Николай Нанков: ТИР-овете ще поемат основната тежест на ТОЛ-таксата

11.09.2017 | 10:25
по статията работи: econ.bg
Автобусите остават на специален режим – електронна винетка
Николай Нанков: ТИР-овете ще поемат основната тежест на ТОЛ-таксата
Снимка: БГНЕС

Какви и кой ще плаща ТОЛ-таксите – зависи от тонажа. До 3.5 тона ще остана на режим винетки. Автобусите, като социална услуга – ще попадат в по-особена категория. Те ще бъдат на по-специален режим – електронна винетка. Основната тежест ще бъдат поета от големите ТИР-ове.  Това обяви в студиото на Нова ТВ регионалният министър Николай Нанков.

Възможно е ТИР-овете да започнат да се движат нощно време, защото в нощните часове ще бъдат по-ниски таксите за тях. Това ще облекчи трафика в пиковите часове на деня, посочи той.

Регионалният министър обясни още, че е необходим е трети мост над Дунав. Това ще е изцяло ново съобръжие, с бюджетни средства от страна на България и Румъния, или на концесия, ако се намери инвеститор.

Нанков обясни, че приоритет за правителството е изграждането на АМ „Хемус“.

„Започнахме 9-те км от Ябланица до Тетевен, в момента проектираме, за да сме готови до края на годината, за още 50 км до разклона Ловеч-Плевен", уточни Николай Нанков.

„От Варна имаме нови 16 км, за които мина обществената поръчка. Имаме готов проект и е избран изпълнител. В момента изборът на изпълнител се обжалва, но в рамките на няколко месеца ще стартираме и с тези 16 км в посока Шумен и Търговище", обясни регионалният министър.

„Обозримо в рамките на мандата 75-100 км новоизградена АМ „Хемус" са реални", заяви Николай Нанков.

„Останалите участъци в известна степен ще бъдат в проектна готовност. Ще бъдат проектирани или ще се строят", каза още той.

Що се отнася до желанието на природозащитници проектът на автомагистрала "Струма" да бъде изградена изцяло извън Кресненската дефиле, министър Нанков посочи четири аргумента, с които обоснова позицията на министерството. На първо място - факторът време. Като втора причина - тази територия се намира в сеизмична зона. Трето - трябва да се побърза с осигуряването на  сигурността от гледна точка на пътна безопасност. Не на последно място е финансовият проблем, тъй като проектът ще бъде оскъпен с 800 млн. лева.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 30.04   311 г. – Римският император Галерий издава едикт, според който християните са законно признати в Римската империя. 1671 г. – Петър Зрински и Фран Кръсто...