ЕК препоръчва още мерки за борба със спама и защита на данните в Интернет

09.10.2009 | 12:36
по статията работи:
Държавите от ЕС трябва да отделят национални средства за борба със спама, препоръчва доклад на комисията
ЕК препоръчва още мерки за борба със спама и защита на данните в Интернет

Европейската комисия отново призова държавите от ЕС да положат допълнителни усилия за справяне със заплахите за личните данни на гражданите в онлайн пространството. Проучване, по поръчка на ЕК, показва, че въпреки мерките за налагане на забрана на спама в Европа, предприети от няколко държави от ЕС, в това число глоби за спамърите, броят на делата, които стигат до съд, и наложените санкции на закононарушителите варират в големи граници.

Проучването потвърждава необходимостта от подобрения на законодателството, предложени в рамките на реформата на Правилата на ЕС в областта на телекомуникациите: по-ясни и последователни правила за прилагане и възпиращи санкции, по-добро трансгранично сътрудничество и адекватни ресурси за националните органи, които отговарят за защитата на личните данни на гражданите в онлайн пространството.

„Въпреки че от 2002 г. насам европейското законодателство забранява спама и шпионския софтуер, средно 65% от гражданите на ЕС все още редовно получават спам. Призовавам държавите от ЕС да повишат на национално равнище усилията за справяне с онлайн заплахите за личните данни като например спама, шпионския софтуер и зловредния софтуер. Ако успеем да сложим край на проблема със спама в Европа, ще дадем пример на съседните държави и на такива от други части на света, които са отговорни за спама, получаван в Европа", заяви Вивиан Рединг, европейски комисар по въпросите на информационното общество и медиите.

Основните констатации от публикувания доклад показват, че:

  • В почти всички държави от ЕС съществуват един или повече уеб сайта, от които гражданите могат да получат информация или да подадат оплакване, ако станат жертва на спам, шпионски софтуер или зловреден софтуер;
  • Анализ на над 140 случая на правоприлагане в 22 държави-членки показва съществени различия между броя на случаите за всяка държава, както и наложените глоби. Най-много случаи са докладвани в Испания (39), Словакия (39) и Румъния (20). Най-високи глоби са били наложени в Холандия (1 000 000 евро), Италия (570 000 евро) и Испания (30 000 евро). На спамърите обаче в държави като Румъния, Ейре и Латвия са били наложени глоби в скромни размери от порядъка на няколко стотин до няколко хиляди евро;
  • Успешният подход в борбата с онлайн заплахите изисква комбинация от превенция, прилагане и повишаване на осведомеността на широката общественост. Обществените власти (например телекомуникационни регулатори, агенции за защита на данните и на потребителите и правоприлагащи органи) трябва да имат ясни отговорности и процедури за сътрудничество помежду си. Публичният и частният сектор трябва също да работят съвместно. Нивото на сътрудничество е много различно в държавите от ЕС. Споразумения за сътрудничество съществуват в Белгия, Кипър, Естония, Франция, Германия, Италия, Латвия, Литва, Холандия, Румъния и Великобритания, докато например в Люксембург и Малта се разчита на неформално сътрудничество;
  • Спамът е глобален проблем. Необходимо е по-засилено международно сътрудничество както в ЕС, така и на световно равнище, с цел справяне със спама.
  • Държавите от ЕС би следвало да отделят достатъчно ресурси за националните власти с цел събиране на доказателства, водене на разследвания и повдигане на обвинения в тази област.

Реформата на Правилата на ЕС в областта на телекомуникациите, предложена от Комисията (и понастоящем финализирана от Европейския парламент и Съвета), би създала условия за по-добро прилагане на правилата за защита на личните данни.

Нова разпоредба на правилата на ЕС в областта на телекомуникациите изисква глобите за нарушаване на националното законодателство относно защитата на личните данни в онлайн пространството да бъдат ефективни, пропорционални и възпиращи. Има и изискване държавите от ЕС да отделят необходимите ресурси за националните власти, които отговарят за прилагането.

Новите правила ще предоставят възможност борещите се със спама на национално равнище да се присъединят към европейската мрежа на властите, които прилагат законодателството за защита на потребителите, и частни организации като доставчици на интернет услуги ще имат право да предявяват съдебни искове срещу спамърите, които извършват злоупотреби в техните мрежи.

В същото време Европейската комисия договаря споразумение със САЩ относно трансграничното сътрудничество във връзка с прилагането на законодателството за защита на потребителите. Данни от сектора показват, че една шеста от изпратените спамови електронни съобщения идват от САЩ. Съгласно преработените правила в областта на телекомуникациите, сътрудничеството във връзка със спама ще попадне в приложното поле на споразумението между ЕС и САЩ.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 08.05   1559 г. – В Англия е приет Актът за супремацията, с който кралица Елизабет I става глава на Англиканската църква. 1794 г. – По време на Якобинска диктатура, за...