10 причини да внедрите интранет

08.07.2009 | 20:19
по статията работи: e vassileva
Все повече компании използват интранет за улесняване на вътрешната комуникация и за подобряване на бизнес резултатите си
10 причини да внедрите интранет

Все повече компании използват интранет за улесняване на вътрешната комуникация и за подобряване на бизнес резултатите си. Това са предимно по-големи компании с традиции в използването на интранет. Дали изграждането на вътрешна фирмена мрежа е необходимо за всякакви по големина компании и до какво води то?

Изследване, проведено от компанията, предоставяща услуги в областта на интернет- и интранет-свързаността Prescient Digital Media, в което са участвали 561 компании от цял свят, показва, че 39% от анкетираните имат по-малко от 1000 служители, а от останалите 61% – половината са с над 6000 служители. Резултатите сочат, че големите компании са убедени в преимуществото от използването на корпоративен вътрешен сайт.

В България компаниите с над 1000 служители не са много – малко над 50, а последният в класацията на най-големите фирми в България "Капитал Топ 100" за 2008 г. е с около 400 служители. Заслужава ли си тогава да обсъждаме преимуществата на интранет?

Разходите вече не са определящи за създаването на интранет – развитието на технологиите и възможностите за използване на готови, при това безплатни продукти, вече дава възможност и по-малките компании да създадат и поддържат собствен вътрешен корпоративен сайт. 

Остава въпросът дали е необходимо и каква е ползата от интранет за подобряване на бизнеса на компанията?

10 причини да внедрите интранет:

  1. Намалени разходи за отпечатване на документи
  2. Двустранна комуникация между ръководство и служители
  3. Координиране на общите усилия 
  4. Разпространение на информация за настъпили промени
  5. Организиране на информацията чрез единствен вход
  6. Лесен достъп до информацията
  7. Унифициране на документите
  8. Обмяна на опит и самообучение
  9. Среда за социални контакти между служителите
  10. Ниски разходи за поддръжка на информацията

Тези причини са валидни за почти всяка компания, която иска да създаде условия на всеки свой служител да споделя знанията си, за да може да се създават нови знания, полезни за бизнеса й.  "Почти всяка", защото зависи от мащаба и типа на дейността на компанията. Ако компанията се състои от няколко души, работещи целодневно в един офис, социалните контакти са налице без много усилия.  Ако повечето служители са заети с нискоквалифициран труд, унифицирането на документите няма да даде съществен ефект. 

Нагласата на все повече хора да споделят чрез Интернет, която се проявява чрез социалните мрежи, може да бъде полезна и вътре в компанията. Споделянето на информация е споделяне до голяма степен и на знания, следователно задачата е тази информация да бъде организирана така, че тази споделена информация да се превърне в полезно знание за компанията.

Публикувано в Econ.bg от Е. Василева, evassileva@abv.bg


Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 23.04   181 г. пр.н.е. – В Рим е открит храмът на Венера, превърнал се в място за поклонение на куртизанките. 1348 г. – Крал Едуард III учредява Орден на жартиерата в...