Туроператори са недоволни след 2 г. дейност на ресорното министерство

17.02.2017 | 08:50
по статията работи: econ.bg
Туроператорите очакват и браншовите организации по-адекватно да участват, а не фиктивно както е досега, в решаването на проблемите в сектора
Туроператори са недоволни след 2 г. дейност на ресорното министерство
Снимка: БГНЕС

Туроператорите не са доволни от двугодишната работа на създаденото за пръв път ресорно министерство, което не е оправдало надеждите на бизнеса. Това се разбра на съвместна пресконференция на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) и Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА), провела се в рамките на традиционното изложение "Ваканция и СПА експо" в София.

Те се оплакаха, че ведомството оставя в наследство наредби, които препятстват икономическата инициатива в отрасъл с водещо значение за националната икономика и създаващи неприемливи нормативни несъответствия в пирамидата на отговорности. В допълнение националната туристическа реклама е лишена от стратегическа визия и фокус, маркетингът е хаотичен, а остават и неосъществени национални проекти и компроментирани инициативи на държавно ниво.

Към последния проблем туроператорите приложиха за примери проекта за туристическо лого на България, Домакинство на Годишния конгрес на ASTA International Destination EXPO, Международна конференция за развитието на туризма в столиците на страните от ПСЮИЕ, Световен конгрес на древните цивилизации и креативния туризъм и др.

За да защитят интересите на бранша, двете организации ще се обединят във федерация.

От следващото ръководство на туристическото министерство от организациите очакват спешни мерки в няколко насоки. Една от тях е неотложно актуализиране на законовата рамка, в която работи браншът, което да я осъвремени, да стимулира легалния бизнес и да създаде равнопоставена пазарна среда.

От двете организации дори посочват, че законът за туризма трябва изцяло да се пренапише в частта, регламентиращата туроператорската и турагентската дейност. Според фирмите има нужда да се осъвременят тези текстове и да се прецизират.

Браншът призовава и да се направи адекватна националната туристическа реклама, да се предвидят повече средства за целта и да има по-голяма прозрачност при разходването им.

Туроператорите очакват и браншовите организации по-адекватно да участват, а не фиктивно както е досега, в решаването на проблемите в сектора.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...