Намаляват субсидията на БДЖ с 40 млн. лв.

18.12.2014 | 14:01
по статията работи: Десислава Маданска
Съкращаването на 1500 човека е много краен вариант, каза Московски
Намаляват субсидията на БДЖ с 40 млн. лв.
Снимка: БТА

С 40 млн. лв. ще бъде намалена субсидията на БДЖ. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски при откриването на Речния информационен център в Русе. Преди време министърът предлагаше точно обратното – субсидията на дружеството за следващата година да се увеличи с 40 млн. лв. до 472 млн. лв.

„Тези пари не се прибират някъде, а се дават като целеви капитал, трансфер за погасяване на кредитите на дружеството. И това е тема, и за нея трябва да се мисли. От тази гледна точка ние можем да посочим с пръст и да кажем, някой взима от субсидията. По-скоро тя се разпределя по по-различен начин“, каза той.

Московски посочи, че ще се търсят вътрешни компенсаторни механизми, за да не се стигне до някакви по-радикални действия, като съкращение на персонал. По думите му ще се направи опит графиците да бъдат разредени, ще се търси дебат с общини, синдикати.

„Идеята, която имахме е действително да се създаде една транспортна компания към БДЖ за автобуси или бусчета, която в най-губещите, най-нерентабилните направления за довеждащ транспорт в БДЖ към основните спирки и гари, да бъде покрита от такъв вид транспорт. Не можем физически да го реализираме толкова бързо, ще работим поне в рамките на следващата година. До неизпълнение с договора с държавата няма да се стигне, по-скоро трябва да търсим вътрешни механизми, малко да се разредят движението, ще има някаква оптимизация, но тя трябва да стане след съгласуването на синдикат”, каза още министър Московски.

Той добави, че съкращаването на 1500 човека е много краен вариант и никой не би искало да се стига до такъв момент.

Московски добави, че след въвеждането на тол-системи за плащане на такси за използване на пътната инфраструктура, железопътният транспорт ще става все по-атрактивен и предпочитан. Той добави още че, именно затова усилията ще бъдат съсредоточени към изграждане на нови и модернизиране на вече съществуващите интермодални терминали, за да могат да бъда използвани максимално ефективно.

Най-важните интермодални точки на българска територия, включени в Трансевропейската транспортна мрежа са – София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Лом, Видин, Драгоман, Свиленград и Горна Оряховица. На тези места, през следващите години, поетапно следва да бъдат изградени такива терминали.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 29.04   1672 г. – Армията на Луи XIV напада Холандия. 1770 г. – Джеймс Кук акостира край днешния Сидни (Австралия) и нарича залива Ботани 1859 г. – Започва...