Застрахователите отчитат намаление на приходите заради коронавируса

27.05.2020 | 13:55
по статията работи: econ.bg
Към момента вече се отчита намаляването на премийния приход по някои линии - туристическите застраховки, заради спрените пътувания и каското на новите коли заради срива на пазара. Освен това са намалели постъпленията от вноски по вече сключени застраховки
Застрахователите отчитат намаление на приходите заради коронавируса
Снимка: под лиценза на creative commons

Понижаване на премийния приход по застраховките, последван от период на застой и по-бавно възстановяване, така очаква да се отрази кризата заради коронавируса върху пазара председателят на Управителния съвет на Асоциацията на българските застрахователи и изпълнителен директор на ЗАД "Армеец" Константин Велев. В онлайн дикусия той прогнозира, че достигането на нивата от 2019 година като приходи може да отнеме няколко години.

Към момента вече се отчита намаляването на премийния приход по някои линии - туристическите застраховки, заради спрените пътувания и каското на новите коли заради срива на пазара. Освен това са намалели постъпленията от вноски по вече сключени застраховки, заради слабото разпространение на онлайн плащанията и притесненията да се посещават офиса за плащана. Браншът обаче за момента нямал нужда да се възползва от някоя от лансираните от правителството мерки за подкрепа на бизнеса.

Велев смята, че за в бъдеще основният спад ще е при масовите застраховки в общото застраховане и животозастраховането. Това ще се обуславя от нарастването на безработицата, намаляването на доходите и жизнения стандарт.

Очакваното бавно възстановяване на най-силно засегнатите от кризата сектори - туризъм, транспорт и други, ще доведе и до понижаване на приходите на застрахователите по свързаните с тях линии, смятат още от бранша. Велев е на мнение, че най-трудно ще се възвърнат позициите при застраховките, свързани с туризма и каското за нови автомобили.

Константин Велев очаква и поредното затягане на регулаторната рамка особено по отношение на изискванията към финансовото състояние на застрахователите.

Като положителен ефект от кризата той вижда промяната в модела на обслужване на клиенти като въвеждане на онлайн услуги и преминаване към дистанционност в комуникацията. Велев обаче отбеляза, че за да има развитие в тази посока, са нужни промени в законодателната рамка, защото според застрахователния кодекс стандартна писмена форма е единствената позволена за много от отношенията между застрахователи и клиенти.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 29.04   1672 г. – Армията на Луи XIV напада Холандия. 1770 г. – Джеймс Кук акостира край днешния Сидни (Австралия) и нарича залива Ботани 1859 г. – Започва...