Българските авиокомпании се увеличиха до 19, разполагат със 74 самолета

17.03.2023 | 11:15
по статията работи: econ.bg
19 български авиокомпании със 74 самолета изпълняват редовни, чартърни и товарни полети от и до България. Така е излязла българската авиация от невижданата криза по време на пандемията. Данните съобщи Светослав Станулов, председател на Асоциацията на бълг
Българските авиокомпании се увеличиха до 19, разполагат със 74 самолета
Снимка: под лиценза на creative commons

19 български авиокомпании със 74 самолета изпълняват редовни, чартърни и товарни полети от и до България. Така е излязла българската авиация от невижданата криза по време на пандемията. Данните съобщи Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании, на първата от четири години среща на авиопревозвачите.

Няма фалити, няма затворени авиокомпании, напротив, има две нови, а “България ер” купува нови 7 самолета, обяви той и допълни, че българските авиокомпании са се справили в кризисната ситуация на пандемия и след нея по-добре от европейски авиопревозвачи.

Продължава недостигът на пилоти и наемането на чуждестранни, заради разрастването на авиокомпаниите и липса на капацитет при първоначално летателно обучение. От около 5 на сто през 2018 г. сега около 10% от пилотите са чужденци. През летния период броят им ще достигне 15%.

Превозените пътници през 2022 г. са 8,5 млн., при 11,4 млн. през предковидната 2019 г., или е достигнато 74,8 на сто от нивото преди три години. При пътниците по редовни полети достигнатият процент от 2019 г. е 80%.

Тенденцията да намаляват чартърните полети се затвърждава. Пътувалите с тях през миналата година са 1,3 млн., при 2,4 млн. през 2019 г., или е достигнато нивото от 54,5% в сравнение с 2019 г.

Предковидните нива на превозени от и до България пътници ще бъдат достигнати през 2025 г. Друго характерно за авиацията у нас е, че повечето самолети на българските авиокомпании работят на други пазари. Те трайно навлизат на европейския пазар, което говори, че нашите авиопревозвачи покриват изискванията на ЕС, казва Станулов.

Основните страни, в която самолетите работят, са Италия, Германия, Португалия, Полша, Гърция, Турция, Франция, Нидерландия, Косово. Извън континента те летят още в Египет, Ирак, Израел, Армения, Тунис, Мароко и в страните от Персийския залив. Работата на чуждестранните пазари осигурява гъвкавост, по-равномерна заетост през годината и икономическа стабилност на авиопревозвачите.

Оцени статията:
3.50/16
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...