Туризмът в Сандански имал нужда от реклaма и качествени кадри

17.01.2011 | 16:30
по статията работи:
Българският турист е не по-малко взискателен и претенциозен от чуждестранния, смятат от бранша
Туризмът в Сандански имал нужда от реклaма и качествени кадри

"Като малък курорт Сандански е засегнат от липсата на квалифициран персонал в туристическия бранш". Това съобщи за радио „Фокус"-Пирин секретарят на Сдружението на хотелиерите, ресторантьорите и туроператорите Мария Таушанова.

В Сандански се развива тематичен туризъм - летен и зимен. По този начин по-големите курорти привличат квалифицираните кадри в сектора. Оттук идва и проблемът.

„Получава се едно текучество на кадри, което не е приятно за туристическите фирми, които трябва да се справят с този проблем. Въпреки това те не се отказват и са налочили усилията си в тази насока, особено високо категорийните хотели", посочи Таушанова.

В 4 и 5-звездните хотели в Сандански всяка седмица се провежда обучение на персонала. За тема на обучението се избира проблем, върху който е акцентирано от клиентите или забележка, която е отправена към персонала. Целта е да се конкретизира пропускът и да се намерят начини за отстраняването му. По думите на Таушанова българският турист е не по-малко взискателен и претенциозен от чуждестранния.

„Хотелиерите се стремят постоянно да повишат качеството на предлаганите услуги. Като положителна тенденция е и работата с току що завършващи студенти и ученици. Те провеждат практиката си в нашите хотели", каза Таушанова и посочи, че по този начин бъдещите кадри в сферата на туризма се научават какво всъщност трябва да могат и да знаят да правят в сферата на туризма, така че да задоволят нуждите на клиента.

Основният проблем, пред който са изправени хотелиерите от Сандански е качествената реклама, каза още Мария Таушанова. Отново финансовата криза е причината хотелиерите да нямат възможност да заделят достатъчно средства за реклама, тъй като цените са сравнително високи.

Таушанова поясни, че миналата година е реализирана една много добра идея в тази връзка - направена е реклама в няколко авиолинии. „Информацията за град Сандански летеше на борда на няколко авиолинии.

Втората посока, която също се оказа успешна е рекламирането в блок - издаването на списание за дестинацията Сандански", допълни Таушанова и поясни, че в него се дава информация за града и туристическите забележителности в региона. Корицата се финансира от Община Сандански, а самите фирми и винопроизводители, които участват в проекта, плащат за останалите страници.

„По този начин в едно списание се събира много богата информация, събрана до около 6 страници. Констатираме, че след издаването му, интересът към Сандански е по-голям", посочи Таушанова.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 02.05   1494 г. – Христофор Колумб открива Ямайка. 1803 г. – САЩ купуват от Франция областта Луизиана. 1808 г. – Избухва Полуостровната война: Жителите на...