Какво всъщност ни показва Google?

09.07.2013 | 10:20
по статията работи: Георги Георгиев
Едва 13% от екрана на търсачката са заети с реални резултати при търсене
Какво всъщност ни показва Google?

Когато търсим с Google, очакваме да видим най-релевантните резултати, които мрежата може да ни предложи, нали така? Оказва се обаче, че истината е малко по-различна, поне що се отнася до някои части на света.

Предприемач от Ню Йорк показа нагледно, че в днешно време най-популярната търсачка в света ни показва много по-малко органични (свързани с въведените думи, не рекламни) резултати, отколкото ни се иска. В своя блог Аарон Харис, съосновател на компанията Tutorspree, разказва как е направил анализ на показана информация при търсене на думата „автомонтьор“ в американската версия на Google.

Оказало се, че при търсене едва 13% от 13-инчовият екран на лаптопа му се изпълнили с органични резултати. Основният фокус бил върху Google Adwords, които заемали 29% от полето. 14% били отделени за навигационната лента, а 7% - на картата Google Map, на която били показани местните резултати.

136524

Снимка: Tutorspree Blog

В друг тест Харис изписал „Италиански ресторант“. Резултатите били още по-лоши – едва 7% от екрана били заети от органични резултати. При изписване на „италианска храна“ в мобилната версия на търсачката обаче положението било отчайващо. В този случай предприемачът не видял нито един органичен резултат на екрана на телефона си и му се наложило да скролира надолу до края на страницата, докато попадне на такива.

В своя постинг Харис споделя мислите си за откритието си:

Google създават нова версия на търсачката си, която я прави страхотна. Този път обаче става въпрос за енджин за търсене, който е специално направен за букета от продукти на Google. Ако решите да се конкурирате с Google по какъвто и да е начин, то заставате на мерника им. Вашите шансове да се изкачите достатъчно високо в списъка с резултати на практика стават нищожни и продължават да намаляват“.

Това, което Харис иска да каже в случая, е, че Google вече е далеч от корените си на търсачка и все повече гони собствените си интереси. Така за първите шест месеца на 2012 г. технологичният гигант е получил повече приходи от реклама от всички печатни издания в САЩ, взети заедно, припомнят от Mashable.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 17.05   1395 г. – Обединени унгаро-влашки войски нанасят поражение на османската армия при Ровине, Влашко. 1498 г. – Корабите на Васко да Гама достигат до Индия. 1555...