Водещи компании разработват заедно система за борба с фишинг измамите

01.02.2012 | 17:00
по статията работи: Елица Елефтерова
Новата система се нарича DMARC и целта й е да филтрира и допуска кореспонденцията на потребителите
Водещи компании разработват заедно система за борба с фишинг измамите
Снимка: Sxc.hu

Група от водещи американски технологични компании от ранга на Microsoft, Yahoо, Google и Facebook разработват заедно система за борба с имейл измамите или т.нар. фишинг (phishing), съобщава AP.

Новата система се нарича DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance). Целта й е да филтрира и допуска кореспонденцията на потребителите и да допуска единствено оригиналните писма до пощите и като премахва фалшивите.

Интернет измамниците използват тактиката на фишинга, за да се опитат да накарат потребителите да им пратят своите пароли, банкови сметки и друга персонална информация, изпращайки им имейли, които изглеждат така, сякаш идват от банки, реномирани доставчици на стоки и услуги и други видове бизнес.

Когато клиентите на дадена банка видят фалшиви имейли, които изглеждат така, сякаш са били изпратени от банката, има голяма вероятност да кликнат върху линка, който ги води към фалшив сайт, имитиращ този на банката.

Там те въведат лични данни в акаунт полетата, които впоследствие се използват от измамниците за теглене на пари от сметките или за други видове измами.

За да ограничат този вид престъпност, 15 от големите технологични и финансови компании са създали организация, чиято цел е да създаде обща система, проверяваща автентичността на имейлите.

DMARC е изградена на базата на съществуващи вече техники за борба със спам-а. Те проверяват дали дадено писмо е дошло от изпращача, който официално е упоменат в него. Тук проблемът е, че съществуват множество методи за филтриране и не съществува стандартен начин за справяне с фалшивите имейли.

DMARC се справя с проблема, като изисква от изпращачите на имейли и компаниите, които предоставят имейл услуги, да споделят информация за кореспонденцията, която са изпратили и получили.

В допълнение, самите компании могат да получават предупреждения от доставчиците на имейли всеки път, когато техният домейн е бил вкаран във фалшиви мейли. Според данни на Google днес около 15% от не-спам съобщенията вGmail идват от домейни, които са защитени от DMARC.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 02.05   1494 г. – Христофор Колумб открива Ямайка. 1803 г. – САЩ купуват от Франция областта Луизиана. 1808 г. – Избухва Полуостровната война: Жителите на...