Гигантското задръстване на кораби хвърля световната търговия в хаос

03.05.2022 | 11:40
по статията работи: econ.bg
Много компании по света се страхуват от огромните последици за доставките на суровини и междинни продукти. Икономистите очакват значителен спад за световната икономика
Гигантското задръстване на кораби хвърля световната търговия в хаос
Снимка: под лиценза на creative commons

Най-строгото блокиране на коронавируса в Китай от началото на пандемията доведе до огромно изоставане в най-голямото контейнерно пристанище в света. Цели квартали в Шанхай са отцепени с огради и почти не е останала храна за закупуване.

Много компании по света се страхуват от огромните последици за доставките на суровини и междинни продукти. Икономистите очакват значителен спад за световната икономика. Според констатациите на компанията за анализ на корабоплаването Windward, 20% от около 9 000 активни контейнерни кораба по света в момента са заседнали в задръствания в претоварени пристанища . Почти 30% от тези кораби са блокирани в Китай . Това е два пъти повече от февруари, съобщава американската медийна компания Fortune.

Корабите са задържани не само в Шанхай, най- натовареното пристанище в света , но и в други контейнерни докове в Китай. Причината – властите наложиха строги карантини в няколко града, за да се борят с най-тежкото огнище на COVID в страната от началото на пандемията.

Шанхай е под блокада от почти четири седмици и е регистрирал над 35 000 случая на COVID от март. Жителите на града, от 25 милиона души, се борят да получат храна и достъп до здравни грижи, тъй като властите им забраняват да напускат домовете си, съобщават множество международни медии.

Анализатори от Windward изчисляват, че блокирането в Китай, което започна в средата на март, почти удвои броя на контейнерните кораби, чакащи край бреговете на страната. До 19 април анализаторите регистрираха 506 кораба, чакащи за кей в китайски докове, което е 195% повече от 260 кораба, докладвани през февруари.

Пристанищните власти в Шанхай твърдят, че пристанището „работи нормално“, въпреки че много компании за анализ на корабоплаването предоставят данни за обратното. Извън пристанището на Шанхай огромните ограничения за превозите на камиони и мобилността на работната сила попречиха на разтоварването на корабни контейнери.

Анализаторите от Ocean Network Express (ONE) докладват: „Трафикът на камиони остава ограничен и терминалите все още са задръстени. Има вероятност хладилните контейнери да не бъдат разтоварени в Шанхай, докато ситуацията не се облекчи .” И засега не изглежда така.

В някои жилищни райони на Шанхай властите издигнаха високи зелени огради през последните дни. Противно на обявеното облекчаване, ситуацията продължава да се затяга. Освен помощниците в бели защитни костюми и полицията, улиците са почти празни.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...