Българите харчат с приоритет за моментите, които оставят спомени за цял живот

27.03.2024 | 14:10
по статията работи: econ.bg
Делът на инвестициите на потребителите в пътувания и посещенията на ресторанти и барове през 2023 г. се е увеличил с 22% в Европа в сравнение с 2019 г.
Българите харчат с приоритет за моментите, които оставят спомени за цял живот
Снимка: под лиценза на creative commons

Според най-новото проучване на Mastercard в Европа Еxperience Economy все повече потребители предпочитат да инвестират средствата си в изживявания вместо във вещи. Девет от десет (или 88%) от запитаните са заделили средства колкото през 2023 г. или дори повече, за да посетят специални събития в сферата на кулинарията, спорта, музиката или киното. Над половината - 55%, планират да похарчат повече за изживявания в сравнение с преди, а 78% споделят, че правят това с убеденост, че си заслужава. Средно 35% от запитаните българи намират, че концерт на любимата им банда или посещение в световен ресторант има огромен ефект върху целия им живот.

"Не е изненада, че европейците харчат приоритетно за изживявания - континентът предлага не само изключително наследство в сферата на културата, но и в спортните събития и музиката. Всичко това се случва в изумително красиви пространства и поражда спомени за цял живот. Това е и концепцията на Мastercard за "безценно": ние даваме възможност на хората да изживеят своята страст заедно с близките си хора - всеки ден, навсякъде. Предлагаме безброй безценни преживявания в над 30 държави на нашата платформа priceless.com", казва Раджа Раджаманар, главен глобален мениджър на Mastercard за маркетинг и комуникации.

Проучването на Mastercard в Европа Еxperience Economy* се потвърждава и от данните на Mastercard Economic Institute (MEI), според които делът на инвестициите на потребителите в пътувания и посещенията на ресторанти и барове през 2023 г. се е увеличил с 22% в Европа в сравнение с 2019 г. За контекст - харченето за стоки и вещи е запазило предишните си нива. Категориите, в които хората харчат най-много, са туризъм и пътешествия, кулинарни изживявания в ресторанти и на специални фестивали, приключения на открито, концерти, кинофестивали и почивки в уелнес категорията - по правило - в компания или семейно по повод.

63% oт българите планират да харчат за пътешествия през ваканциите си, като 5 от 10 биха пътували до друга държава за събитие в сферата на техния интерес

39% oт българските респонденти ще посетят концерт или музикален фестивал през 2024 г.

Средно 34% планират да се занимават със спорт и отдих на открито или в спа центрове и потвърждават, че предпочитат да споделят тази изживявания с близки и трупат обогатяващи спомени за цял живот

29% ще се включат в кулинарни изживявания - специални вечери с гост-готвачи, винени дегустации, готварски курсове и др.

За първи път наблюдаваме и готовност за включване в доброволчески акции като желано общностно изживяване - 21% биха посветили времето си на тези събития

58% българи намират за най-важна възможността да запазят мига на снимка или видео, а 41% си пазят за спомен билет и мърчандайз.

Mastercard от години дава възможност на своите партньори да развиват все по-незабравими събития - футболните мачове на UEFA, тенис турнира Roland Garros, филмовите фестивали в Кан, Берлин и Венеция, топ музикалните награди в Европа и света. В България от над 5 години Mastercard подкрепя водещите фестивали и концерти на музикалната сцена през портфолиото на Fest Team, A to Jazz, Midalidare Rock и подпомага повишаването на престижа на българската кулинарна сцена с редица гурме събития и платформи за развитие на малкия бизнес в сферата на храненето.

Цяла година потребителите на Mastercard празнуват споделените моменти на трапезата като Mastercard Ден с 10% кешбек от покупката на храна и напитки на всяко 1-во число на нов месец след регистрация на www.priceless.com/den.

* В проучването на нагласите на потребителите за покупка на изживяване в различна сфера на интерес от 2024 Experience Economy Mastercard включи 16 141 потребители от 20 държави.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...