Община Ловеч може да върне училищните автобуси на МОН

01.12.2005 | 09:41
по статията работи: econ.bg
Oбщината няма средства, за да поеме издръжката на автобусите и заплатите на шофьорите

Община Ловеч може да върне училищните автобуси, които получи от Министерството на образованието, сподели пред журналисти кметът Минчо Казанджиев. Той е поискал съдействие от Националното сдружение на общините в република България с писмо. Проблемът е, че общината няма средства, за да поеме издръжката на автобусите и щата на шофьорите за тях. Сега първите два от общо 6 автобуса за Ловеч са зазимени в гаража на администрацията и не се използват.

Средствата за всичко трябва да залегнат по някакъв начин в субсидията от републиканския бюджет, каза Казанджиев. В момента общината плаща билетите на учениците, които пътуват. Не се знае дали няма да ни излезе по-евтин този вариант, обясни градоначалникът. Много неща ни се прехвърлят като ангажимент, искаме и допълнителни средства за издръжката на един ученик, коментира Казанджиев.

Не могат да се ползват шофьорите на общината, защото те са ангажирани със социалното подпомагане за домашен социален патронаж и детската млечна кухня. Автобусите имат по един комплект гуми, да не говорим, че само за това трябват толкова пари – при шест гуми по 2000 лева гумата на един автобус това са 24 000 лева само за гуми на двата получени автобуса. Тези два автобуса са за селата Радювене и Казачево, където има и общежития за учениците. Какво да правят шофьорите, които ще карат децата в понеделник и ще ги прибират в петък, мотивира се кметът.  Общината работи по цялостна концепция за оптимизация на училищната мрежа, така че трябва да се предвиди и това.

 

Министерство на образованието стартира  2005/ 2006  година  с идеята да  осигури   автобуси  за учениците от над 200 селища в цялата страна. За първо време бяха подсигурени 219 автомобили. Първите 19 коли са: марка Хюндай, модел "Каунти" с 15 места и Исузу, модел "Класик" с 27 места. Останалите, новозакупени след проведен търг автомобили, са от марките Пежо – "Боксер", Ситроен - "Джъмпър", Ситроен – високопроходим.

Автомобилите са с пълна Авто каско застраховка за една година и с осигурена сервизна гаранция за период от 2 и 3 години в специализираните сервизи в страната.

Всички водачи на колите с надпис "Ученически автобус" преминават специален курс за допълнителна подготовка във фирмите доставчици.

Осигуряването на удобен транспорт за учениците до 8-и клас, обучавани в средищни училища, е в реализация на утвърдената от парламента Националната програма за разширяване обхвата на децата в училище. Програмата  обаче не се доказа  достатъчно обмислена, защото още в началото на учебната година заваляха информационни потоци, които съобщиха, че автобусите или липсват или не се използват. Като проблемни се оказаха  и така необходимите средства за поддържане на училищния транспорт, както и оскъдния бюджет на общините. /в-к Форум

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 13.05   1327 г. – Подписан е Черноменският договор между Втората българска държава и Византийската империя от Михаил Шишман и Андроник III. 1346 г. – Йоан VI...