Китай прави от Пирея най-голямото пристанище в Европа

13.11.2019 | 12:05
по статията работи: econ.bg
Пекин и Атина гледат в една посока, за да направят Пирея най-голямото пристанище в Европа
Китай прави от Пирея най-голямото пристанище в Европа
Снимка: под лиценза на creative commons

Китайският морски гигант Cosco е на път да започне диалог с гръцкото правителство относно условията, които ще позволят на неговия инвестиционен генерален план за пристанище Пирея да се разшири от одобрените понастоящем 600 милиона до пълната му сума от 900 милиона евро със строителството на нов, четвърти контейнерен терминал, според последните разговори между гръцките и китайските държавни лидери.

Срещите на премиера Кириакос Мицотакис и китайския президент Си Дзипин в Шанхай миналата седмица и в Атина в понеделник също показаха, че всички лицензирани проекти в генералния план на Коско ще започнат незабавно, като се започне с разширяването на круизния терминал и изграждането на новия пътнически терминал, чийто процес на концесия и схема за финансиране вече са завършени.

От срещите стана ясно, че Пекин и Атина гледат в една посока, за да направят Пирея най-голямото пристанище в Европа. След като китайския премиер каза пред Катимерини, че пристанището на Пирея е „главата на дракона“, той и Мицотакис посетиха инсталациите на Коско заедно в Пирея в понеделник.

Няколко часа по-рано в Атина министърът на корабоплаването Янис Плакиотакис и председателят на Коско Сю Лиронг подписаха споразумение, което подчертава волята на двете страни за преодоляване на всякакви препятствия, така че генералният план на Коско в Пирея да бъде изпълнен, тъй като това е основен приоритет за китайската страна.

В същото време заместник-председателят на Европейската инвестиционна банка, Андрю Макдауъл, директорът на дъщерното дружество на Cosco Piraeus Port Authority, Танасис Лиагос и председателят на Китайската банка за износ-внос, Xu Xiaolian, подписаха друго споразумение по отношение на финансирането от инвестиционен план на Cosco, който в началото възлиза на 100 милиона евро плюс още 40 милиона на по-късен етап.

Седмица по-рано Мицотакис започна дискусията в Шанхай относно компенсационните мерки на Cosco за местното население в Пирея и другите общини до пристанището, за да елиминира протести и да гарантира, че с инвестирането на четвъртия контейнер за 300 милиона евро терминалът ще се радва на широко одобрение. Четвъртият терминал трябва да повиши капацитета на пристанище Пирея от 7 милиона контейнери, обработвани годишно, предвидени за 2021 г., до 10 милиона.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 10.04   428 г. – Несторий става патриарх на Константинопол. Три години по-късно е свален от поста заради обвинения в ерес. 837 г. – Халеевата комета прави най-близкия...