"Метрополитен" още 16 мотриси за подземната железница в София за 250 млн. лева

24.01.2023 | 07:55
по статията работи: econ.bg
16 нови влакчета ще купи столичният “Метрополитен”. Обществената поръчка е за 250 млн. лв., а фирмите могат да подават оферти до 15 март
"Метрополитен" още 16 мотриси за подземната железница в София за 250 млн. лева
Снимка: metropolitan.bg

16 нови влакчета ще купи столичният “Метрополитен”. Обществената поръчка е за 250 млн. лв., а фирмите могат да подават оферти до 15 март.

Влакчетата трябва да пристигнат у нас до три години. 8 от тях ще се движат по бъдещото разширение на третата линия на метрото до “Слатина”.

Останалите ще са по старите линии на метро. Там досега се движеха руски влакове, но сега компании от Русия не могат да участват заради европейските санкции. Няма да има пречка чужди фирми да участват в тази поръчка, защото те могат да се съобразят с действащата транспортна автоматика и да създадат блока за управлението.

Освен това е обявена и обществена поръчка за изграждането на нова метростанция между “Люлин и “Обеля”. Тя ще е в “Модерно предградие” и ще струва 47 млн. лв. без ДДС.

Срокът за подаването на оферти е до 8 март. Победителят ще трябва да изготви работен проект и строителство, както и да достави необходимото оборудване.

Метростанцията се намира до жп гарата в “Обеля”, а през нея преминава линията София-Кюстендил. Така пътниците ще могат да се качват директно от метрото на влака.

Новата спирка ще позволи и по-добро разпределение на интервалите за движение на влаковете. Строителството ще трябва да приключи за 3 години.

Очаква се тя да се ползва между 8 и 12 хил. души на ден.

Изграждането на метростанцията е стара идея на общината и бе предвидена в плановете за разширение на метрото. Това е причината между спирките “Обеля” и “Сливница” да се остави по-голямо разстояние - 2,2 км, за да се изгради междинна станция.

Сега тя може да стартира, защото вече има осигурено финансиране по програмата “Транспортна свързаност 2021-2027 г.”

Трасето ѝ започва от съществуващ глух коловоз в метродепо “Обеля”. Така фирмата ще трябва да направи преустройството на съществуващ двуколовозов тунел и изграждането на нови подходи към нея. Предвидени са три входа със стълбищни рамена, ескалатори и асансьори и един авариен изход.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...