15 млн. евро е стойността на пазара за дигитална реклама у нас

07.10.2009 | 13:09
по статията работи: econ.bg
Има голям потенциал пред пазара за онлайн реклама, смята президентът на IAB Europe Ален Йоро
15 млн. евро е стойността на пазара за дигитална реклама у нас

През 2008 година стойността на пазара за дигитална реклама у нас е 15 млн. евро. Българският пазар представлява 0.1% от общата стойност на европейския пазар, която приближава 13 млрд. евро. Това стана ясно по време на конференцията за интернет бизнес и маркетинг Webit, която се открива днес.

Пазарът на дигитална реклама в България обаче има голям потенциал за развитие, смята президентът на IAB Europe* Ален Йоро, който откри конференцията. Според него има възможности за 10 до 20-кратно увеличение на стойността на пазара у нас – между 150 и 250 млн. евро. Основната причина за оптимистичния поглед е фактът, че пазарът за реклама в Интернет изразходва най-много средства – повече дори от телевизионния пазар, а тенденцията е възходяща. Ръстът на рекламния пазар в Интернет е впечатляващ – според IAB Europe в Западна Европа за миналата година той е между 10-15%, а в източна посока е между четири и пет пъти по-голям (57% в Полша).

Като цяло пазарът на дигитална реклама на Балканите (България, Турция, Гърция и Румъния) представлява по-малко от 2% от европейския пазар, сочат данните за миналата година. От четирите балкански държави, споменати в изложението от председателя на e-Академия Пламен Русев, в Турция са дадени най-много пари за реклама в Интернет през миналата година – 131 млн. евро. Турският пазар се равнява на 1% от европейския. На второ място е Гърция с разходи за реклама от 45 млн. евро и 0.3% дял от европейския пазар, а трета е Румъния – 30 млн. евро и 0.2% пазарен дял.

Според Ален Йоро Европа може да се бори със САЩ за лидерство в световен мащаб по отношение на обема на дигиталния рекламен пазар. През 2008 година отвъд Океана са похарчени 16 млрд. евро, а в Европа само 3 млрд. евро по-рано. Като потенциални клиенти на пазара Китай остава номер едно, следвана от Европа и едва на трето място се класират Съединените щати.


* Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe е търговска организация, която представлява интересите на европейската дигитална индустрия. Организацията представлява 23 страни в Европа, като в нея членуват и над 5,500 компании.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 10.05   1525 г. – По силата на договор от Чамаси, Аграфа (днешен южен Пинд) се сдобива с автономен статут. 1553 г. – От Лондон потегля морска експедиция на бъдещата...