проверка на вестник „Класа" в големите шопинг центрове.

Вчера около 25 магазина затвориха врати за няколко часа в знак на протест срещу скъпите наеми в City Center Sofia. По думите на собствениците средната стойност на наемите е 70-80 евро на кв. м, като за някои магазини достигат до 130 евро на кв. м.

Освен кризата новите молове привличат наемателите си с около 2 пъти по-ниски цени за наем, коментираха още стачкуващите магазинери в City Center Sofia. В момента постоянно затворените магазини в столичния мол са около 10, като само през миналата седмица два обекта са преустановили дейността си. Голяма част от посетителите на първите два големи търговски центъра в София идват предимно с цел покупка или консумация на храна.

Дори кината отбелязват спад в посещаемостта заради по-голямата конкуренция в сегмента. Клиентите на магазините за дрехи в старите молове са намалели на места почти двойно, оплакаха се продавачки, като много от тях предпочитат да преустановят дейността си и да платят неустойка, отколкото да работят на загуба.

Единствените търговци, чиито обекти са незасегнати от икономическата стагнация и са запазили относително силни позиции, са тези на скъпи бижута, козметика и аксесоари. Една от причините за това са специфичните клиенти, които трудно биха се впуснали в изграждане на доверие в друга марка или други консултанти, особено ако става въпрос за продукт в луксозния ценови сегмент, обясниха от луксозните магазини.

От друга страна, в двата нови мола бъдещето изглежда много по-розово. След като първоначалният шум и буквално морето от посетители в първите дни на откриването им утихнаха, започна да се наблюдава интересна тенденция. The Mall е почти винаги пълен през седмицата, като през уикенда се пръска по шевовете от посетители. Непосредствената близост до големи офис сгради е нестихващ източник на клиенти за търговците. „Магазинът на Technopolis е най-посещаваният в сравнение с всеки друг обект на веригата за техника. Явно хората обичат моловете и се надяват да открият всичко необходимо там", коментираха от компанията.

Макар посетителите на двата нови мола да са в пъти повече, отколкото тези на старите, те се насочват към по-ниския ценови сегмент дори и в храненето. Магазините, предлагащи по-луксозни стоки там, привличат единствено погледите на минувачите с лъскавите си витрини. Поради финансовите затруднения на средностатистическия българин той все още не прекрачва уверено прага на по-скъпите търговски обекти.

Тази седмица Serdika Center отчете 1 млн. посетители от откриването си на 16 март до сега. От The Mall и Sofia Outlet Center коментираха, че резултатите им също са добри, но не конкретизираха точни цифри.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 29.04   1672 г. – Армията на Луи XIV напада Холандия. 1770 г. – Джеймс Кук акостира край днешния Сидни (Австралия) и нарича залива Ботани 1859 г. – Започва...