Цветан Симеонов: Кризата не е времето фирмите да се "снишават"

10.11.2009 | 18:52
по статията работи:
Кризата изисква по-сериозна подготовка на мениджърите и по-качествена работа на служителите, изтъкна шефът на БТПП
Цветан Симеонов: Кризата не е времето фирмите да се "снишават"

Икономическите кризи са период на изключително изострена конкуренция. Всяка криза поставя фирмите пред въпроса за тяхното оцеляване. Няма фирма, която ще оцелее в кризата, ако не оптимизира дейността си. Това каза днес председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов, по време на пресконференция по повод предстоящото изложение "Произведено в България".

В някои случаи се налагат временни ограничения, дори да се работи на загуба за кратък период - но кризата не е времето фирмите да се "снишават". Напротив, те следва да търсят нови пазари, вкл. изложения. "За да оцелее, фирмата постоянно трябва да дава сигнали, че съществува и се развива".

Цветан Симеонов заяви, че икономическата картина в страната е тежка, сериозна, но тя не бива да се представя само в черни краски. Кризата изисква по-сериозна подготовка на мениджърите и по-качествена работа на служителите, изтъкна той.

Тази година броят на изложителите и на заетите щандове в "Произведено в България" намалява, приблизително с около 20%. Огласено месец по-рано изследване на БТПП сочи, че между 43% и 47% от българските фирми очакват през 2010 г. спад на продажбите си и намаляване на наетия персонал.

В същото време в България има фирми, които са оптимизирали дейността си, направили са нужните реорганизации и сега се радват на сериозен ръст, изтъкна председателят на БТПП. Не е за подценяване и фактът, че регионът на София произвежда близо половината от брутния продукт на страната, а безработицата в столицата е под 3%, което на общия европейски фон е повече от добре. В сегашното сложно време за фирмите е много важно да присъстват на пазара, за да имат възможност за сравнение с конкуренцията и да получат мнението на клиентите за своите продукти и услуги. Това е основната цел на "Произведено в България", заключи Симеонов: да насърчим българските производители и търговци.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 17.05   1395 г. – Обединени унгаро-влашки войски нанасят поражение на османската армия при Ровине, Влашко. 1498 г. – Корабите на Васко да Гама достигат до Индия. 1555...