Пакет "Мобилност: ЕС се договори за връщането на камионите и почивката на водачите

12.12.2019 | 11:00
по статията работи: econ.bg
Тази нощ е постигнато предварително споразумение между Европейската комисия, европарламента и Съвета по пакет "Мобилност", съобщи Европейският парламент
Пакет "Мобилност: ЕС се договори за връщането на камионите и почивката на водачите
Снимка: под лиценза на creative commons

Тази нощ е постигнато предварително споразумение между Европейската комисия, европарламента и Съвета по пакет "Мобилност", съобщи Европейският парламент.

БНР съобщава, че по силата на сделката водачите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел, който трябва да се плаща от работодателя.

Шофьорът ще бъде задължен да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици независимо къде се намира. Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици.

Според председателя на транспортната комисия в европарламента Карима Дели така се слага край на фирмите "пощенски кутии".

"Въпреки натиска на много страни членки и техните представители в Европейския парламент ние никога не сме се отказвали от каботажа и спечелихме тази битка", казва Дели.

Камионите и микробусите трябва да бъдат оборудвани с т.нар. умни тахографи, които да отчитат международните операции, първите - до 2025-а, а вторите - до 2026-а година.

Потвърдено е обаче изключването на командироването на транспортните работници от общата директива за командироването.

Шест държави се противопоставят на част от промените – България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия и Литва. Те поддържат позицията, че задължението за връщане на празните камиони ще е незаконна протекционистка мярка, която засяга сериозно компаниите от техните държави, води до загуба на работни места, по-голяма икономическа емиграция и противоречи на правото на ЕС.

Предвижда се съгласуваните изменения да бъдат одобрени от Съвета на ЕС и от ЕП. Правилата засягат командироването на водачи на товарни автомобили, времето за тяхната почивка и т. нар. каботаж.

Евродепутатът Исмаил Ертуг, вносител на част от измененията, изразява задоволство от постигнатото неокончателно споразумение след три години на спорове. По неговите думи новите правила ще предотвратят т. нар. социален дъмпинг и дейността на дружествата "пощенски кутии" чрез установяването на ясна връзка между превозните средства и държавите членки, където е базирана транспортната компания.

Хенна Виркунен, докладчик по предложението за времето за почивка на шофьорите, коментира: "Преразглеждането на правилата е ключово за целия сектор. Договорената сделка гарантира честна конкуренция, функциониране на единия пазар, пътна безопасност и подобрени условия за работа. Прилагането и контрола в голяма степен ще се подобрят с въвеждането на умни тахографи. Важна добавка е включването на леките търговски превозни средства, действащи на международно ниво в обхвата на този регламент, за да се гарантират равни условия в пътнотранспортния сектор".

Евродепутатът Катерина Конечна, която е докладчик по предложението за командироване на шофьори, смята, че според нея пакет "Мобилност" ще помогне на шофьорите и на европейския бизнес, защото най-накрая ще има яснота в правилата. "Европейските шофьори заслужават най-добрите възможни условия и знам, че всички ние ще оценим това шофьорите да са отпочинали, когато карат камиони по евроепйските пътища."

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
- Месо ядеш ли? - Не. - А риба? - И риба не ям. - Вегетарианец ли си? - Не, пенсионер съм...
На този ден 18.01   532 г. – В Константинопол въстанието Ника, насочено срещу високите данъци и корупцията при император Юстиниан I, е потушено жестоко от войниците на Велизарий, избити...