Французин и американец взеха Нобеловата награда за физика

09.10.2012 | 14:20
по статията работи: Петя Бързилска
Те получават приза за откриване на начин за измерване на неуловими квантови частици без тяхното разрушаване
Французин и американец взеха Нобеловата награда за физика

Един френски и един американски учен спечелиха Нобеловата награда за физика за 2012 г. Французинът Серж Арош и американецът Дейвид Уайнленд получиха приза и сумата от 1,2 млн. долара (8 млн. шведски крони) за откриването на начин за измерване на неуловими квантови частици без тяхното разрушаване. Нещо, което преди това учените смятаха за невъзможно, пише "Ройтерс".

Работата на двамата учени може да доведе до създаването на нов вид супер бърз компютър, базиран на квантовата физика.

Нобеловите лауреати отвориха вратата на нова ера на експериментиране с квантова физика като демонстрираха директно наблюдение на самостоятелни квантови частици, без да ги разрушават“, съобщават от Кралската шведска академия на науките, присъждаща наградите.

Може би квантовият компютър ще промени начина ни на живот в това столетие по същия радикален начин, по който класическият компютър го направи през миналия век, казват от Академията.

Миналата година трима американци бяха удостоени с Нобеловата награда за физика и си разделиха сумата от 1,4 млн. долара.

Вчера беше обявена Нобеловата награда за физиология и медицина. Наградени бяха японският учен Шиния Яманака и британският му колега Джон Б. Гърдън.

1 долар = 6,6125 крони

5.00/1
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..