Инструкция № Iз-1015 от 4 юли 2006 г. за дисциплината и дисциплинарната практика в МВР

МВР

Държавен вестник брой: 74

Година: 2006

Орган на издаване: МВР

Дата на обнародване: 14.09.2006

Раздел I
Общи положения

Чл. 1. С тази инструкция се уреждат събирането, регистрирането, отчитането, контролът, анализът, съхранението и ползването на информацията за състоянието на дисциплината и дисциплинарната практика в МВР.

Чл. 2. Дисциплинарната практика обхваща упражняването на дисциплинарната власт, действията по изпълнение и обжалване на заповедите за налагане на дисциплинарни наказания и предприемането на мерки за укрепване на дисциплината.

Чл. 3.
(1) Дисциплинарната отговорност на служителите от МВР е отговорността, която те носят при извършване на нарушение на служебната дисциплина.
(2) Нарушение на служебната дисциплина е това противоправно деяние, което е извършено умишлено или по непредпазливост от служител на МВР и е обявено за наказуемо от Закона за МВР, правилника за неговото прилагане или Кодекса на труда.

Чл. 4.
(1) Дисциплинарното наказание се налага с цел да се въздейства:
1. на наказания служител за спазване на служебната дисциплина и да го предупреди да не извършва други дисциплинарни нарушения;
2. възпитателно и предупредително върху останалите служители.
(2) При установяване на дисциплинарното нарушение и налагане на съответното наказание е недопустимо да се уронва честта и унижава достойнството на служителя.

Чл. 5. Принципът на централизъм по чл.4, т. 3 ЗМВР относно дисциплината и дисциплинарната практика се реализира чрез вземане на еднолично решение, обявяването му по съответния ред, носенето на отговорност за него и осъществяването на контрол от съответния началник за точното му изпълнение. Решението може да бъде обявено писмено или устно, чрез отдаване на заповед или разпореждане.

Чл. 6.
(1) Заповедите и разпорежданията на началниците са задължителни за подчинените им служители.
(2) Заповед е всяко писмено или устно нареждане, издадено от началник на подчинените му служители, което е в съответствие с неговите правомощия.
(3) Разпореждане е всяко писмено или устно нареждане, издадено от началник на непосредствено подчинените му служители, което е свързано с изпълнение на неговите функционални задължения или със заповед на горестоящ началник.
(4) Заповедите и разпорежданията се издават само във връзка със службата и се придружават от указания за изпълнението им. С тях не може да се уронва честта и накърнява достойнството на подчинените.
(5) Когато служител прецени, че издадената заповед (разпореждане) е неправомерна, е длъжен да посочи основанията си за това на началника, който я е издал. Когато заповедта (разпореждането) бъде потвърдена писмено, служителят я изпълнява, като отговорност за последиците от изпълнението й носи началникът.
(6) Когато по време на служба е възникнало положение на непосредствена опасност или неотложна нужда, заповедта (разпореждането) се изпълнява и след устно потвърждение. В този случай началникът е длъжен писмено да потвърди заповедта (разпореждането) до края на служебната смяна.
(7) При издадена заповед (разпореждане), чието изпълнение съставлява престъпление, служителят не я изпълнява и незабавно уведомява по-горестоящия началник.

Чл. 7. За укрепване на дисциплината служителите в МВР с правомощия за налагане на дисциплинарни наказания са длъжни да:
1. осигуряват бързина и законосъобразност при търсене на дисциплинарна отговорност от подчинените им служители;
2. не допускат укриване или омаловажаване на дисциплинарни нарушения, както и укриване на произшествия;
3. налагат съответното наказание за всяко извършено дисциплинарно нарушение;
4. анализират причините и условията, водещи до извършване на дисциплинарни нарушения, и вземат мерки за тяхното отстраняване;
5. осъществяват дейност по обща и индивидуална профилактика за недопускане или ограничаване броя на произшествията и дисциплинарните нарушения;
6. организират и контролират работата по жалби и сигнали срещу техни подчинени.

Раздел II
Дисциплинарна практика

Чл. 8. В случаите на преназначаване, командироване, изпращане на курс за професионално обучение на държавен служител, извършил дисциплинарно нарушение, както и при получаване на дисциплинарно дело със задължителни указания от министъра на вътрешните работи, дисциплинарно наказващият орган задължително извършва действията по чл.229, ал. 1 - 4 ЗМВР.

Чл. 9.
(1) Когато дисциплинарно наказващият орган е назначил проверка по реда на чл.237, ал. 1 ППЗМВР с писмена заповед (приложение № 1), копие от нея се изпраща в дирекция "Човешки ресурси" - МВР, в 5-дневен срок от запознаването на служителя със заповедта.
(2) Проверката по ал. 1 приключва с изготвяне на писмена справка, която заедно със събраните доказателства и обясненията на нарушителя се прилага към ЛКД.
(3) Служителите, извършили проверката по ал. 1, носят дисциплинарна отговорност за забавено, непълно или некачествено събиране на доказателствата.

Чл. 10.
(1) В протокола за изслушване на служителя, извършил нарушение на служебната дисциплина (приложение № 2), се посочват: дата, час и място на изслушването; орган, осъществил изслушването; данни за присъствали други длъжностни лица; данни за служителя и за това, че е изслушан във връзка с мястото, времето и обстоятелствата, при които е извършено нарушението, или се отразява, че е отказал да даде обяснения. Служителят саморъчно удостоверява върху протокола, че не се намира в законоустановен отпуск.
(2) Наказващият орган приема с резолюция даденото от провинилия се служител писмено обяснение (приложение № 3). Отбелязват се датата, длъжността и името на органа.

Чл. 11.
(1) Уведомяването по чл.238 ППЗМВР на компетентния наказващ орган за извършено от служител на МВР нарушение на служебната дисциплина се извършва при спазване на реда за кореспонденция в МВР.
(2) Когато при финансов одит или проверка бъде установено нарушение на служебната дисциплина, проверяващият незабавно уведомява органа, компетентен да наложи дисциплинарното наказание по реда на ал. 1, като прилага копия от заповедта за назначаване на одита (проверката) и от доказателствата по случая.
(3) В уведомлението по предходните алинеи се посочват: данни за извършителя; мястото, времето и обстоятелствата, при които е извършено нарушението; доказателствата, въз основа на които то е установено; разпоредбите, които са нарушени; правното основание и наказанието, което се предлага.

Чл. 12.
(1) При постъпили данни за извършено тежко дисциплинарно нарушение органът по чл.186, ал. 1 ЗМВР и директорите на областните дирекции писмено уведомяват министъра на вътрешните работи чрез директора на дирекция "Човешки ресурси" - МВР, и предлагат да се образува дисциплинарно производство и дисциплинарно разследващ орган, който да го проведе.
(2) Когато уведомленията по ал. 1 са изготвени от директорите на областни дирекции, екземпляр от тях се изпраща и на съответния орган по чл.27 ЗМВР - за сведение.

Чл. 13.
(1) В писмените си обяснения (протокола за изслушване) служителят, срещу когото се води дисциплинарното производство, може да посочи подпомагащия го в защитата служител на МВР, който участва в дисциплинарното производство, като се запознава с документите от дисциплинарното дело; прави искания, бележки и възражения и представя доказателства.
(2) Служителят, посочен за защитник, може да си направи самоотвод.
(3) Отвод на посочения за защитник може да направи и дисциплинарно разследващият орган, който писмено уведомява за решението си служителя, срещу когото се води дисциплинарното производство.

Чл. 14.
(1) В обобщената справка по чл.243, ал. 3 ППЗМВР се посочват: поводът за образуване на дисциплинарното производство, получените предварителни данни, установената фактическа обстановка, извършителят на нарушението, събраните доказателства, нарушените разпоредби, правното основание за предлаганото дисциплинарно наказание или за прекратяване на дисциплинарното производство.
(2) Когато след запознаване с обобщената справка по ал. 1 извършителят на дисциплинарното нарушение е представил допълнителни обяснения или възражения в предвидения тридневен срок, дисциплинарно разследващият орган ги обсъжда в становището си.
(3) В становището по чл.244, ал. 1 ППЗМВР, освен реквизитите от обобщената справка по ал. 1, се включва оценка на допълнителните обяснения или възражения на служителя въз основа на събраните доказателства, посочва се наличието на основание за реализиране на дисциплинарна отговорност, предлага се компетентният дисциплинарно наказващ орган и се прави мотивирано предложение съгласно чл.268, ал. 1 ППЗМВР за прекратяване на служебното правоотношение при налагане на дисциплинарно наказание "уволнение".

Чл. 15. Ако държавен служител, извършил нарушение на служебната дисциплина, е депозирал писмено искане за прекратяване на служебното правоотношение поради придобиване право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или по собствено желание, дисциплинарната отговорност се търси в срока по чл.247, ал. 1 ЗМВР.

Чл. 16. В случаите, когато срещу служител е образувано досъдебно производство и е взета мярка за неотклонение "задържане под стража" или "домашен арест", както и при временно отстраняване от длъжност, дисциплинарното производство се провежда по общия ред.

Чл. 17. Служителите, извършили дисциплинарни нарушения, съдържащи данни за престъпление от общ характер, се наказват по дисциплинарен ред, а копия от събраните доказателства се изпращат на съответната прокуратура по компетентност. Тези случаи се водят на отчет от съответните звена "Човешки ресурси".

Чл. 18. На държавен служител, който е извършил две или повече едновременно установени нарушения на служебната дисциплина, наказващият орган, след като определи наказание за всяко, може да наложи: 1. най-тежкото от определените наказания, когато за санкционирането на нарушенията са предвидени различни по вид дисциплинарни наказания; 2. едно общо наказание за максимален срок, когато за санкционирането на нарушенията са предвидени еднакви по вид наказания.

Чл. 19.
(1) Когато срокът на наложено дисциплинарно наказание по чл.226, ал. 1, т. 2 - 4 ЗМВР не е изтекъл и държавният служител извърши друго нарушение на служебната дисциплина, за което се предвижда налагане на по-леко наказание, същото се налага.
(2) Когато за държавен служител, на който е наложено дисциплинарно наказание "мъмрене", "писмено предупреждение" или "порицание", се установи, че преди налагането му е извършил друго нарушение на служебната дисциплина, за което е предвидено същото или по-тежко наказание, то се налага.
(3) При извършване на последващо дисциплинарно нарушение в случаите на предходните алинеи от служителя се търси дисциплинарна отговорност по общия ред.

Чл. 20. Дисциплинарно наказание за "системност" може да се налага и когато държавният служител вече е бил санкциониран за някои от нарушенията. В тези случаи едногодишният срок по чл.225 ЗМВР започва да тече от датата на извършване на последното дисциплинарно нарушение, а двумесечният - от датата на откриване на системността.

Чл. 21.
(1) След връчване на заповедта за налагане на наказанието екземпляр от нея се изпраща в дирекция "Финансово-ресурсно осигуряване" - МВР, или аналогичното й звено по месторабота на наказания служител.
(2) За срока на изтърпяване на наказанието по чл.226 , ал. 1, т. 5 ЗМВР държавният служител получава заплата за длъжността, в която е понижен.
(3) След изтичане срока на наказанието служителят се възстановява на предишната си длъжност без издаване на заповед.
(4) Дирекция "Финансово-ресурсно осигуряване" - МВР, и аналогичните й звена служебно следят за настъпване на обстоятелствата по ал. 3.

Чл. 22. При нарушение по чл.227, ал. 1, т. 1 ЗМВР дисциплинарното наказание "уволнение" се налага независимо от това, че преди влизане в сила на присъдата на държавния служител е наложено по-леко дисциплинарно наказание за нарушение, съдържащо признаците и на престъплението, за което е осъден.

Чл. 23.
(1) В мотивите на заповедта за налагане на дисциплинарно наказание не се посочват като нарушения на служебната дисциплина състави по смисъла на НК, а само дисциплинарни нарушения по смисъла на ЗМВР, ППЗМВР и Кодекса на труда.
(2) Посоченото в заповедта правно основание за налагане на дисциплинарното наказание трябва изцяло да съответства на мотивите за налагането му.

Чл. 24. Заповедта за налагане на дисциплинарно наказание "уволнение" и прекратяване на служебното правоотношение на това основание (приложение № 4) се съгласува с юрисконсултите на съответното основно структурно звено.

Чл. 25.
(1) Върху екземплярите на заповедта за налагане на дисциплинарно наказание, предназначени за изпращане в дирекция "Човешки ресурси" - МВР, и за прилагане в ЛКД, наказаният служител отбелязва датата и часа на връчване на заповедта и писмено удостоверява, че не се намира в законоустановен отпуск.
(2) При отказ от удостоверяване на обстоятелството по ал.1 или когато служителят заяви, че се намира в отпуск по болест, но не представи болничен лист, длъжностното лице, на което е възложено връчването на заповедта, извършва проверка за наличието на това обстоятелство.

Чл. 26. Дисциплинарното наказание се счита за наложено от момента на връчване на заповедта, а ако тя е изпратена по пощата с обратна разписка - от момента на получаването й.

Чл. 27. Отстраняването на непълноти или поправянето на очевидни фактически грешки в заповедта за налагане на дисциплинарно наказание се извършва от наказващия орган с нова заповед, която се връчва на наказания държавен служител по реда на чл.232 ЗМВР.

Чл. 28.
(1) Екземпляр от заповедта за налагане на дисциплинарно наказание, за нейното изменяне, отменяне или за поправяне на очевидни фактически грешки се прилага към ЛКД на наказания служител. В 5-дневен срок от датата на връчване екземпляр от съответната заповед се изпраща в дирекция "Човешки ресурси" - МВР.
(2) Материалите, събрани за доказване на дисциплинарното нарушение, се прилагат в ЛКД на наказания служител.

Чл. 29.
(1) Отстраняването от длъжност на служителя при явяване в състояние, което не му позволява да изпълнява служебните си задължения, се извършва с писмена заповед (приложение № 5).
(2) В случаите по чл.234, ал. 3 ЗМВР възнаграждението за времето на отстраняване от длъжност се изплаща на държавния служител със заповед на министъра на вътрешните работи.
(3) Екземпляр от заповедта по предходните алинеи и заповедта по чл.234, ал. 1, т. 2 ЗМВР се изпращат в дирекции "Човешки ресурси" - МВР, и "Финансово-ресурсно осигуряване" - МВР, или аналогичните им звена по месторабота на отстранения служител.

Чл. 30. Заповедите за налагане на дисциплинарни наказания (приложение № 6) се оформят като явни материали, а при наличие на класифицирана информация в тях - в съответствие с изискванията на ЗЗКИ и правилника за прилагането му.

Чл. 31.
(1) Когато е направено предложение за отмяна на заповед за налагане на дисциплинарно наказание, издадена в нарушение на установените със ЗМВР и ППЗМВР правила, указанията, които по-горестоящият орган дава на наказващия орган, са задължителни.
(2) Отмяната на заповедта за налагане на дисциплинарно наказание и налагане на по-леко такова, както и налагането на дисциплинарно наказание "уволнение" и прекратяване на служебното правоотношение на това основание, се извършва с една заповед.

Чл. 32. Дисциплинарни наказания на служители, работещи в МВР по трудово правоотношение, се налагат от органа по назначаване или изрично определени от него служители в сроковете и по реда, регламентирани от Кодекса на труда.

Раздел III
Произшествия в МВР

Чл. 33.
(1) Произшествията в МВР са противоправни деяния, извършени от или срещу служители на МВР, както и други деяния или събития, засегнали дейността или нормалното функциониране на службите на министерството.
(2) Произшествия са всички деяния, съдържащи признаци на престъпление от общ характер.
(3) Произшествия са и следните събития или извършени от служители деяния:
1. осъждане с влязла в сила присъда за извършено умишлено престъпление от общ характер;
2. влязла в сила присъда за лишаване от право за заемане на държавна служба;
3. нарушаване забраната на чл.172, ал. 2 или на чл.173 ЗМВР;
4. неподаване на декларация по чл.177, ал. 7 ЗМВР;
5. неявяване на работа без уважителни причини в два последователни дни;
6. издаване на неправомерна заповед, при изпълнението на която е настъпила смърт на служител от МВР;
7. самоубийство или опит за самоубийство на служител от МВР;
8. самоубийство или опит за самоубийство на доведено, конвоирано или задържано лице;
9. бягство на доведено, конвоирано или задържано лице;
10. неправомерно задържане на лица в службите на МВР;
11. неправомерно използване на физическа сила или помощни средства;
12. дребно хулиганство по смисъла на УБДХ;
13. нарушаване на разпоредбите за съхраняване, опазване или използване на служебни оръжия, взривни вещества, боеприпаси, картотеки, имущество, животни или документи, съдържащи класифицирана информация;
14. други деяния или събития, засегнали дейността или нормалното функциониране на службите или нанесли значителни имуществени вреди на МВР.
(4) Квалифицирането на произшествията в случаите по ал. 2 се извършва съгласно съставите на престъпленията, предвидени в НК, а в случаите по ал. 3 - съобразно номерацията им от т. 1 до т. 14.

Чл. 34. Деяния или събития, съдържащи признаците на произшествие, при които е причинена смърт, средна или тежка телесна повреда на служител от МВР, без да са нарушени нормативни актове или заповеди и разпореждания, се считат за нещастни случаи.

Чл. 35.
(1) За всички произшествия и нещастни случаи незабавно писмено се докладва по реда на подчиненост, като задължително се уведомява и съответното звено "Човешки ресурси" по месторабота на служителя - участник в произшествието.
(2) В 5-дневен срок от настъпване на произшествието (нещастния случай) в дирекция "Човешки ресурси" - МВР, се изпраща съобщение (приложение № 7), екземпляр от което се прилага в ЛКД на служителя.
(3) Ако от настъпване на произшествието или нещастния случай е изминала повече от една година, съобщение не се изпраща. За произшествията по чл. 32, ал. 3, т. 1 и 2 едногодишният срок започва да тече от датата на влизане в сила на осъдителната присъда.

Чл. 36.
(1) За всяко произшествие или нещастен случай се извършва проверка от непосредствения ръководител на служителя - за изясняване причините и обстоятелствата, при които то е настъпило. Проверката приключва с изготвяне на писмена справка, екземпляр от която се прилага в ЛКД на служителя.
(2) Не по-късно от 30 дни след регистриране на произшествието или нещастния случай в дирекция "Човешки ресурси" - МВР, се изпраща отчетна карта (приложение № 8) отделно за всеки от участвалите служители на МВР.
(3) В отчетната карта се посочва резултатът от проверката и мерките, които са предприети по отношение на участвалите в произшествието служители или причините за неприключване на проверката.

Чл. 37. В 5-дневен срок от настъпване на промени в данните, отразени в съобщението за произшествие (нещастен случай) или в отчетната карта, в дирекция "Човешки ресурси" - МВР, се изпраща ново съобщение или нова отчетна карта.

Чл. 38.
(1) Звената "Човешки ресурси" по места водят на отчет случаите, в които материалите по произшествията (нещастните случаи) са изпратени на прокуратурата.
(2) В петдневен срок от получаване на акта на органите на съдебната власт копие от него се изпраща в дирекция "Човешки ресурси" - МВР.

Чл. 39.
(1) Съобщенията за произшествия (нещастни случаи), отчетните карти, актовете на органите на съдебната власт се изпращат в дирекция "Човешки ресурси" - МВР, от органите по чл.186, ал. 1 ЗМВР или от директорите на областни дирекции.
(2) Когато документите по ал. 1 се изпращат от директорите на областните дирекции, екземпляр от тях се изпраща и на съответния орган по чл.27 ЗМВР - за сведение.

Чл. 40.
(1) Произшествие се снема от отчет с писмена заповед на директора на дирекция "Човешки ресурси" - МВР, по мотивирано предложение (приложение № 9) от органа, изпратил съобщението за произшествие.
(2) Към предложението по ал.1 се прилагат копие от акт на органа на съдебна власт и от справка, с която е приключила проверката.
(3) Когато съобщението за произшествие е изпратено от директор на областна дирекция, предложението за снемане от отчет се прави чрез съответния орган по чл.27 ЗМВР.

Чл. 41. Не се снемат от отчет като произшествия случаите на намерени след изгубване или кражба на служебно оръжие, служебна (входна) карта, пропуск, личен знак, специална техника или документи, съдържащи класифицирана информация, както и произшествията по чл. 33, ал. 3, т. 14, предложение 2.

Раздел IV
Отчет, анализ, съхранение и предоставяне на информацията за състоянието на дисциплината и дисциплинарната практика в МВР

Чл. 42. Дирекция "Човешки ресурси" - МВР, и аналогичните й звена събират, обработват, анализират, съхраняват и предоставят по установения ред информация за наградените служители и за състоянието на дисциплината и дисциплинарната практика.

Чл. 43.
(1) Органите по чл.186, ал. 1 ЗМВР и директорите на областни дирекции изпращат в дирекция "Човешки ресурси" - МВР, до пето число на месеца справка за предходния месечен период, съдържаща информация за:
1. образуваните, прекратените и приключените наказателни производства срещу подчинените им служители (приложение № 10);
2. обжалваните по административен и съдебен ред заповеди за наложени дисциплинарни наказания и резултатите от тях (приложение № 11);
3. хода на образуваните със заповед на министъра на вътрешните работи дисциплинарни производства срещу подчинените им държавни служители (приложение № 12).
(2) Когато справките по ал. 1 се изпращат от директорите на областните дирекции, екземпляр от тях се изпраща и на съответния орган по чл.27 ЗМВР - за сведение.

Чл. 44.
(1) За отчитане състоянието на дисциплината и дисциплинарната практика звената "Човешки ресурси" водят дело "Дисциплина и дисциплинарна практика" със следните раздели:
1. "Произшествия" - в него се отбелязват и класират обобщени данни за произшествия (нещастни случаи) по реда на регистриране през годината (приложение №13); в раздела се прилагат и екземпляри от отчетни карти и заповеди за снемане от отчет на произшествия (приложение № 14);
2. "Дисциплинарни нарушения и наказания" - в него се отбелязват и класират обобщени данни за извършени нарушения на служебната дисциплина и наложени дисциплинарни наказания по реда на регистриране през годината (приложение № 15);
3. "Дисциплинарни производства и проверки" - в него се отбелязват и класират обобщени данни за образувани дисциплинарни производства и проверки по реда на регистрирането им през годината (приложение № 16); в раздела се прилагат екземпляри от заповедите за образуване на дисциплинарни производства и за извършване на проверки;
4. "Отличия и награди" - в него се отбелязват и класират обобщени данни за наградени служители по реда на регистрирането им през годината (приложение № 17);
5. "Отношение на съдебната власт" - в него се класират писмата, с които са изпращани материали на органите на съдебната власт за вземане на отношение, както и техните актове;
6. "Анализи" - в него се класират годишни анализи за състоянието на дисциплината и дисциплинарната практика в съответното основно структурно звено и предприети мерки за подобряването им (приложение № 18).
(2) Воденето, съхранението и архивирането на делото по ал. 1 се извършва по установения в МВР ред и съгласно изискванията на ЗЗКИ и ППЗЗКИ.

Чл. 45.
(1) Органите по чл.186, ал. 1 ЗМВР и директорите на областните дирекции изготвят годишни анализи за състоянието на дисциплината и дисциплинарната практика в поверените им структурни звена.
(2) Директорите на областните дирекции изпращат в съответните генерални дирекции анализите по ал. 1 не по-късно от 15 дни след годишния отчет.
(3) Органите по чл.186, ал. 1 ЗМВР изпращат анализите в дирекция "Човешки ресурси" - МВР, не по-късно от 30 дни след годишния отчет - за сведение и контрол.

Чл. 46.
(1) Дирекция "Човешки ресурси" - МВР, води регистър за образуваните със заповед на министъра на вътрешните работи дисциплинарни производства и осъществява методическо ръководство и контрол по тяхното провеждане.
(2) След приключване на производството по чл.230, ал. 1 ЗМВР дисциплинарното дело, открито със заповедта на министъра на вътрешните работи, се прилага към ЛКД на държавния служител.

Чл. 47. Дирекция "Човешки ресурси" - МВР, изготвя:
1. месечен бюлетин за състоянието на дисциплината и дисциплинарната практика в МВР;
2. годишен анализ на състоянието на дисциплината и дисциплинарната практика в министерството и го предоставя на министъра на вътрешните работи и главния секретар на МВР.

Чл. 48. Главният секретар на МВР по предложение на директора на дирекция "Човешки ресурси" - МВР, утвърждава план за извършване на контролно-методически проверки по линия на дисциплината и дисциплинарната практика в структурните звена на МВР.

Допълнителни разпоредби

§ 1. По смисъла на тази инструкция "значителни имуществени вреди" са вреди в размер над 20 минимални работни заплати за страната.

§ 2. Процедурата за придобиване на огнестрелно оръжие и боеприпаси по реда на чл.42 ППЗКВВООБ за държавни служители с открито дисциплинарно дело се спира до неговото приключване.

Преходни и заключителни разпоредби

§ 3. Тази инструкция се издава на основание чл.21, т. 11 във връзка с чл.122, т. 7 ЗМВР и отменя Инструкция № I-85 от 1999 г. за дисциплината и дисциплинарната практика в МВР, окръжно № I-10525 от 2001 г., окръжно № I-2401 от 2003 г., окръжно № К-4201 от 2003 г., МЗ рег. № I-129 от 2000 г., МЗ рег.№ Iв-25 от 2003 г.

§ 4. Изпълнението на инструкцията се възлага на органите по чл.186, ал. 1 ЗМВР и директорите на областни дирекции.

§ 5. Контрол по изпълнението на инструкцията се възлага на главния секретар на МВР.

Приложение № 1
към чл. 9 (pdf)

Приложение № 2
към чл. 10, ал. 1 (pdf)

Приложение № 3
към чл. 10, ал. 2 (pdf)

Приложение № 4
към чл. 24 (pdf)

Приложение № 5
към чл. 29, ал. 1 (pdf)

Приложение № 6
към чл. 30 (pdf)

Приложение № 7
към чл. 35, ал. 2 (pdf)

Приложение № 8
към чл. 36, ал. 2 (pdf)

Приложение № 9
към чл. 40, ал. 1 (pdf)

Приложение № 10
към чл. 43, ал. 1, т. 1 (pdf)

Приложение № 11
към чл. 43, ал. 1, т. 2 (pdf)

Приложение № 12
към чл. 43, ал. 1, т. 3 (pdf)

Приложение № 13
към чл. 44, ал. 1, т. 1, предл.1 (pdf)

Приложение № 14
към чл. 44, ал. 1, т. 1, предл. 2 (pdf)

Приложение № 15
към чл. 44, ал. 1, т. 2 (pdf)

Приложение № 16
към чл.44, ал. 1, т. 3 (pdf)

Приложение № 17
към чл. 44, ал. 1, т. 4 (pdf)

Приложение № 18
към чл.44, ал. 1, т. 6 (pdf)

Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив