Магистралата София-Калотина ще струва близо 400 млн. евро

23.09.2010 | 18:19
по статията работи:
До края на месеца работна група трябва да е готова с точните разчети какво, кога и как ще се изгражда
Магистралата София-Калотина ще струва близо 400 млн. евро

Изграждането на магистрала "София-Калотина" ще струва близо 400 млн. евро. Пари за изпълнението на проекта ще бъдат осигурени по оперативна програма "Транспорт", включваща периода 2007-2013 г. До края на септември работна група трябва да е готова с точните разчети какво, кога и как ще се изгражда.

Средствата за изграждането на магистралата ще дойдат от спестените пари от търговете за другите магистрални отсечки, които се разиграват по ОП"Транспорт", обясни министър Плевнелиев. Той даде за пример "Тракия", където постигнатата икономия е около 100 млн. евро. Отделно до края на март 2011 г. трябва да приключат търговете за двата лота за общо 67 км от магистрала "Марица", както и два лота за общо 32 км от магистрала "Струма", където също се очаква да се реализират икономии след провеждането на търговете, информира Дневник.bg.

Проектът предвижда аутобанът да се строи на четири лота. Те са с обща дължина 79.7 км. и трябва да бъдат завършени до края на 2015 г. Най-много трудности и забавяне ще има в частта между София и Калотина, защото там няма започнала подготовка за строителството.

Другите три участъка са: Северната, Западната и Източната тангента от Софийски околовръстен път. За тях има някаква предварителна готовност за изграждане. Тези лотове могат да бъдат изградени до 2014 г., става ясно от информацията на Pari.bg.

Тя (магистралата "София-Калотина" - бел.ред.) ще включва и така наречената западна тангента, тъй като София има изключителен проблем, че там, където ще дойде магистрала "Люлин", ще стане също жестоко стълпотворение от коли и камиони, задръствания, тъй като западната тангента на София е в едно изключително тежко състояние. Така че западната тангента е между връзката на магистрала "Люлин" и връзката на бъдещата магистрала "София - Калотина". След това следващият участък е северната тангента на София, която е изключително важна. Последният - четвърти участък, е източната тангента на София. По този начин целият транзитен трафик през магистрала "Люлин" по западната тангента през София-Калотина по северната тангента и през източната тангента заминава за "Хемус" и "Тракия", без да влиза в центъра на града, за да направим София един прекрасен град за живеене, каза Плевнелиев.  

Той припомни амбицията на кабинета до края на мандата да бъдат построени 3 магистрали. Ресорният министър обясни, че още преди 40 години страната ни е обмисляла вариант, при който България е кръстосана от 7 аутобана. Прогнозите на Плевнелиев са, че ако се работи сериозно, по тях ще можем да пътуваме през 2020 година, предаде Dariknews.bg.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 14.05   1027 г. – Анри I е коронясан за крал на Франция. 1610 г. – Анри IV е убит и на трона застава 9-годишният му син Луи XIII. 1643 г. – Четиригодишният Луи...