Globul с 20.9% спад в общите приходи през третото тримесечие

09.11.2012 | 14:56
по статията работи: Елица Елефтерова
Проникването на мобилни услуги е над 150%, пазарът е достигнал точката на насищане, отчитат от оператора
Globul с 20.9% спад в общите приходи през третото тримесечие
Снимка: Globul

Клиентите на Globul са се увеличили с 6,6% през третото тримесечие на годината и са достигнали 4,4 милиона, показват финансовите резултати на компанията-собственик на мобилния оператор OTE Group. През третото тримесечие на годината българският телекомуникационен бранш продължи да изпитва ефектите на намалялото потребителско търсене, предизвикано най-вече от свиването на доходите на населението, коментират от фирмата.

По-силната конкуренция е продължила да води до намаление на цените на дребно, най-вече в корпоративния сегмент, а пазарът е достигнал точката на насищане с проникване на мобилните услуги от над 150%.

През третото тримесечие 2012 г. общите приходи на компанията са намалели с 20.9% в сравнение със същия период на предишната година, най-вече поради изключително рязкото намаление на цените за терминиране, въведено от държавния регулатор от 1 юли, както и в резултат от промяна в счетоводната политика нa компанията, въведена през септември 2012 г. с цел хармонизация с практиките в ОТЕ Group, отчитат от оператора.

Приходите от услуги през периода са намалели с 25%, по същите причини. Ако те не се вземат предвид, приходите от услуги на оператора за третото тримесечие на годината запазват нивото си от същия период на миналата година.

Приходите на компанията преди данъци, лихви и амортизации за третото тримесечие са намалели със 17,3% в сравнение със същия период през миналата година, докато показателят за приходите преди данъци, лихви и амортизации като процент от общите приходи на компанията е отбелязал ръст от 1,8 процентни пункта.

Клиентите на абонаментните програми на оператора са се увеличили до 2,7 милиона и в края на септември са със 7,8% повече в сравнение с миналата година, или около 62% от всички клиенти на оператора. Броят на потребителите на предплатените услуги на компанията също е нараснал с 4,8% за третото тримесечие на годината.

Средното месечно потребление на един потребител за периода е нараснало до 156 минути, което е с 3% повече от третото тримесечие на 2011 г., докато средният приход от един потребител е намалял с около 30% до 11,30 лв.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 18.04   1506 г. – Започва строителство на базиликата Свети Петър в съвременния и вид. 1599 г. – Испанският крал Филип III Испански се жени за австрийска ерцхерцогиня...