Московски поправи Борисов за очаквания прогрес на АМ "Хемус"

07.09.2017 | 15:00
по статията работи: econ.bg
На 25 септември ще има среща в Брюксел, на която ще бъде окончателно изяснен проектът за АМ „Струма”, стана ясно от думите на Московски
Московски поправи Борисов за очаквания прогрес на АМ "Хемус"
Снимка: БГНЕС

Около 1,070 млрд. лева ще са необходими само за реализацията от българска страна на железопътната връзка "Солун-Кавала-Александруполис-Бургас-Варна-Русе". Това уточни министърът на транспорта Ивайло Московски след вчерашното посещение на премиера Бойко Борисов в Гърция. Московски каза, че говорим за индикативна цена.

По думите на министъра единственото, което реално липсва, са интермодалните терминали, тъй като жп инфраструктура по маршрута имаме. Трябва обаче да има рехабилитация. Московски заяви, че към момента проектната скорост по жп линиите в България е 120 км/ч, като той обаче каза, че от Русе до Бургас влаковете "биха могли да се движат със 100 км/ч”, признавайки индиректно пред Нова телевизия, че състоянието на релсите не позволява висока скорост на влаковете. Припомняме, че при Хитрино миналата година стана голяма влакова катастрофа, а съмненията, че това се случи заради лошо качество на жп пътя така и не бяха разсеяни категорично.

Тепърва начинът на финансиране ще се договоря с ЕК, може да мине и по плана "Юнкер" т.е за всяко държавно евро да бъдат привлечени 15 евро от частния сектор. В период около 10 години този жп коридор може да е изцяло готов, смята Московски.

Транспортният министър каза и, че АМ "Хемус" е трудна за изпълнение магистрала и че в началото на тази седмица Бойко Борисов е имал предвид, че "тръжните процедури ще подминат" Севлиево т.е. ще бъдат завършени до догодина, а не че ще бъдат окончателно построени още 90 километра от магистралата, с което да бъде подминато Севлиево.

На 25 септември ще има среща в Брюксел, на която ще бъде окончателно изяснен проектът за АМ „Струма”, стана ясно от думите на Московски. Той предупреди, че трябва да има алтернатива за Кресненското дефиле – с други проекти, но пък това било рисковано, защото щяло да трябва да се прави нова екооценка на оперативната програма, а това поставя всичко под риск. 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 29.04   1672 г. – Армията на Луи XIV напада Холандия. 1770 г. – Джеймс Кук акостира край днешния Сидни (Австралия) и нарича залива Ботани 1859 г. – Започва...