От министерството на туризма: Виненият туризъм е неразработен бранд, в който страната ни има значителен потенциал

07.12.2021 | 16:50
по статията работи: econ.bg
Аграрният заместник-министър подчерта, че България има невероятен потенциал на традиционни продукти – плодове, зеленчуци, вино, които ги няма никъде по света, и трябва да се поощрява открояването им и защитата им със географски означения
От министерството на туризма: Виненият туризъм е неразработен бранд, в който страната ни има значителен потенциал
Снимка: под лиценза на creative commons

Виненият туризъм е неразработен бранд, в който страната ни има значителен потенциал. Неговото развитие е свързано със симбиозата между различни институции, като и между  фермери, винари и кулинари. Той трябва да се развие от държавата като цялостна услуга, която да е позната на бранша, за да може да се предлага в пълния си потенциал. Това заяви заместник-министърът на земеделието, храните и горите Явор Гечев по време на дискусия на тема „Тенденциите в туристическия бизнес и новите предпочитания на туристите, насочени към зелени и устойчиви продукти“. 

„Между 50 и 100 български винарни ще участват в пилотен проект за доброволен стандарт на проследимост и ще бъдат популяризирани по цял свят“, съобщи още заместник-министър Гечев. И уточни, че той ще се разработва в рамките на подписано споразумение с Международната асоциация по лозата и виното. Инициативата предвижда създаване на дигитален баркод, който при сканиране да дава подробна информация за продукта – като сорт грозде, регион на отглеждане и температура, място на бутилиране и други. 

Аграрният заместник-министър подчерта, че България има невероятен потенциал на традиционни продукти – плодове, зеленчуци, вино, които ги няма никъде по света, и трябва да се поощрява открояването им и защитата им със географски означения. 

„Анализите, които направихме през последните 6 месеца показаха, че връзката между земеделие и туризъм не е изчерпана, а тепърва може да се развива“, обясни заместник-министър Гечев. Според него възможност за това са малките, семейни хотели и къщите за гости, които са почти изчерпан капацитет и има необходимост от още подобни обекти. По думите му, проучванията показват, че има остра нужда от пряка връзка между качествени продукти и гарантирането има като такива, открояване на стоките от местен характер и възможността за консумацията им.

„В тази връзка смятаме да разработим серия от доброволни идентификации на традиционни български продукти, които са доказано родни и качествени, с намалени нива на остатъчни пестициди и нитрати“, заяви земеделският заместник-министър. Плановете предвиждат създаване на стандарт за регионални продукти, произведени до 100 км, в който район да се продават и консумират. Обмислят се и етикети за  пресен продукт, който е откъснат, купен и използван в рамките на три дни, както и за качество, които са екологични, гарантирано изследвани на всяка една от партидите.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 29.04   1672 г. – Армията на Луи XIV напада Холандия. 1770 г. – Джеймс Кук акостира край днешния Сидни (Австралия) и нарича залива Ботани 1859 г. – Започва...