Откриха фериботната връзка Варна – Кавказ

03.03.2009 | 16:30
по статията работи:
Товарооборотът трябва да достигне 1 млн. тона до 2013 г.
Откриха фериботната връзка Варна – Кавказ

Символично прерязване на лентата на железопътно-фериботната връзка Варна – Кавказ бе извършено днес във Фериботен комплекс-Варна от министъра на транспорта Петър Мутафчиев. Той връчи лиценз и договор на директора на Български държавни железници Христо Монов. На официалното откриване присъстваха още министърът на икономиката Петър Димитров, шефът на Изпълнителна агенция “Морска администрация” кап. Николай Апостолов, председателят на Руската федерална агенция за морски и речен транспорт Александър Давиденко, както и много официални лица.

Предимството на тази фериботна връзка е, че е по-евтина и по-къса, заяви министър Мутафчиев, цитиран от Днес+. По думите му в момента се превозва с руски превозвач, чиято собственост е корабът, а има заявки и от българска страна. Така, съгласно спогодбата между Русия и България, транспортното министерство трябва да определи и българския превозвач.

"Нашата цел е да осигуряваме на Фериботния комплекс във Варна повече фериботни връзки, тъй като в условията на криза има спад на товари", допълни Мутафчиев. Според него организирането на връзки с различни региони дава възможност за привличане на железопътни композиции до тук, което е един вид антикризисна мярка.

Функционирането на директна фериботна връзка за превоз на товари с жп вагони и контейнери между пристанища Варна (България) и Кавказ (Русия) се регламентират от документи, подписани от министрите на транспорта на България и Русия на 18 януари миналата година. Подписаните документи напълно отговарят на европейските изисквания. Подизпълнител на съоръженията край Белослав е на фирма “Трансстрой”.

Товаропотокът на фериботната връзка ще зависи от условията, които ще се създадат. Според плановете и проектите, за първата 2009 г. се предвижда товарообмен в порядъка на 500 хил. тона годишно.

Според българските експерти през първите 5 години, до 2013 г. товарооборотът трябва да достигне 1 млн. тона, докато според руските им колеги той ще достигне и 2 млн. тона годишно.

В момента основните клиенти са в областта на винарската промишленост, храните, лекарствата, козметиката и техниката.

Перспективите са да започне вносът на строителни материали за олимпиадата в Сочи, както и транзитни товари по оста Запад – Изток. Ще се внасят и горива и суровини за българската промишленост, както и машини и съоръжения за строеж на инфраструктурните проекти в енергетиката – със сигурност за АЕЦ Белене и вероятно за “Южен поток” и “Бургас – Александрополис”.

Организирането на превозите и товаро-разтоварните оперции е задача на спедиторите и превозвачите. Руските вагони са частни и се плаща се “празният пробег”.

Времепътуването с фериботен кораб Варна – Кавказ ще е 46 – 48 часа, а цените за превоз са между 2000 и 2300 щатски долара.

Едно от предимствата на проекта е, че цената за превоз на 50-тонен вагон с масов товар по релация София-Москва през Кавказ се очаква да е с около 500 долара по-ниска в сравнение с цената през Иличовск.

Припомняме ви, че това е вторият подобен проект. През изминалата година беше открита връзката Силистра – Калараш. Предстои подписването на спогодба през април за една още по-директна връзка между грузинските пристанища и пристанище Варна.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 29.04   1672 г. – Армията на Луи XIV напада Холандия. 1770 г. – Джеймс Кук акостира край днешния Сидни (Австралия) и нарича залива Ботани 1859 г. – Започва...