Според премиера Русе може да стане втора столица

11.05.2012 | 18:16
по статията работи: Петър Чернев
Ако бъде намерен инвеститор и бъде построен четирилентов път през Русе, спореде Борисов целият ТИР-поток ще отиде от Азия на Дунав
Според премиера Русе може да стане втора столица

Амбиция Русе да стане втора столица на България е изявил премиерът Бойко Борисов по време на последното заседание на правителството. Това е станало по време на обсъждането на доклад относно проектирането, строителството и експлоатацията на път Русе – Свиленград. От стенограмата на заседанието става ясно, че всички магистрали минават надлъжно на страната.

Ако бъде намерен инвеститор и бъде построен четирилентов път, спореде премиера целият ТИР-поток ще отиде от Азия на Дунав. Борисов допълва: "Това абсолютно се вписва и в Дунавската стратегия и във всичко останало. Това е прекрояване на транспортната карта на Европа. И отдолу, от пристанище Солун по магистрала „Струма” през София, ще почваме скоростният път Мездра-Ботевград през Враца-Монтана-Видин-Дунав мост 2, двата напречни коридора ще гарантират за следващите поколения изключително сериозен трафик, съответно такси. Всеки ТИР ни носи 600 евро".

Проектирането, строителството и експлоатацията на пътя Русе - Свиленград ще се предостави на концесия. Това реши в сряда правителството, след като одобри доклад на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно пътя. При наличие на заявен интерес ще се инициира провеждане на процедура за сключване на концесионен договор.

Трасето на пътя Русе-Свиленград е част от паневропейска магистрала, свързваща Европа с Истанбул, Турция, и Близкия Изток. Изграждането му ще облекчи пътнико- и товаропотока по това направление, като ще допринесе за засилването на икономическите връзки между държавите от Европа и Близкия Изток.

По време на правителственото заседние премиерът е изчислил, че в момента се правят 6 безплатни магистрали - цифра, в която се включва и магистрала "Люлин".

Той допълва: "За този тежък трафик от ТИР-ове, който ще преведем от Свиленград на Дунав мост, ще бъде платено и това ще са такси и пари, които ще влизат в бюджета. Всеки ТИР е около 600-700 евро. С една дума, колкото повече трафик караме, да не обикалят през Гърция, през Италия и къде ли не – да минат през тези пътища, това е пара и то огромна пара за бюджета. И оттам вече можем да говорим, че ще се вдигат пенсии, ще се вдигат заплати, защото това ще гарантира приходи. Това ще струва някъде от порядъка на 1 милиард и 600 милиона евро, може и по-малко, но така или иначе кога България ще извади 1,5 милиарда евро да направи този път.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...