Ще зареждат електромобилите интелигентно 2

13.04.2012 | 10:30
по статията работи: Георги Георгиев
Проектът се разработва от IBM, Honda и PG&E
Ще зареждат електромобилите интелигентно
Снимка: IBM

Американският технологичен гигант IBM обяви, че се е обединил с щатското звено на Honda и енергийния концерн PG&E в създаването на пилотен проект, който обещава да улесни комуникацията между електромобилите и електропреносната система и да улесни работата по поддръжката и на двете.

Основната цел на упражнението била да се тества способността на електромобилите да получават и да отговарят на инструкции за зареждане, базирани на състоянието на мрежата и състоянието на батериите им.

Благодарение на новите системи за анализ, доставчиците на електричество ще могат да управляват по-ефективно мрежите по време на пиковите часове в денонощието. От друга страна, подобни системи ще създадат удобни за потребителите програми, които да стимулират постепенното преминаване към електрическите автомобили.

Ако се окаже успешна, новата система на IBM ще поеме нарастващия поток на електромобили, които до 2017 г. се очаква да достигнат до 2,9 млн. броя по целия свят. Неговото въвеждане би премахнало нуждата от използване на кабели за зареждане и би стабилизирало цялата електропреносна система.

Създателите на проекта направили демонстрация на системата, като комбинирали данни от мрежата и от състоянието на батерията на модела на Honda Fit. Данните били обработени с помощта на базиран в облака софтуер на IBM.

Веднъж включена към мрежата, Honda Fit подава запитване за зареждане посредством т.нар. телематична система – интегрирано телекомуникационно приложение, което често се използва за навигация.

Запитването бива изпратено към облачнатата Платформа на IBM за атктивизиране на електромобилите. Там получените данни за състоянието на колата се комбинират с данните за моментното състояние на електрическата мрежа, подадени от PG&E.

Накрая се обработват, при което се получава оптимизиран график за зареждане, който се връща обратно към автомобила. Цялата тази процедура отнема секунди.

Разполагайки с тази събрана информация, елкектромобилът е способен да се самозареди до нужното ниво, като отчита всички ограничения на мрежата към дадения момент. От своя страна мрежата също успява да се самонастрои след като отчете изискванията в различните ѝ части. Това я предпазва от срив и затруднения в снабдяването при претоварване.

Оцени статията:
4.50/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 09.05   1502 г. – Христофор Колумб потегля от Испания за своето четвърто и последно пътешествие до Новия свят. 1881 г. – след държавен преврат е съставено Петото...