България обмисля да заведе дело срещу пакета "Мобилност" пред Съда на ЕС

26.09.2019 | 13:55
по статията работи: econ.bg
Във вторник Европейският парламент даде "зелена светлина" за начало на преговорите с Еврокомисията и Европейския съвет по приемането на новите разпоредби
България обмисля да заведе дело срещу пакета "Мобилност" пред Съда на ЕС
Снимка: под лиценза на creative commons

България вероятно ще поиска отмяна на част от пакета “Мобилност” пред Съда на ЕС, ако не се стигне до компромис по най-спорните въпроси. Това съобщи евродепутатът Петър Витанов (Алианс на социалистите и демократите) . Той постоянен член на транспортната комисия в Европейския парламент.

"Връщането на празния камион (в държавата по произход) противоречи на основен принцип на ЕС– свободното движение на стоки и капитали. По мнение на специалисти тази мярка може да бъде оспорена в Съда на ЕС и би паднала", казва Петър Витанов. По този въпрос българските евродепутати и българското правителство са единни. "Това е национална позиция”, уточнява Витанов пред EURACTIV България.

Това означава, че България може да започне преговорите за търсене на компромис със заплаха за предаване на съд."Няма как да задължиш някой да отиде някъде другаде. Противоречи на свободния пазар", казва Витанов.

Във вторник Европейският парламент даде "зелена светлина" за начало на преговорите с  Еврокомисията и Европейския съвет по приемането на новите разпоредби. 

Водещите текстове от новите правила за превозите в Европейския съюз бяха приети още през април. Според новите разпоредби шофьорите трябва да почиват извън кабината на камиона, да се връщат на всеки четири седмици в страната, където е регистрирана фирмата, а размерът на командировъчните да бъде според държавата, в която са изпратени.

Българският транспортен бранш се противопостави на текстовете. Позицията на родните превозвачи е, че новият регламент е протекционистки за западноевропейските фирми за автомобилни превози и цели да бъде ограничена дейността на дружествата от периферията на Европейския съюз като България. Тази позиция бе приета и от държавните институции, включително правителството, парламентарно представените политически сили и президентството. 

Страната ни получи подкрепа и от други страни от региона - Полша, Унгария, Литва, Латвия и Румъния. Шестте държави поддържат позицията, че задължението за връщане на празните камиони ще е незаконна протекционистка мярка, която засяга сериозно компаниите от техните държави, води до загуба на работни места, по-голяма икономическа емиграция и противоречи на правото на ЕС. Българските представители са едни от най-гласовитите противници на пакета “Макрон”. 

Разговорите между представителите на Европарламента, Европейската комисия и Европейския съвет следва да започнат след утвърждаването на еврокомисар по транспорта. За позицията е предложена румънката Рована Плумб. На национално ниво Румъния подкрепи позицията на България по текстовете.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 15.04   1715 г. – В Южна Каролина индианците убиват 90 английски заселници, което става повод за започване на войната между англичаните и индианците. 1795 г. – Литва е...