Започва нов опит за концесия на летището в Пловдив

27.02.2020 | 17:45
по статията работи: econ.bg
Чрез възлагането на концесия на летище Пловдив се цели да бъде привлечен финансово стабилен инвеститор с опит в управлението, експлоатацията и развитието на летища
Започва нов опит за концесия на летището в Пловдив
Снимка: Уикипедия

Кабинетът одобри решението на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията за откриване на процедура за определяне на концесионер за концесия за строителство на обект „Гражданско летище за обществено ползване Пловдив“ – публична държавна собственост. С решението на министъра се утвърждава обявлението за откриване на процедурата и документацията за концесията.

Чрез възлагането на концесия на летище Пловдив се цели да бъде привлечен финансово стабилен инвеститор с опит в управлението, експлоатацията и развитието на летища. По този начин ще бъде гарантирано бъдещето развитие на аеропорта. Концесията ще спомогне за подобряване на съществуващата летищна инфраструктура, достигане на заложените международни стандарти и категории, трансфер на управленско ноу-хау, генериране на трафик и развитие на търговските дейности в региона. 

Като специфични цели са посочени изграждането на нов модерен карго терминал, както и създаването на предпоставки за допълнително развитие на летищната инфраструктура, за да може да се обслужват съвременни самолети с голям полезен товар. 

През 2018 г. държавата беше на път да даде летището на концесия за 35 години на консорциум между китайската "Хайнан" и българската "Пловдив еърпорт инвест". Неговата оферта бе за инвестиция от 79 млн. лв. евро, концесионно възнаграждение от 600 хил. лв. на година, както и 6% от приходите. До договор обаче не се стигна, след като при инцидент загина основателят на китайската компания. Държавата тогава се отказа от варианта да предложи на втория в класирането концесията.

По закон държавата можеше да предложи на другия участник, който беше и класиран на второ място - "Консорциум Летище Пловдив", съставен от от "Тракия икономическа зона" и автотранспортната ПИМК. Тя обаче се отказа от този вариант и реши през октомври 2018 г. да прекрати концесионната процедура. Заявките бяха през юли 2019 г. тя да тръгне отново, но това не се е случило.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 29.04   1672 г. – Армията на Луи XIV напада Холандия. 1770 г. – Джеймс Кук акостира край днешния Сидни (Австралия) и нарича залива Ботани 1859 г. – Започва...