В кризата успяват компаниите, които не спират да инвестират

11.03.2011 | 17:02
по статията работи:
Михаил Златанов, Продуктов мениджър "Решения за бизнес продуктивност", "Майкрософт България"
В кризата успяват компаниите, които не спират да инвестират

Специално за Econ.bg

Интервю на Апостол Апостолов

В края на месец февруари 2011 г. се проведе конференция, на която бяха разисквани технологии за ефективни бизнес комуникации. Събитието предложи актуален поглед към подходите за изграждане и осъвременяване на комуникационните стратегии на организациите. Форумът бе организиран от IDC България, а сред партньорите беше Майкрософт България. Компанията представи новата платформа Microsoft Lync. След презентацията пред Econ.bg повече подробности за новия продукт, както и за инвестициите на компанията у нас разказа  Михаил Златанов, Продуктов мениджър „Решения за бизнес продуктивност" „Майкрософт България".

 Акценти:

  • Microsoft Lync: Ново поколение комуникации
  • Инвестициите в българското образование на „Майкрософт": Досега са инвестирани повече от 1 000 000 долара в средното образование за периода 2003-2009. През следващите 4 години още 800 000 долара ще бъдат инвестирани по програмата „Партньори в познанието";
  • ИКТ и бизнес: Някои малки и средни предприятия отстъпват на ЕС и САЩ;

Г-н Златанов, разкажете ни повече за комуникационната платформа Microsoft Lync? На пръв поглед да си призная продуктът ви много ми заприлича на популярната програма за интернет телефония "Скайп".

Михаил Златанов:

Microsoft Lync е ново поколение комуникации, което свързва хората по нов и различен начин. Софтуерната платформа интегрира мигновени съобщения, аудио, видео, уеб конференции и гласови комуникации в едно. Освен това се интегрира отлично с приложенията, които потребителите и бизнесът използват ежедневно, като например Microsoft Office, Microsoft SharePoint и Microsoft Exchange. Не липсват елементи от навлизащите все повече в бизнеса социални мрежи. В Майкрософт Линк клиентът лесно може да поставя свой статус. Например, тази сутрин аз бях написал в статуса си: „Днес представям Линк на събитие, организирано от IDC". По този начин колегите ми, дори и да са изпуснали първоначалната поканата за събитието, ще научат за него и ако желаят могат да се свържат се мен за повече информация по темата.

Платформата освен това, ми дава възможност да търси хора от компанията с определени знания или специалност. Например, на мен спешно ми трябва VOIP специалист, който да ми помогне да отговоря на клиентско запитване. С помощта на Линк мога бързо да потърся такъв специалист в организацията, а с помощта на информацията за присъствие мога да избера човек който в момента е свободен и независимо от това къде се намира по света, можем да завършим задачата много бързо и лесно. Мога дори да организирам конферентна връзка между мен, него и клиента само няколко кликвания на мишката, при това без да заплащам за скъпи международни разговори тъй като използвам интернет като преносна среда.

Ти каза, че комуникаторът много ти прилича на "Скайп" или другите познати безплатни програми за интернет разговори. Нашият стремеж е интерфейсът да е лесен за употреба и познат на потребител. Може би дотук имат общо. За разлика от другите програми,  Майкрософт Линк е цялостно решение което предлага високи нива на сигурност и интеграция с бизнес процесите и бизнес приложенията въведени в организацията.

За разлика от безплатните интернет програми за комуникация, който предимно се фокусират върху крайния потребител. Линк е фокусиран върху бизнеса. С Линк IT администраторите могат да налагат правила за ползване на решението от страна на потребителите. Например комуникациите могат да се записват и съхраняват, естествено след като човекът е информиран.

Да, в България днес тази тема е много актуална...Разговорите между бизнес клиентите ви може ли да се манипулират?

Михаил Златанов:

Не, това е професионално решение с високи нива на сигурност и мощни инструменти за задаване на правила за достъп до информацията. Може да се направи така, че дори и администраторите на платформата да нямат достъп до комуникациите между служителите, такъв достъп може да се даде, например са на служители в правните отдели и то при възникване на аргументирана нужда от това. Все пак, опцията за записване не е направена с цел да се подслушват хората, а за други по-различни сценарии. Например видео конференция, в която ИТ отделът обяснява нова функционалност на ЕРП приложението, лесно може да се запише и да се превърне в Онлайн обучение което може да бъде изгледано от потребители, които не са имали възможност да присъстват, конферентен разговор може да се запише, вместо да се водят ръкописни бележки.  В друга ситуация може да възникне нужда комуникацията по  имейл или чрез незабавни съобщения да се проследи назад във времето.

Кои са новите елементи и възможности на тази платформа в сравнение с предишната версия на Microsoft Office Communication Server? Коя е причината да смените името на платформата?

Михаил Златанов:

Сменихме името, защото смятаме, че Microsoft Lync много по-ясно изразява идеята на решението, ролята на ролята му е да свързва потребителите и да им помага да работят по-добре заедно (от английската дума link). Смятам, че предишното заглавие беше доста тежко. Лично аз не съм бил сред колегите, които са избирали новото име. По всяка вероятност са правили доста сериозно проучване, преди да се избере това име. Моето обяснение е, че се е целяло продуктът да има приятелско име.

Попита ме за новостите, аз вече ти споменах за някои. Силно впечатление прави, в сравнение с предишната версия, че продуктът е визуално уеднаквен с останалите продукти на компанията.

Друга новост е, че в случай, че интернет връзката в слаба, платформата няма ви позволи да направите видеовръзка, за може гласовата комуникация да остане качествена.

Доста полезна функция е възможността програмата да се свързва със спешния телефон 911 (или българския му еквивалент 112). Ако се наложи, може чрез Линк да се определи точното местоположение на човека.

По какъв начин Мicrosoft Lync може да бъде полезен за бизнеса? Очаквате ли голям интерес в България?

Михаил Златанов:

Интерес за момента има от по-големите организации в страната. Смятам, че новата версия може да бъде полезна на организациите в две насоки - съкращаване на разходите за поддръжка на комуникационната инфраструктура, обединяване на тази инфраструктура с бизнес процесите, а оттам идва и увеличаване на продуктивността. С Линк съвместната работа е много по-лесна и ефективна. Например, аз и мой колега можем да работим в таблица на Excel заедно, като променяме цифри в документа. Много по-трудно ще е, ако по стандартния начин по телефона му казвам „отиди на клетка еди коя си в таблицата и промени това и това".  

Кои са потенциалните проблеми, които очакваш и биха могли да възникнат при използването на платформата?

Михаил Златанов:

Това, което очакваме е увеличена продуктивност и намалени разходи (смее се). Наистина, не виждам някакви проблеми, а по-скоро решаване на редица проблеми.

Как оценяваш ефекта на кризата върху софтуерния пазар? Доколко беше засегнат „Майкрософт"?

Михаил Златанов:

Естествено, в условията на криза ни е по-трудно да постигаме планираните цели. Смятам, че по време на криза ще успеят компаниите, които продължават да инвестират в своя бизнес. През 2010 година Майкрософт инвестира над 9,5 млрд. долара за проучвания и разработка на нови продукти.

В България досега са инвестирани повече от USD 1 000 000 в средното образование за периода 2003-2009. През следващите 4 години още USD 800 000 ще бъдат инвестирани по програмата „Партньори в познанието";

В момента повече от 360 училища ползват нашите Live услуги, които са безплатни за тях.

Каква е според теб степента на проникване на високите технологии в България в сравнение с другите страни от ЕС и САЩ?

Михаил Златанов:  

Наскоро четох едно проучване, което съвпада и с моето мнение. Ако говорим за големия бизнес - компании с над 600 и повече компютъра, по степен на проникване на високите технологии, изпреварваме някои страни от ЕС. При малкия и средния бизнес виждам изоставане. Там IT решенията не се използват толкова активно за увеличаване на продуктивността и конкурентно-способността. Има още много какво да се направи в тази насока за да настигнем бизнес организациите на европейския и американския пазар който виждат в ИТ възможност да увеличат свойте конкурентни предимства. Имено за това участваме на събития като организираното от IDC днес, за да разкажем на бизнеса, че IT решенията не са само поддържащ бизнеса фактор, те са основен фактор който допринася за растежа в съвременния бизнес бизнеса.

Редактор: Лили Бончева

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 02.05   1494 г. – Христофор Колумб открива Ямайка. 1803 г. – САЩ купуват от Франция областта Луизиана. 1808 г. – Избухва Полуостровната война: Жителите на...